Pb (SLA) akumulátor 12V nabíjení pulzně 15kHz?
Moderátor: Moderátoři
Pb (SLA) akumulátor 12V nabíjení pulzně 15kHz?
Zdravíčko,
řeším takový problém s nabíjením Pb akumulátoru 12V 1.3Ah.
Mám HW zapojení, kde step-down converter snižuje napětí pro nabíjení.
Na výstupu step-down není filtrovací kondenzátor, ale přímo akumulátor.
Proud a napětí se sleduje, aby nebylo překročeno. Po čase se to automaticky odpojí.
Proud akumulátorem na osciloskopu vypadá jako sinusovka po jednopulsním usměrnění. Frekvence je cca. 15kHz.
Můj dotaz: nevadí akumulátoru takové pulzní nabíjení? Nemá to nějaký vliv na životnost?
Náčrtek HW zapojení je zde:
http://www.flickr.com/photos/75211033@N ... otostream/
řeším takový problém s nabíjením Pb akumulátoru 12V 1.3Ah.
Mám HW zapojení, kde step-down converter snižuje napětí pro nabíjení.
Na výstupu step-down není filtrovací kondenzátor, ale přímo akumulátor.
Proud a napětí se sleduje, aby nebylo překročeno. Po čase se to automaticky odpojí.
Proud akumulátorem na osciloskopu vypadá jako sinusovka po jednopulsním usměrnění. Frekvence je cca. 15kHz.
Můj dotaz: nevadí akumulátoru takové pulzní nabíjení? Nemá to nějaký vliv na životnost?
Náčrtek HW zapojení je zde:
http://www.flickr.com/photos/75211033@N ... otostream/
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
- czatlantis
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 10 čer 2009, 02:00
čert ví, jestli mu to vadí nebo naopak bude rád...v tématu ohledně desulfatace se právě řešilo jak ty komerční desulfatátory fungují a nějaký vysoký frekvence tam taky byly...
Kondík bych tam ale dal, protože jak mu bude růst vnitřní odpor, tak ty špičky budou mít vyšší napětí a mohlo by to už překročit nějaký bezpečný a pak by ho to už mohlo ničit...
PS: to toho vyrábíš půl milionu kusů, že škudlíš na jednom blbým kondíku?
Kondík bych tam ale dal, protože jak mu bude růst vnitřní odpor, tak ty špičky budou mít vyšší napětí a mohlo by to už překročit nějaký bezpečný a pak by ho to už mohlo ničit...
PS: to toho vyrábíš půl milionu kusů, že škudlíš na jednom blbým kondíku?
Pokud neklesne pod určitou mez...Andrea píše:Stačilo by zvětšit frekvenci a tlumivku tak, aby se měnič dostal do nepřerušovaných proudů. Pak nebude proud impulsní, ale jen zvlněný.
Nejsu žádným fóristem, ale když něco negómu, tož, přindu se zeptat. A když se nesnesitelně nudím, nebo když jsu na plech, někdy se může stát, že se i pokusím poradit. Zdraví Jura!
breta1 píše:Alternátor v autě to taky láduje do baterky pulzně i přes 100A v jednotkách/desítkách kHz a nic se neděje
p32 píše:Opravdu v desítkách kHz ?
Jenda_KL píše:otáčky x poměř řemenice(1,3) x počet pólů(4) x počet fází (3)
Hoši hoši, hádáte se tady vo suchý z nosu. Aby měl altík v autě 14 000rpm, musel by mít řemeničku 2x menší než je řemenice na klice a ta klika by musela mít 7000rpm - u motorů s vyššíma provozníma otáčkama se ale alternátorová řemenice NEDÁVÁ MENŠÍ - spíš stejně velká, aby se ložiska altíku zbytečně napřetěžovaly nadměrnýma otáčkama. Běžně dosahovaný otáčky altíků instalovaných k motorům jako samostatná jednotka hnaná řemenem jsou do 10 000rpm - ZDE NEMYSLÍM ALTERNÁTORY INSTALOVANÉ DO MOTOREK JAKO SOUČÁST JEJICH SETRVAČNÍKŮ A BUZENÉ PERMANENTNÍMI MAGNETY!breta1 píše:P32
Maximální povolené otáčky alternátoru jsou cca 14000ot/min, takže ten max kmitočet vychází 2,8kHz.
Takže desítky kHz ne.
Ale z5 k běžnému autoalternátoru - obvykle je 3fázový a má jednoduché budicí vinutí v rotoru s obvykle 12 "drápovými" póly - takže kolem každé statorové cívky prochází 12 maxim magnetického toku během jedné otáčky rotoru s prostřídanou polaritou = ve vinutí se naindukuje 6 period střídavého proudu na 1 otáčku rotoru. Statorová vinutí jsou vzájemně posunuta o 120° a vývody všech jsou spojeny pomocí 6diodového můstkového usměrňovače do jednoho společného výstupu. Když tedy vezmu 10000rpm = cca 166,667 otáček za sekundu, k tomu 6 period na 1 otáčku v každé cívce a to, že za 3fázovým usměrňovačem NEDOCHÁZÍ k poklesu napětí pod jistou úroveň = veškerá střídavá složka se objevuje pouze jako zvlnění nasuperponované na stejnosměrnou úroveň, dostanu výsledný kmitočet zvlnění MAXIMÁLNĚ 3kHz s tím, že to, jestli bude nabíjecí proud do baterie impulsní (s přerušováním) nebo jen kolísavý (bez poklesu k nule) rozhoduje momentální napětí na baterii a právě ta stálá stejnosměrná úroveň za můstkovým usměrňovačem...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!