A nejsou náhodou v těchto místech nějáké ,,počochtěné" a propálené cesty?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(viz níže)?
Když odpájíš ty trubice, a změříš oboje dvoje vlákna, není náhodou nějáké z nich přerušené? Použij třeba prozváněčku, musí obě dvě vlákna pískat.
Je li nějaké přerušené
Pak je to tedy neopravitelné, já to jednou řešil, že jsem to překlenul 0.6W odporem a hodnotě zhruba druhého vynutí, ale neosvědčilo se, zářivka blbě startovala, a hlavně se skleněná baňka přehřívala, a jelikož to bylo v E14 a do tvaru ,,svíčkové žárovky" tj z toho nečouhaly trubice, ale bylo to pod plastovým krytem, začal se ten plast tavit a pěkně to začalo smrdět, můžeme být rádi že jsme to nechali svítit v době, kdy jsme byly doma, a nevyhořely jsme..
Samozřejmě, za zkoušku to stojí, záleží totiž na tom, zda se vlákno jen přepálí anebo odpadne, když je to varianta B je to o to horší, protože je tam malá plocha a zapaluje to blízko ke stěnám sklu a přehřívá to.
Jen důrazně upozorňuji, že i přesto, že je to vlákno přerušené, musí zůstat oběma konci připojené!! Tedy jen k němu paralelně nalétovat rezistor o hodnotě druhého vlákna(překlenout ho rezistorem) (pokud takový není, přibližná hodnota) !! Proti tomu přerušenému vláknu se zažehne výboj, a odpor tam složí jako ekvivalentní odpor, kvůli měniči. U zářivek z tlumivkami jsem to dělal tak, že jsem to propojil drátem, nejenomže trpělo více druhé vlákno, ale zde u spínaného měniče to nedoporučuji..
Jen důrazně upozorňuji, že je nutné vyzkoušet, jestli se zářivka nepřehřívá, tj zapnout to a být přítomen, po nějaké době zkontrolovat teplotu ohmatem a s porovnání s jinými zářivkami.
1) pokud je teplota KO, je to většinou výrazně znát, zatímco na ostatních zářivkách udržíte ruku a budou teplé, tato bude vařicí a ruku na ní nepůjde udržet.
2) Možná tu takový problém s chlazením nebude, a teplo se odvede do prostředí, tím, že nemá samotná zářivka žádnou krytku, to paltí za předpokladu, že není v lustru ,,utěsněná" a může to odvětrávat, tj žádný kryt, který by zamezil vzduchu. Zrovnatak v lustru typu ,,svíce" to bude lépe chladit (teplo jde nahoru) než v lustru typu zvon kde teplo bude stoupat k závitu.
Pokud je zářivka OK tak sehnat z krabice nebezpečného odpadu v supermarketu nebo GME podobnou nebo stejnou zářivku (stejná wattáž je li možno) která bude evidentně černá jako bota (bude KO trubice, ne měnič) vnitřky pak prohodit,. Chtěl by li jsi pokračovat v opravách této elektroniky tak změřit a prověřit že jsou OK všechny kondenzátory, tranzistory, rezistory atp a pokračovat přirozenou cestou jako při opravě jiného zařízení, bych se na to dnes už vyprdnul! Nejlepší zkušenosti mám ze philipsama E27, 23W, tři účka vedle sebe.. Jsou to tak nesmírně spolehlivé žárovky, že jsem se setkal s jedinou, která odešla, a to byly jističe v ulici, tranzistory vyhulené, pak proražený nějáký SMD IO šlo to do koše. Některé svítily i déle než pět let a nahradily se novými přirozeně, že začínaly černat a svítit málo, tak když se malovalo jsme daly nové a tamty opět uložili do krabiček a uklidily. Podotknu že se již nejspíše taky neprodávají.
http://loz.zelandeth.org/lamps/cf/phili ... 3w/cap.jpg
http://www.discount-electrical.co.uk/sh ... bcplet.jpg
Poslední kusy měli již plastové patice, jak píšu máme je doma ve většině míst, a nikdy žádná neodešla vyjma té jedné!
Byla i 15W verze
http://www.ac-et.com/images/products/PLET15W827ESPH.jpg
JO A TEN KONDÍK (ELYT) NENÍ NAFOUKLÝ, POHLED SVRCHU NE¨NJI?