megafon do auta
Moderátor: Moderátoři
- andrew0001
- Příspěvky: 5
- Registrován: 18 bře 2013, 01:00
megafon do auta
Dobrý den,
měl bych na Vás lama dotaz - potřebuji megafon do auta na krátké reklamní znělky (cca jednou za 30 min - 10 sec reprodukce). Nicméně nikde na netu nemohu najít finančně přijatelné řešení...
-> http://www.miocar.cz/content/cz/Katalog ... d=62028459
Otázka zní, zda by k megafonu (resp. k mluvítku) z linku šel dopájet např. AUX kabel, tak abych ho mohl připojit k jednoduchému MP3 přehrávači, ze kterého bych ve smyčce pouštěl jingle.
Předem děkuji za odpověď.
měl bych na Vás lama dotaz - potřebuji megafon do auta na krátké reklamní znělky (cca jednou za 30 min - 10 sec reprodukce). Nicméně nikde na netu nemohu najít finančně přijatelné řešení...
-> http://www.miocar.cz/content/cz/Katalog ... d=62028459
Otázka zní, zda by k megafonu (resp. k mluvítku) z linku šel dopájet např. AUX kabel, tak abych ho mohl připojit k jednoduchému MP3 přehrávači, ze kterého bych ve smyčce pouštěl jingle.
Předem děkuji za odpověď.
- Přílohy
-
- 2808374-megafon-s-mikrofonem-do-auta-na-12v-sirena-1.jpg
- (111.31 KiB) Staženo 107 x
Namontuj na auto toto...
http://aukro.cz/tesla-amplion-ars-456-h ... 23883.html
Nebo například T5-OF
http://aukro.cz/tlakovy-reproduktor-amp ... 72383.html
Pokud se Ti dané nabídky nelíbějí, sleduj aukro, tyto se tam občas dají vidět, a já přednedávnem koupil dva kusy po 20Kč.. nebo si hlídej kde ruší obecní rozhlas
Oni ty zvláštní věcičky pod názvem ,,megafon" není nic jiného než mikrofon v kapsli, výkonový zesilovač a tlakový reproduktor..
Takže to namontuješ na auto, na aukru si koupíš zesilovač který má uvedený výkon cca 1000-1800W pmpo, protože takto označené zesilovače mají většinou okolo 20W sinus, nebo pokud si zdatnější konstruktér, stačí postavit zcela primitivní zesilovač, opravdu primitivní s IO TDA8571 dostupné na aukru od purda za dobrou cenu, cena 80Kč, nejsou potřeba žádné další součástky, vše obsahuje ten IO v sobě!!!! vyjma oddělovacích kondenzátorů na signálních vstupech, na napájení se dává keramika cca 100n a elyt třeba 4700uF nebo 10 000uF, možná stačí ještě nižší, ale při plném výkonu všech čtyřech kanálů to ve špičkách dle DS bere 10A. U toho repra se to trafo vymontuje anebo odpojí a dá se tam na ty dráty co jdou do akustického měniče bipolární kondenzátor okolo 100uF, to je filtr kvůly frekvencím které ty repra už neumí a mohly by je poškodit.. Na vstup zesilovače se připojí mikrofon anebo přehrávač..
Uváděný výkon toho IO NENÍ sínusový, proto jsem uvedl takovou wattáž jakou jsem uvedl. Výhoda je v tom, že v tomto IO jsou čtyři samostatně stojící zesilovače, každý má vyveden z pouzdra ven svůj plusový pól, pakliže Ti stačí jeden reproduktor tak zapojíš jen jeden zesilovač (jeden plus) v onom pouzdře. Kdyby ses rozhodl přidat druhý třetí nebo čtvrtý reproduktor tak akorát připojíš další Vp toho IO na + napájecího zdroje, více podrobností zde:
http://aukro.cz/tda8571j-automobilovy-z ... 30955.html
IO musí mít chladič, upevnuje se sponkou, anebo lze použít třeba kus hliníkového plechu a dva šroubky a tím plechem a šroubkama přimáčknout k chladiči a přišroubovat.. IO by měl být namazán teplovodivým tmelem.. Krabička stačí nějaká malinkatá U-KP z GM protože tam opravdu uvnitř skoro nic není, konstrukci doporučuji hezky a uspořádaně provést na testovací pájecí destičce, protože jednostranný a dobrý plošnák nenavrhneš, nezapomenout dimenzovat přívody na napájení - ve špičkách až 10A, zvenčí krabičky je upevněn chladič, měl by být větších rozměrů v případě, že by dosahoval vyšších teplot (protože nebylo pravděpodobně splněno kritérium 1, tj není větších rozměrů ) upgradovat ventilátorem a rozpínacím bimetalem při teplotě cca 50-60stupnů, vyšší zdroj tepla je v autě myslím že z bezp. důvodů nežádoucí..
Jeden čas se nabízely různé autobusové zesilovače na hlášení atp.. Můj kus má napájení 24V, možná se dělalo něco na 12V vhodné impedance, tj na výstupu 100V pak by jsi trafo nekuchal!!! Anebo běžné 4 nebo 8R impednaci, poohlédni i po tehdejší tesle!
http://aukro.cz/tesla-amplion-ars-456-h ... 23883.html
Nebo například T5-OF
http://aukro.cz/tlakovy-reproduktor-amp ... 72383.html
Pokud se Ti dané nabídky nelíbějí, sleduj aukro, tyto se tam občas dají vidět, a já přednedávnem koupil dva kusy po 20Kč.. nebo si hlídej kde ruší obecní rozhlas
Oni ty zvláštní věcičky pod názvem ,,megafon" není nic jiného než mikrofon v kapsli, výkonový zesilovač a tlakový reproduktor..
Takže to namontuješ na auto, na aukru si koupíš zesilovač který má uvedený výkon cca 1000-1800W pmpo, protože takto označené zesilovače mají většinou okolo 20W sinus, nebo pokud si zdatnější konstruktér, stačí postavit zcela primitivní zesilovač, opravdu primitivní s IO TDA8571 dostupné na aukru od purda za dobrou cenu, cena 80Kč, nejsou potřeba žádné další součástky, vše obsahuje ten IO v sobě!!!! vyjma oddělovacích kondenzátorů na signálních vstupech, na napájení se dává keramika cca 100n a elyt třeba 4700uF nebo 10 000uF, možná stačí ještě nižší, ale při plném výkonu všech čtyřech kanálů to ve špičkách dle DS bere 10A. U toho repra se to trafo vymontuje anebo odpojí a dá se tam na ty dráty co jdou do akustického měniče bipolární kondenzátor okolo 100uF, to je filtr kvůly frekvencím které ty repra už neumí a mohly by je poškodit.. Na vstup zesilovače se připojí mikrofon anebo přehrávač..
Uváděný výkon toho IO NENÍ sínusový, proto jsem uvedl takovou wattáž jakou jsem uvedl. Výhoda je v tom, že v tomto IO jsou čtyři samostatně stojící zesilovače, každý má vyveden z pouzdra ven svůj plusový pól, pakliže Ti stačí jeden reproduktor tak zapojíš jen jeden zesilovač (jeden plus) v onom pouzdře. Kdyby ses rozhodl přidat druhý třetí nebo čtvrtý reproduktor tak akorát připojíš další Vp toho IO na + napájecího zdroje, více podrobností zde:
http://aukro.cz/tda8571j-automobilovy-z ... 30955.html
IO musí mít chladič, upevnuje se sponkou, anebo lze použít třeba kus hliníkového plechu a dva šroubky a tím plechem a šroubkama přimáčknout k chladiči a přišroubovat.. IO by měl být namazán teplovodivým tmelem.. Krabička stačí nějaká malinkatá U-KP z GM protože tam opravdu uvnitř skoro nic není, konstrukci doporučuji hezky a uspořádaně provést na testovací pájecí destičce, protože jednostranný a dobrý plošnák nenavrhneš, nezapomenout dimenzovat přívody na napájení - ve špičkách až 10A, zvenčí krabičky je upevněn chladič, měl by být větších rozměrů v případě, že by dosahoval vyšších teplot (protože nebylo pravděpodobně splněno kritérium 1, tj není větších rozměrů ) upgradovat ventilátorem a rozpínacím bimetalem při teplotě cca 50-60stupnů, vyšší zdroj tepla je v autě myslím že z bezp. důvodů nežádoucí..
Jeden čas se nabízely různé autobusové zesilovače na hlášení atp.. Můj kus má napájení 24V, možná se dělalo něco na 12V vhodné impedance, tj na výstupu 100V pak by jsi trafo nekuchal!!! Anebo běžné 4 nebo 8R impednaci, poohlédni i po tehdejší tesle!
Naposledy upravil(a) CZJKP1 dne 18 bře 2013, 20:49, celkem upraveno 1 x.
- vasilceral
- Příspěvky: 380
- Registrován: 09 led 2011, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové
- andrew0001
- Příspěvky: 5
- Registrován: 18 bře 2013, 01:00