LED osvětlení do SPZ auta, jaké součástky?
Moderátor: Moderátoři
Ja som to hovoril kupit rozobrat, upravit a namontovat.... ale komu niet rady. (Ekkar a ty veris tym parametrom co pridu z ciny, nebud smiesny) pri 12V uz ide tymi ledkami niekedy aj 25mA.... realne by zvladly max 20mA a pri 14V uz lietaju do neba...
Z celej ziarovky je dolezity len obal a ledky, to nehovorim o tom ze je to pajkovane bezolovom fujtajble.
Niet co cakat ked vsetky 3cipy v ledke su napajane jednym odporom ...ako to moze skoncit ze.
O napetovych spickach v aue nehovorim (fabia je ziarivy priklad.... katastrofa)
Z celej ziarovky je dolezity len obal a ledky, to nehovorim o tom ze je to pajkovane bezolovom fujtajble.
Niet co cakat ked vsetky 3cipy v ledke su napajane jednym odporom ...ako to moze skoncit ze.
O napetovych spickach v aue nehovorim (fabia je ziarivy priklad.... katastrofa)
Napěťový špice mají všecky auta, nejen fafija. U nich se ta pověst elektriky "vylepšila" tím, že mají blbě zkonstruovanej světlomet, takže se v něm všecky járofky blbě chladí a odcházejí jak na běžícím páse - samotná palubní síť fábulije nemá víc špiček než v autě jiný značky, stačí si porovnat % poruchovost járovek u fábulije s obyčejnýma "parabolovýma" světlama a s projektorama. V projektorech jim H7 prakticky neodcházejí, zatímco v obyč parabole s čirým krytem hoří jak papírový čerti - elektrosoustava včetně alternátorů a regulátorů je u obou variant naprosto stejná.
To samý platí i pro LEDky, tam je to navíc umocněný tím, že jsou pájený RoHS a mají jeden odpor pro 3 čipy bez omezení skutečnýho proudu, bez diody ošetřující záporný napěťový špice z přívodu atd...
To samý platí i pro LEDky, tam je to navíc umocněný tím, že jsou pájený RoHS a mají jeden odpor pro 3 čipy bez omezení skutečnýho proudu, bez diody ošetřující záporný napěťový špice z přívodu atd...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Tak zober ledku a namontuj do parkovacky fabie a potom zober ledku a namontuj do parkovacky seatu.... zaujimave ze fabia to vzda po tyzdni a v seate svieti pol roka, O indukcii do kabelov vo fabii v stropnom svetielku ako si poblikuje p rytmnme cyklovaca stieraca, v seate to robi o poznanie menej.EKKAR píše:Napěťový špice mají všecky auta, nejen fafija. U nich se ta pověst elektriky "vylepšila" tím, že mají blbě zkonstruovanej světlomet, takže se v něm všecky járofky blbě chladí a odcházejí jak na běžícím páse - samotná palubní síť fábulije nemá víc špiček než v autě jiný značky, stačí si porovnat % poruchovost járovek u fábulije s obyčejnýma "parabolovýma" světlama a s projektorama. V projektorech jim H7 prakticky neodcházejí, zatímco v obyč parabole s čirým krytem hoří jak papírový čerti - elektrosoustava včetně alternátorů a regulátorů je u obou variant naprosto stejná.
To samý platí i pro LEDky, tam je to navíc umocněný tím, že jsou pájený RoHS a mají jeden odpor pro 3 čipy bez omezení skutečnýho proudu, bez diody ošetřující záporný napěťový špice z přívodu atd...
Ta skodovka je as ii fakt 3 akost WV group.
Ak sa ti podari natrepat do tej led ziarovky odpor diodu zenerku a dalsi odpor mal by byt klud...
@Atlan - zkus tu LED-parkovačku dát v obou autech do naprosto volnýho prostoru, aby se mohla chladit - a pak něco povídej. Fóblije má naprosto úděsně (ne)vyřešený chlazení světelných zdrojů a speciálně LEDky jsou na teplo choulostivější než cokoliv jinýho...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Zkusím si to světlo vyrobit sám. 3x LED , odpor a zenerku.
Můžete mi poradit jaký typ, hodnotu té zenerky použít? Nikdy jsem ji v podstatě nepoužil až teď zjišťuju k čemu je dobrá
Uvedená hodnota u zenerky je výsledné výstupní napětí nebo maximální vstupní napětí?
viz EZK .: BZX55/12V dioda Zenerova, 12V, 0.5W, DO35
Můžete mi poradit jaký typ, hodnotu té zenerky použít? Nikdy jsem ji v podstatě nepoužil až teď zjišťuju k čemu je dobrá
Uvedená hodnota u zenerky je výsledné výstupní napětí nebo maximální vstupní napětí?
viz EZK .: BZX55/12V dioda Zenerova, 12V, 0.5W, DO35
Díky - zapojení a hodnotu odporu vím jak vypočítám. Ale v tom článku není nic o zenerce která by se mi v tom zpojení hodila kvůli udržení stálého napětí. (Teda pokud jsem pochopil funkci zenerky správně)...
No nějaké mám myslím doma, tak si zkusím o víkendu nějaké zapojení. Ale nějaký typ k té zenerce by si mi určo hodila
Bombarďák má KUPODIVU pravdu, protože tam nepotřebuješ STÁLÝ NAPĚTÍ, ale potřebuješ STÁLEJ PROUD - žádná LEDka se správně nemá napájet ze zdroje napětí, ale ze zdroje proudu a ten v nejjednodušší variantě zastoupí odpor v sérii s LEDkou. Předpokladem ke správný funkci je navrhovat ten odpor na nejvyšší stálý provozní napětí, který se v daný aplikaci vyskytne a počítat s tím, že třeba právě v autě je to provozní napětí relativně stálý (kolísání je menší než ±0,5V), ale je odlišný od klidovýho stavu (při zastaveným motoru). Neboli že nemůžeš navrhovat do auta zapojení a počítat s tím, že na něm bude trvale 12V, ale že napětí dosáhne za chodu motoru něco mezi 14 a 14,5V a na 12V to klesne jedině v případě, že vypneš motor nebo přetížením odhulíš alternátor.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!