Použitie automobiloveho rele
Moderátor: Moderátoři
Použitie automobiloveho rele
Mal by som len jednu otázku ohľadom prepínacích rele používaných v motorových vozidlách. Ak je taketo rele stavane napr. na 70A jednosmerneho prudu a napr. 14.5 V napatia dalo by sa použiť v obvode 380 V a max 25A striedavých ako prepínací člen? samozrejme bez toho aby odpalilo kontakty.
Použitie by malo byť v trafozváračke s umerňovačom / riadenie zvaracieho prudu je prepinaním odbočiek primare trafa/
Ide mi to že v pripade prilepenia elektrody rele prepne odbnočka primaru na nižší prud a po odlepení elektrody zasa prepne spať na nastavený zvarací prud. Samozrejme že zopínanie či prepínania trafa si bude kontrolovať elektronika.
DAKUJEM za rady .
Použitie by malo byť v trafozváračke s umerňovačom / riadenie zvaracieho prudu je prepinaním odbočiek primare trafa/
Ide mi to že v pripade prilepenia elektrody rele prepne odbnočka primaru na nižší prud a po odlepení elektrody zasa prepne spať na nastavený zvarací prud. Samozrejme že zopínanie či prepínania trafa si bude kontrolovať elektronika.
DAKUJEM za rady .
Ikdyž nepíšeš konkrétní typ nedalo. Automobilová relé jsou stavěna na malá napětí.
Budeš muset použít příslušně dimenzovaný stykač, nebo jiné řešení.
Budeš muset použít příslušně dimenzovaný stykač, nebo jiné řešení.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Ako možeš prepinat primar pri max zataži,ved ked ti prilepi drot tak vtedy je plny skrat sek.napetia a tym aj odber prudu v primari je vysoky .Ved pod zatažou sa v žiadnom pripade nesmie prepinat v primari odbočka ,potom možeš prepinače menit každy den.A cena jedneho je dost vysoka.To iste aj rele.
...Laco...
Automobilové relé nie je stavané na tak vysoké napätie. Izolačné materiály by to možno aj vydržali, ale prepínacie kontakty nemajú dostatočne veľký odskok pri prepínaní, takže ti môže pri odpojení kontaktu natiahnuť oblúk, ktorý vplyvom malej vzdialenosti nezhasne a behom krátkej doby kontakty zhoria. Otvor si automobilové a sieťové relé a porovnaj.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
A proč rovnou po určité době při přilepení elektrody neodpojit primár a po odstranění "zkratu" znovu pomocí stykače nepřipojit? Ale počítej s tím že ten stykač bude dostávat pěkně na
.
Mimochodem svarforum si prošel?
![Obscenní :obscene:](./images/smilies/icon_moon.gif)
Mimochodem svarforum si prošel?
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Jsou zde vlastně dvě otázky . Z bezpečnostních důvodů nelze tato autorelé na síťové obvody použít . A ad2 takto prostě nejde trafo regulovat . To jde jedině při celkovém elektronickém řízení trafa či usměrńovače , kdy se dá zapojením snímacích prvků ve zpětných vazbách měnit výstupní výkon svářečky dle měnících se zatěžovacích poměrů .