Odběr vyhřívání předního skla.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

Odběr vyhřívání předního skla.

#1 Příspěvek od forbidden »

Dnes jsem byl v autoservisu a koukal tam na tabulku s odběry jednotlivých spotřebičů (reklama na baterky). Zaujal mě odběr předního vyhřívanýho skla, udávali až 1 000 W. Čekal jsem, že to bude dost (tak 300 W), ale takto dost teda ne. To musí mít přívodní dráty jak svářečka. Ví někdo kolik to má u běžných aut doopravdy? Nějak se mi to nezdá.

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#2 Příspěvek od mikollar »

predne neviem ale zadne ma 150W na fiate

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#3 Příspěvek od Atlan »

forbidden píše:Dnes jsem byl v autoservisu a koukal tam na tabulku s odběry jednotlivých spotřebičů (reklama na baterky). Zaujal mě odběr předního vyhřívanýho skla, udávali až 1 000 W. Čekal jsem, že to bude dost (tak 300 W), ale takto dost teda ne. To musí mít přívodní dráty jak svářečka. Ví někdo kolik to má u běžných aut doopravdy? Nějak se mi to nezdá.
Až .....to je to kuzelne slovo (ze by na autobude :D)

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od forbidden »

Byla to tabulka s osobákem, žádný náklaďáky. :D

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#5 Příspěvek od breta1 »

1000W se blíží pomalu výkonu startéru, to se mi nezdá.
Třeba u Fordu tady
http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?p=31614
se píše, že to jištěno pojistkou 50A a ty dráty a konektor na nějaké extraproudy nevypadají.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#6 Příspěvek od p32 »

forbidden píše:Byla to tabulka s osobákem, žádný náklaďáky. :D
A proč ne ? Je to naprosto v pořádku a žádné silné dráty k tomu vést nemusí. Je tam slůvko "až", což znamená, že spotřeba může být např. od 300W za tu jednu hodinku až 1000W za ty tři a půl hodinky, když si to zapomeneš vypnout. V tom asi bude celé jádro pudla.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od forbidden »

Mluvili tam o výkonu ve wattech, ne o spotřebě ve watthodinách. Navíc to snad ani zapomenout nelze, mě se to tuším samo vypne po cca 5-ti minutách. Slůvko "až" tam sice bylo, ale zároveň jsem pochopil, že se to vztahuje výhradně k osobákům, nemluvili ani o dodávkách, tak proto se podivuju, kterej osobák má na vyhřívání předního skla třeba těch 1000 W.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od rnbw »

Zase Watty za hodinu? :roll:

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Habesan »

Plete si Watty a Watthodiny (3600 Joulů)...
Ale to ti, co tu ceduli psali, asi také.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od forbidden »

Co je špatnýho na wattech za hodinu?
Smysl tabulky nejspíš byl upozornit na celkovou možnou maximální spotřebu energie všech spotřebičů v autě. Po započítání všeho možnýho jim vyšlo až celkem 2 000 W. Následovala masáž na koupení nové kvalitní baterky, ale to je jedno. Mě prostě zaujalo to přední sklo.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#11 Příspěvek od Andrea »

forbidden píše:Co je špatnýho na wattech za hodinu?
To je nějaké výkonové zrychlení?

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od forbidden »

Vždyť se tak dá vyjádřit množství dodané/odebrané/vyrobené... energie za jednotku času. Jistě to můžu přepočítat na joule, ale toto mi přijde praktičtější. To vadí, že to není SI jednotka?

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#13 Příspěvek od breta1 »

Nedá.
Množství energie za jednotku času je právě výkon (W), množství výkonu za jednotku času nemá nějaký praktický význam

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#14 Příspěvek od Andrea »

Watt není jednotka energie, Watt je jednotka výkonu, tudíž energie za čas. Watt za hodinu je energie za čas na druhou, co to je?

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#15 Příspěvek od ok1hga »

voltampér za hodinu je lepší ??

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“