Prehrivani konektoru autozapalovace

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lef
Příspěvky: 6
Registrován: 18 srp 2012, 02:00

Prehrivani konektoru autozapalovace

#1 Příspěvek od lef »

Dobry den, muze mi nekdo prosim poradit? Jde o laicky problem.

Poridil jsem vyhrivanou deku do auta, zapojuje se pomoci konektoru do autozapalovace. Po nejake dobe spokojeneho pouzivani zacalo dochazet k tomu, ze se konektor v zapalovaci prehreje tak, az se zacne plastove sasi tavit. Pozdeji odesla v konektoru proudova pojistka (F 5A 230V). Poridil jsem novou (F 5A 60V), ale i nadale se v konektoru neco prehriva, takze deku ted pouzivam tak, ze ji co 10 minut musim vypnout a nechat konektor ochladit.
Tedy, jak je mozne ze se v konektoru neco prehriva? Je to (hadam) pojistka, co produkuje takovy zar? Ale proc - ze by deka byla v nejakem miste zkratovana? Deka i nadale hreje, ale prakticky tak konektor slouzi spis jako zapalovac cigaret, ale ja bych opravdu nerad uhorel i s autem ;(

Konektor jsem mel rozdelany, je tam pojistka, a pres predradny odpor LED kontrolka napajeni.

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#2 Příspěvek od dj_Paul »

a co kontakt mezi zásuvkou a zástrčkou?

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#3 Příspěvek od mi-ro »

Je to blbá vlastnost většiny takových laciných (ale bohužel i dražších) konektorů. To samý se mi stalo u autolednice. Při proudu 5A a více už se projeví jakýkoliv přechodový odpor. Jedním z důvodů je poddimenzovaná pružina která přitlačuje pojistku. Hlavní příčinou je ale malá styčná plocha středového kantaktu. Vyřešil jsem napájením kousku měděný košilky na špičku autokonektoru.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od GeorgeB »

Další problém je,že proud je veden právě tou přítlačnou pružinkou, která je vyrobena z méně vodivého materiálu. Takže se sama ohřívá a vyhřeje se a opět ztratí přítlak. Jako kvalitní výkonové zapalovačové konektory se dají koupit s celokovovou hlavicí tvaru jako je autozapalovač. V konektoru je pak držen pružným bimetalovým kontaktem, který tuto hlavici sevře. Fotku bohužel nemohu najít, ale dá se to koupit v autopotřebách.

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#5 Příspěvek od dj_Paul »

No ona ta pružina je celkem sqělá věc.Veškerý proud jde tou pružinou,ta se vlivem toho procházejícího proudu zahřívá a zároveň se žíhá a tím dochází k snížení síly pružiny na kontakt a tím ke zvětšení odporu na kontaktu a tím ......

Doporučuju propojit ten středovej kontakt a pojistku třeba tou punčoškou,tak jak to je u uhlíků motoru,Tak aby proud neprocházel tou pružinou.Pružinu samozřejmě vyměnit.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#6 Příspěvek od Atlan »

jj tiez som to riesil takto, ta spruzinka nemala sancu preniest vykon menica pre notas, nabijacky aku, a telefonu.

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#7 Příspěvek od kevin_mitnick »

Pro takove proudy proste klasicky konektor zapalovace nevyhovuje a nema sanci prenest pozadovany vykon. V pripade autolednice nebo obdobnych zarizeni to osobne resim vytvorenim samostatneho pripojneho mista z jisteneho vyvodu rozvodu auta s pouzitim prumysloveho konektoru dimenzovaneho pro dany proud.

Zasuvku zapalovace nechavam pro mobil, navigaci, notebooka, nebo obdobnou elektronickou vetes...

Uživatelský avatar
lef
Příspěvky: 6
Registrován: 18 srp 2012, 02:00

#8 Příspěvek od lef »

DIKY moc za odpovedi, konektor ma opravdu chabe provedeni, s pruzinou a malymi plochami v kontaktech, resenych vachrlatymi plisky. Pokusim se overit s lepsim konektorem a zlepsenim kontaktnich ploch.

Uživatelský avatar
lef
Příspěvky: 6
Registrován: 18 srp 2012, 02:00

#9 Příspěvek od lef »

Tak jsem v konektoru obalil pojistku zpoloviny do alobalu, misto pruziny je namackana vrstva z alobalu. Porad se to cele na spicce zahriva, ale uz ne do extemnich teplot. Deka porad hreje, i kdyz mi prijde ze min. Je to reseni jak se sirkama do zasuvky. Popremyslim nad nejakym spolehlivejsim resenim, a pouzitim medi, jak tu nekdo udelal... at to ma mensi odpor....

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“