Kontrola funkce větráku

Problémy s měřícími přístroji, detektory fyzikálních veličin, detektory kovů a další

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od mtajovsky »

Jestli tam máte místo, můžete použít něco na tomto principu (vzduchový kontakt):
http://www.drbal.cz/material/fotky/1998.jpg

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od Michal22 »

Ještě mě napadá reflexní optozávora a kousek zrcátka na středu ventilátoru.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#18 Příspěvek od tomasjedno »

Jestli se nepletu, tak tu hornst psal, že se jedná o větrák na chladiči auta.
Takže bych si myslel, že se za jízdy ten větrák může občas točit i náporovým vzduchem, bez napájení.
Co se teda má kontrolovat a co se z toho bude vyvozovat?

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#19 Příspěvek od kevin_mitnick »

Ja bych asi skombinoval kontrolu otaceni vetraku (optozavora) a kontrolu odebiraneho proudu (ubytek na napajecim kabelu nebo vyse popsane proudove snimani). Vystup na dvoubarevnou LED - otacky zluta, odber ruda, funkce OK oranzova...

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#20 Příspěvek od tomasjedno »

To já bych do toho ještě vrazil měření rychlosti vzduchu kolem auta a skrz chladič, a nějakou tu fuzzy logiku :parmen:

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#21 Příspěvek od MetalGod »

A ještě teploměr, tlakoměr, vlhkoměr... vlastně celou meteorologickou stanici :D
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#22 Příspěvek od Michal22 »

MetalGod- v návaznosti na jinou diskuzi doporučuji ještě dozimetr.
Jestli to má sloužit ke kontrole ventilátoru ve vozidle, tak podle mého názoru stačí kontrola teploty chladiče a motoru (potažmo teplota chladící kapaliny), jestli na tom až tak moc záleží, tak třeba dvouokruhová, s vyhodnocením méně příznivého stavu.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#23 Příspěvek od MetalGod »

Nezapomeň na seizmograf, co kdyby tady hrozilo zemětřesení, nebo se k nám z tajících alpských ledovců díky globálnímu oteplování přiřítilo cunami s Ahmádínežádem na surfu, s atomovou bombou kolem pasu? :lol:

Tak by to nešlo, protože se ten chladič chladí jak přirozeně, tak náporově, když to auto jede, to by se nedalo použít.

Taky by šlo vyhodnocovat rušení, který ten větrák způsobuje, do jednoho vstupu komparátoru bych přivedl střídavou složku (přes kond) rušení od větráku (připojit na + pól co nejblíž větráku), do druhýho rušení zbytku elektroinstalace vozidla- tak by se totiž dalo zjistit to, že se ten větrák točí, ne jen, že do něj teče šťáva. A rovnou bych to možná zkombinoval s měřením úbytku na napájecím drátu- v tom případě by mohlo zapojení spolehlivě indikovat, že do větráku sice teče šťáva, ale že se z nějakýho důvodu netočí.
Těch možností je dost, je jen na tazateli, jak si vybere.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#24 Příspěvek od kbulda »

A co ventilátor snímat kamerou ?
Samozřejmě s přisvícením LED.

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Jenda_KL »

Nezapomeňte na bezdrátové propojení s PCO
tedy ČHMI

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#26 Příspěvek od tomasjedno »

A to jsme nechali úplně stranou otázku využití toho větráku jako dynama :lol:

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od mtajovsky »

No, já bych udělal z větráku náhon na pomocné dynamo, které by pracovalo do malého topení. Po roztočení větráku by se topení ohřálo a tato teplota, snímaná termistorem by pak na AD převodníku ATmega vygenerovala číslo, které bych si přes GSM modul posílal do smartphone s vhodnou aplikací. A ta by mi přes hands free v češtině říkala, jaké jsou otáčky větráku. :D

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#28 Příspěvek od MetalGod »

Ještě bych větrák vybavil GPS modulem, aby bylo věděno, kde se větrák nachází.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Jenda_KL »

Tomu se říká výzva.

Uživatelský avatar
hornst
Příspěvky: 6
Registrován: 26 úno 2013, 01:00

#30 Příspěvek od hornst »

mnohokráte díky za rady.....

Odpovědět

Zpět na „Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin“