Zdravim
potřeboval bych poradit, mám v autě alternátor Valeo A14VI11 12V 120A, začal špatně dobíjet dával cca 13 V, po rozebrání jsem zjistil, že je probroušený snímací kroužek, tak jsem koupil nový a dal nový i uhlíky. Po sestavení alternátor, nedobíjí vůbec. Pokud vyndám rele a zkusím přiložit dva dráty přímo na snímací kroužky, z nichž jeden je na kostru a druhý na přívod co je do rele od žárovky a pomalu roztáčim alternátor , tak žárovka zhasne a alternátor zabere a dobíjí. Zkusil jsem tam dát úplně nové rele, ale je to pořád stejný. Může mi někdo poradit kde je chyba? Děkuji.
Chyba v alternátoru Valeo
Moderátor: Moderátoři
- frantacech
- Příspěvky: 96
- Registrován: 20 dub 2013, 02:00
Buzeni?Freedy píše:Zdravim
potřeboval bych poradit, mám v autě alternátor Valeo A14VI11 12V 120A, začal špatně dobíjet dával cca 13 V, po rozebrání jsem zjistil, že je probroušený snímací kroužek, tak jsem koupil nový a dal nový i uhlíky. Po sestavení alternátor, nedobíjí vůbec. Pokud vyndám rele a zkusím přiložit dva dráty přímo na snímací kroužky, z nichž jeden je na kostru a druhý na přívod co je do rele od žárovky a pomalu roztáčim alternátor , tak žárovka zhasne a alternátor zabere a dobíjí. Zkusil jsem tam dát úplně nové rele, ale je to pořád stejný. Může mi někdo poradit kde je chyba? Děkuji.
Zapojil jsi kolektor (sběrné kroužky) se stejnou polaritou jako tomu bylo původně? Pokud opačně, tak je třeba nabudit na správnou polaritu (změnil póly remanentnímu magnetismu). Při zkoušce s namontovaným regulátorem máš zapojenou kontrolku dobíjení? U většiny alternátorů slouží kontrolka dobíjení i zároveň jako počáteční buzení nenabuzeného alternátoru.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Při zkušebním zapojení, tam mám kontrolku tak jakoby to bylo v autě a mám to napojený na baterii a rotor jsem měřil, není prodřenej na kostru a ani stator nevypadá, ještě kouknu na ty diody, ale to budu muset odletovat vynutí statoru, jak je to tam krásně schovaný a zalitý nějakou barvou nebo plastem.
Nevím jak je tam vinutý stator. Někdy se stane průraz ve vinutí statoru. Jak píše BOBOBO, proměř to co psal, tedy vinutí rotoru jestli není průraz na kostru, vinutí statoru, pokud jsou tam vinutí 2x3 tak je rozpoj a zkontroluj průraz a pokud bude vše v pořádku a všechny diody OK. Taky je třeba mít utaženej řemen. (Jako za Klause).
Už se mě stalo že jedno z šesti vinutí statopru (tedy ne u tohohle typu) bylo proražené do sebe.
Už se mě stalo že jedno z šesti vinutí statopru (tedy ne u tohohle typu) bylo proražené do sebe.