Olej MOGUL

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

Olej MOGUL

#1 Příspěvek od TAKJAN »

Nalil by jste si tuto někdo značku do motoru svého auta ? Jinak dobrý: po otevření jedné české auto stránky mi prohlížeč nabízel zcela vážně překlad z jazyku turečtina. Že by už to došlo tak daleko?:-)

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#2 Příspěvek od Eleman »

Dnes ne. Ale do šáde a fava před lety jsem ho lil a v pohodě, tam se ale měnil olej po pěti resp. deseti tis. km.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
danyel
Příspěvky: 55
Registrován: 09 črc 2007, 02:00

#3 Příspěvek od danyel »

Když nic jiného tak je minimálně o třídu lepší než oleje z Liedlu a podobný
hrůzy.Taky doopravdy výkoný olej z Mogulu stojí stejně jako Castrol.
Výrobce za ty specifikace na flašce těžce platí a musí je ten olej splnovat.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#4 Příspěvek od TAKJAN »

Taky myslím, že specifikace jsou jasné. Četl jsem ale, že mogul má základ z ruské ropy, která je sirnatá.

Uživatelský avatar
petus
Příspěvky: 594
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od petus »

zásadně ne :-)
Pokud něco chcete a neodpovídám,pošlete SZ :)
https://chiptron.cz - novinky ze světa elektro (Arduino, Raspberry Pi, ESP8266, STM32, ESP32...)
Peťus

Uživatelský avatar
Philip_Fry
Příspěvky: 1538
Registrován: 01 zář 2010, 02:00
Bydliště: Trutnov

#6 Příspěvek od Philip_Fry »

Bez problémů, ty oleje jsou zcela standardní a splňují specifikace výrobců aut. Mogul za stejné prachy je stejný nebo lepší, než srovnatelný Castrol, Agip, atd...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#7 Příspěvek od rezis »

Jezdím na Castrol a měním ho v polovině intervalu. V podstatě držím se toho co tam jednou naliju a neměním. Totéž i u bývalého auta.
O tom co lijou v některých servisech si nedělám iluze.
Obecně proč ne když splňuje specifikace. Co se z čeho dělá je myslím nepodstatné. To nejde zaručit u žádného výrobce.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#8 Příspěvek od Sandal »

To jen tak mimochodem.
Koramo nebo spíše Paramo plní oleje do modrejch a do červenejch sudů.Na modrejch je napsáno Mogul a hádejte co je za nápis na červenejch?Přesně tak.Je tam žlutá škeble :wink: Paramo vyrábí pro Shell oleje pro český trh akorát prodávají Mogul a Shell za jiné ceny.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

TAKJAN píše:Taky myslím, že specifikace jsou jasné. Četl jsem ale, že mogul má základ z ruské ropy, která je sirnatá.
Vtipy sem sázíš pěkný, ale o chemii rafinace ropy toho asi moc nevíš. Ta síra se běžně odstraňuje, jen to dá trochu víc práce v krakovacích a destilačních kolonách. Základy mazacích olejů jsou celosvětově standartizovaný nejen na obsah těkavejch a nespalitelnejch, ale už i na obsah kyselejch a kyselinoTVORNEJCH komponent - takže síra jde pryč jako jedna z prvních. Navíc - ruskou ropu zpracovává nejenom Paramo, Koramo, Spolchemie nebo Kaučuk, ale i západoevropský rafinérky firem Royal Dutch = Shell, British Petrol, ARAL, Agip, TOTAL a dalších - důvodem je její podstatně nižší cena, než je tomu u ropy arabský, nigerijský nebo třeba malajský a brunejský. A u těch zmíněných značek si nikdo na síru nestěžuje - pročpak asi?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
petr1991
Příspěvky: 301
Registrován: 29 kvě 2009, 02:00
Bydliště: Záhorí (Slovensko)

#10 Příspěvek od petr1991 »

Pokial splna specifikaciu pre dany motor a ma rozumnu cenu, nemam s tym problem dat tam olej jakejkolvek znacky...
Predtym byl v mojem motori TDi nejaky shell, potom Dexos2 od GM a teraz nejaky Mannol.. Vsetky s viskozitou 5W30 a samozrejme s pozadovanou specifikaciou.. A nevyzera to, ze by sa to motoru nejak nepacilo... Myslim, ze motoru to je jedno..

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#11 Příspěvek od TAKJAN »

EKKAR Dobře A nalil by jsi ho do svého motoru?

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od forbidden »

To s tou sírou je ale celkem rozšířenej mýtus, slyšel jsem to taky. Jinak nedokážu posoudit, servis mi leje do auta Motorcraft, což by měla být značka Fordu, ale kdo to pro ně vyrábí...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

TAKJAN píše:EKKAR Dobře A nalil by jsi ho do svého motoru?
Pokud by splňoval požadavek výrobce na specifikaci - v mým konkrétním případě VW 501.01, klasifikace SAE už není tak důležitá, já mám na výběr 5W40, 5W30 nebo 10W40 - a kdyby plnil moje požadavky na cenu, tak klidně nalil. Stejně nevyužívám plnou výměnnou lhůtu 15 000km, protože tolik ročně svým vlastním autem nenajedu. Olej měním po roce a to dělá kolem 10 000km - takže bych se ani Mogulu do hydroštelovýho motoru s olejovým napínákem rozvodovýho řemenu nebál. Jen nevím, jestli by se Mogul se specifikací pro normu VW501.01 vešel do ceny, za kterou kupuju škeblovkovej Helix Ultra 5W40 - ten mě vychází na 125Kč/litr.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#14 Příspěvek od Killroy »

forbidden píše:..ale kdo to pro ně vyrábí...
A to je právě to co mi na tom nejvíc vadí. Značkový žvásty a ve skutečnosti je to něco jako "děláte machry a hajlz máte na chodbě.." To s tím Paramem a se dvěma sudy, je obecně známý fakt a s benzínem od značkových pump to funguje tak nějak podobně.

Mogul nekupuju. Ne že bych mu nevěřil, ale je to spíš proto, že mám zdroj rozlévaného Total 5W40, jehož cena mne při výměně do citrouše vyjde lepší. Tak co bych něco zkoušel nebo měnil za něco jiného. Ovšem dvoustopému miláčkovi dávám dost mlsat.. :chlupus:

Nepřesuneme do Auto-Moto?
Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#15 Příspěvek od rezis »

No u toho benzínu to je.... jako jsou rozdíly. Což jde poznat třeba u motorek hodně výrazně. Ale mám ověřenu jednu benzínku kde je bezproblémový benzín (prý ho tahá z Vídně vlastní cisternou, protože to má nejblíže) a je za cenu těch podřadných. Takže jasná volba.
Mogul bych nalil, proč ne....
Internet - metla lidstva

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“