Elektrocentrála, vyšší výstupní napětí než štítkové
Moderátor: Moderátoři
Elektrocentrála, vyšší výstupní napětí než štítkové
Ahoj. Měl bych dotaz ohledně elektrocentrály, která má vyšší výstupní napětí než štítkové. Jednofázové výstupní napětí je 300V a třífázové sdružené 500V. Je možnost, že spalovací motor má vyšší ot. a tím pádem je i vyšší výstup napětí? Přesný typ centrály Vám nenapíšu protože jí mám v práci (napíšu zítra). Děkuji za rady
měřit je třeba, nelze věřit slepě tomu co je psáno, když to nemá komentář, jestli je to při zátěži , nebo naprázdno...
Zbytečné citace celých předchozích příspěvků byly vymazány. Respektuj Pravidla, odst.14b). Killroy
Zbytečné citace celých předchozích příspěvků byly vymazány. Respektuj Pravidla, odst.14b). Killroy
dobře, je to asi diskuse od diskuse. někde se cituje , a není to zde.
Vzato na vědomí...dík
Citovat můžeš, ale jen pokud reaguješ na něco staršího, než je předchozí příspěvek. A i jak je vhodné ocitovat jen tu podstatnou část příspěvku. Fórum je velké a nemůžeme si dovolit zaplácávat vlákna zbytečnými citacemi a jejich dalšími a dalšími.. Killroy
Vzato na vědomí...dík
Citovat můžeš, ale jen pokud reaguješ na něco staršího, než je předchozí příspěvek. A i jak je vhodné ocitovat jen tu podstatnou část příspěvku. Fórum je velké a nemůžeme si dovolit zaplácávat vlákna zbytečnými citacemi a jejich dalšími a dalšími.. Killroy
- heldybeldy
- Příspěvky: 488
- Registrován: 25 dub 2005, 02:00
- Bydliště: Spišská Belá
Součástí spalovacího motoru je odstředivý regul. otáček (mech.spojený třeba s karburátorem nebo vstř.jednotkou) a ten má na sobě seřizovací prvek. Ten je třeba seřídit na 50Hz naprázdno.
Pak teprve přidržet budící tlačítko a to jen tak dlouho než napětí dosáhne požadované hodnoty. Pak teprve přifázovat.
To platí pro starší centrály dnes možná ruční buzení už ani nemají.
Měř a porovnávej napětí na výstupu s napětím budícím (na uhlících alternátoru) Pokud se budou rozcházet hledej závadu v elektronice regulátoru.
Pak teprve přidržet budící tlačítko a to jen tak dlouho než napětí dosáhne požadované hodnoty. Pak teprve přifázovat.
To platí pro starší centrály dnes možná ruční buzení už ani nemají.
Měř a porovnávej napětí na výstupu s napětím budícím (na uhlících alternátoru) Pokud se budou rozcházet hledej závadu v elektronice regulátoru.
Ano, myslel jsem tím "přifázováním" připojení k zátěži (nahození jističe) nebo co tam máš.
Ještě mě napadá čím to měříš? Ne každej měřák musí nutně ukazovat správnou efektivní hodnotu střídavého napětí při dané frekvenci. Zkus si to měření alespoň orientačně porovnat třeba se sítí doma.
mareck píše: ..... Je možnost, že spalovací motor má vyšší ot. a tím pádem je i vyšší výstup napětí?
Tvůj poslední příspěvek je trochu v rozporu s původním dotazem (viz.citace), ale nepíšeš jestli je ta frekvence správná (změřená 50Hz), nebo jsi jen vyhodnotil stabilitu otáček třeba sluchem?mareck píše: ....... Otáčky potažmo kmitočet to drží, .......
Ještě mě napadá čím to měříš? Ne každej měřák musí nutně ukazovat správnou efektivní hodnotu střídavého napětí při dané frekvenci. Zkus si to měření alespoň orientačně porovnat třeba se sítí doma.
Princip funkce elektrocentrály.
Výstupní napětí se odebírá přímo z cívek statoru alternátoru (běžné zapojení hvězda;trojůhelník) v této části se nic nereguluje, pouze se zde odebírá napětí pro napájení elektroniky a vzorek pro regulátor buzení alternátoru.
Rotor tvoří cívka na železném jádře(elektromagnet) do které se přivádí budící napětí přes sběrné kroužky na hřídeli rotoru prostřednictvím uhlíků.
Velikostí přiváděného budícího napětí do rotoru se mění velikost elektromagnetického pole a tím i výstupní napětí na cívkách statoru.
Pro úpravu výstupního napětí elektrocentrály musíš tedy upravit velikost budícího napětí přiváděného do rototu (na uhlících). Dříve se budilo ručně tlačítkem na panelu dnes to dělá elektronika automaticky tak že snímá napětí na výstupu a podle toho upravuje budící napětí.
Pokud tedy výstupní napětí nesedí v tolerancích v celém rozsahu dovoleného (štítkového) zatížení budeš muset vyndat el. regulátor sehnat nebo obkreslit jeho schéma a pokusit se ho opravit nebo upravit. Je možné, že na desce elektroniky najdeš i nastavovací prvek. Mrkni na sousední vlákno: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=57185
Výstupní napětí i jeho efektivní hodnota se může měnit i určitou odchylkou frekvence ta je odvozena od otáček motoru a řízena mechanickou vazbou mezi odstředivým regulátorem na motoru a jeho ovládacím prvkem (často je to seřiditelné táhlo na škrtící klapku karburátoru). Otáčky by tedy měly držet v celém rozsahu zatížení alternátoru. Pokud ne je třeba hledat mech. závadu v odstředivém regulátoru (přidírání závaží, vytahané pružiny atp.) nebo v karburátoru (trysky, vzdušníky, přechodové systémy, škrtící klapka, hladina (plovák a ventil) vzduch (filtr)atd. Podrobný popis funkce karburátoruů a možných závad je třeba zde: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=394
Výstupní napětí se odebírá přímo z cívek statoru alternátoru (běžné zapojení hvězda;trojůhelník) v této části se nic nereguluje, pouze se zde odebírá napětí pro napájení elektroniky a vzorek pro regulátor buzení alternátoru.
Rotor tvoří cívka na železném jádře(elektromagnet) do které se přivádí budící napětí přes sběrné kroužky na hřídeli rotoru prostřednictvím uhlíků.
Velikostí přiváděného budícího napětí do rotoru se mění velikost elektromagnetického pole a tím i výstupní napětí na cívkách statoru.
Pro úpravu výstupního napětí elektrocentrály musíš tedy upravit velikost budícího napětí přiváděného do rototu (na uhlících). Dříve se budilo ručně tlačítkem na panelu dnes to dělá elektronika automaticky tak že snímá napětí na výstupu a podle toho upravuje budící napětí.
Pokud tedy výstupní napětí nesedí v tolerancích v celém rozsahu dovoleného (štítkového) zatížení budeš muset vyndat el. regulátor sehnat nebo obkreslit jeho schéma a pokusit se ho opravit nebo upravit. Je možné, že na desce elektroniky najdeš i nastavovací prvek. Mrkni na sousední vlákno: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=57185
Výstupní napětí i jeho efektivní hodnota se může měnit i určitou odchylkou frekvence ta je odvozena od otáček motoru a řízena mechanickou vazbou mezi odstředivým regulátorem na motoru a jeho ovládacím prvkem (často je to seřiditelné táhlo na škrtící klapku karburátoru). Otáčky by tedy měly držet v celém rozsahu zatížení alternátoru. Pokud ne je třeba hledat mech. závadu v odstředivém regulátoru (přidírání závaží, vytahané pružiny atp.) nebo v karburátoru (trysky, vzdušníky, přechodové systémy, škrtící klapka, hladina (plovák a ventil) vzduch (filtr)atd. Podrobný popis funkce karburátoruů a možných závad je třeba zde: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=394