Kontrola funkce větráku
Moderátor: Moderátoři
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- kevin_mitnick
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 20 kvě 2007, 02:00
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
MetalGod- v návaznosti na jinou diskuzi doporučuji ještě dozimetr.
Jestli to má sloužit ke kontrole ventilátoru ve vozidle, tak podle mého názoru stačí kontrola teploty chladiče a motoru (potažmo teplota chladící kapaliny), jestli na tom až tak moc záleží, tak třeba dvouokruhová, s vyhodnocením méně příznivého stavu.
Jestli to má sloužit ke kontrole ventilátoru ve vozidle, tak podle mého názoru stačí kontrola teploty chladiče a motoru (potažmo teplota chladící kapaliny), jestli na tom až tak moc záleží, tak třeba dvouokruhová, s vyhodnocením méně příznivého stavu.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Nezapomeň na seizmograf, co kdyby tady hrozilo zemětřesení, nebo se k nám z tajících alpských ledovců díky globálnímu oteplování přiřítilo cunami s Ahmádínežádem na surfu, s atomovou bombou kolem pasu?
Tak by to nešlo, protože se ten chladič chladí jak přirozeně, tak náporově, když to auto jede, to by se nedalo použít.
Taky by šlo vyhodnocovat rušení, který ten větrák způsobuje, do jednoho vstupu komparátoru bych přivedl střídavou složku (přes kond) rušení od větráku (připojit na + pól co nejblíž větráku), do druhýho rušení zbytku elektroinstalace vozidla- tak by se totiž dalo zjistit to, že se ten větrák točí, ne jen, že do něj teče šťáva. A rovnou bych to možná zkombinoval s měřením úbytku na napájecím drátu- v tom případě by mohlo zapojení spolehlivě indikovat, že do větráku sice teče šťáva, ale že se z nějakýho důvodu netočí.
Těch možností je dost, je jen na tazateli, jak si vybere.
Tak by to nešlo, protože se ten chladič chladí jak přirozeně, tak náporově, když to auto jede, to by se nedalo použít.
Taky by šlo vyhodnocovat rušení, který ten větrák způsobuje, do jednoho vstupu komparátoru bych přivedl střídavou složku (přes kond) rušení od větráku (připojit na + pól co nejblíž větráku), do druhýho rušení zbytku elektroinstalace vozidla- tak by se totiž dalo zjistit to, že se ten větrák točí, ne jen, že do něj teče šťáva. A rovnou bych to možná zkombinoval s měřením úbytku na napájecím drátu- v tom případě by mohlo zapojení spolehlivě indikovat, že do větráku sice teče šťáva, ale že se z nějakýho důvodu netočí.
Těch možností je dost, je jen na tazateli, jak si vybere.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
No, já bych udělal z větráku náhon na pomocné dynamo, které by pracovalo do malého topení. Po roztočení větráku by se topení ohřálo a tato teplota, snímaná termistorem by pak na AD převodníku ATmega vygenerovala číslo, které bych si přes GSM modul posílal do smartphone s vhodnou aplikací. A ta by mi přes hands free v češtině říkala, jaké jsou otáčky větráku.