Ovládání motorku přes relátko pomocí spínače.
Moderátor: Moderátoři
Ovládání motorku přes relátko pomocí spínače.
Ahoj... Řeším teď jeden problém se stahováním okna v autě.
• Mám originál motorek na stahování okna. Motorek je ovládaný + a - (při přehození polarity se točí druhým směrem).
• Poté mám spínač se třemi polohami: nulová poloha, nahoru, dolů
Jelikož nemůžu ovládat kvůli zatížení spínače motorek napřímo, snažím se zjistit jak do tohoto zapojení zakomponovat relátko.
Co tedy chci vymyslet:
při zmáčknutí spínače nahoru se přes relátko začne motorek točit nahoru.
při zmáčknutí spínače dolů se přes relátko otočí polarita a motorek se bude točit dolů.
Mohl by mi někdo prosím poradit, jestli takové zapojení je vůbec možné, a jestli ano třeba nakreslit nějaké schémátko?
Díky moc za rady a tipy
• Mám originál motorek na stahování okna. Motorek je ovládaný + a - (při přehození polarity se točí druhým směrem).
• Poté mám spínač se třemi polohami: nulová poloha, nahoru, dolů
Jelikož nemůžu ovládat kvůli zatížení spínače motorek napřímo, snažím se zjistit jak do tohoto zapojení zakomponovat relátko.
Co tedy chci vymyslet:
při zmáčknutí spínače nahoru se přes relátko začne motorek točit nahoru.
při zmáčknutí spínače dolů se přes relátko otočí polarita a motorek se bude točit dolů.
Mohl by mi někdo prosím poradit, jestli takové zapojení je vůbec možné, a jestli ano třeba nakreslit nějaké schémátko?
Díky moc za rady a tipy
Napadá mě něco takového, ale ty relé by musely být dvě - jedno pro pohyb nahoru a druhé pro pohyb dolů.
- Přílohy
-
- 22_04_13.GIF
- (2.69 KiB) Staženo 56 x
Chápu co myslíš, nemohu s určitostí tvrdit, že to nikdo nevyrábí, jen o žádném nevím.
Dva kontaktní systémy v jednom pouzdře jsou celkem obvyklé, ale vždy jsem to viděl jen za použití pouze jediné, společné, cívky.
Také ti doporučím vřadit do té sestavy pojistku, která spolehlivě shoří dřív než ten motůrek.
Dva kontaktní systémy v jednom pouzdře jsou celkem obvyklé, ale vždy jsem to viděl jen za použití pouze jediné, společné, cívky.
Také ti doporučím vřadit do té sestavy pojistku, která spolehlivě shoří dřív než ten motůrek.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Díky a prosím ještě úplně jinak. V mém autě "Golf IV" jsou ty spínače odporové.
Když zmáčknu nahoru na spínači je 30Ω a motorek se točí do leva
Když zmáčknu dolů na spínači je 550Ω a motorek se točí do prava
(Do motorku vede tedy jeden signálový vodič, kromě + a -)
Šlo by nějak tyhle signály rozdělit na dva vodiče?
Ve stylu
pokud 30Ω = vodič 1
pokud 550Ω = vodič 2
???
Když zmáčknu nahoru na spínači je 30Ω a motorek se točí do leva
Když zmáčknu dolů na spínači je 550Ω a motorek se točí do prava
(Do motorku vede tedy jeden signálový vodič, kromě + a -)
Šlo by nějak tyhle signály rozdělit na dva vodiče?
Ve stylu
pokud 30Ω = vodič 1
pokud 550Ω = vodič 2
???
Tahle elektronika už je v tom motorku. A ta funguje. Do spínače jde 30mA.
Při zastavení okna se motorek auto.vypne.
Potřeboval bych jen nějakou věcičku, která dokáže následující:
Při méně jak 100ohm propustím impuls do vodiče č.1
Při více jak 100ohm propustím impuls do vodiče č.2
Existuje nějaká taková součástka? Hodnota 100ohm je jako příklad.
Nebo něco v tomto stylu. Snad jsem to napsal pochopitelně, zkusím nakreslit kdyžtak obrázek.
Při zastavení okna se motorek auto.vypne.
Potřeboval bych jen nějakou věcičku, která dokáže následující:
Při méně jak 100ohm propustím impuls do vodiče č.1
Při více jak 100ohm propustím impuls do vodiče č.2
Existuje nějaká taková součástka? Hodnota 100ohm je jako příklad.
Nebo něco v tomto stylu. Snad jsem to napsal pochopitelně, zkusím nakreslit kdyžtak obrázek.
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno