Dovření všech oken po zamčení

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
miso09031
Příspěvky: 13
Registrován: 10 čer 2010, 02:00

#31 Příspěvek od miso09031 »

jasne uz chapem. a ten tranzistor ma byt npn ci pnp?lebo si najprv hovoril ze pnp a v scheme je npn. hodnoty odporov skusim dat 100ohm a ten kondenzator skusim dat 1000uF a tranzistor moze byt hocijaky npn?ci vykonovy?

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#32 Příspěvek od Duvsan »

V tejto druhej schéme NPN no a tak silný, aby utiahol to relétko :wink: . Odporúčam výkonový. Nezabudni ešte cievku relétka premostiť diódou v závernom smere. I keď tu by veľké impulzy vznikať nemali, ale pre istotu.

Uživatelský avatar
frantacech
Příspěvky: 96
Registrován: 20 dub 2013, 02:00

#33 Příspěvek od frantacech »

Duvsan píše:Pochopil si správne. Ovšem, vychádzal som z predpokladu, že spínací impulz je +12V. Ak je tomu ináč, tak ma oprav.
Ten impulz má nabiť kondenzátor a ten sa potom má pomaly vybíjať cez tranzistor, ktorý je vo funkcii emitorového sledovača a má napájať to relétko, ktoré zase má pripojiť motor. Rýchlosť vybíjania kondenzátora C stanovíš jeho kapacitou a odporom rezistoru R1.
Kdyz spinaci impulz skonci, na vstupu neni zadne napeti, tak jak pomuze tranzistor drzet rele?

Kouzlo vyrobku je prave v kapacite kondiku, ktery drzi seple rele i kdyz uz skoncil impulz a neni napeti na vinuti rele zvenku.

si myslim

Uživatelský avatar
frantacech
Příspěvky: 96
Registrován: 20 dub 2013, 02:00

#34 Příspěvek od frantacech »

Zaujalo me prodlouzeni impulsu vyrobkem, ale zjistil jsem ze ho neumim zapojit :D 8O

Vyrobil jsem za 50Kc vyrobek
Obrázek
Funguje na stole ok, drzi rele cca 15sek. Super.

A ted kam s tim ve dverich???

Obrázek
Puvodni navod...

A ted jak to je v aute

Central locking control unit, door contact switch - driver’s side
E3 - Hazard warning light switch
F2 - Door contact switch, driver's side
F131 - Central locking actuator, front left
F241 - Contact switch in lock cylinder, driver's side
F243 - Central locking actuator (Safe), driver's door
J197 - Self-levelling suspension control unit
J285 - Control unit with display in dash panel insert
J429 - Central locking control unit
T10aw - 10-pin connector, black, connector point, A pillar, right
T15i - 15-pin connector, brown, connector point, A pillar, left
T17 - 17-pin connector, orange, connector point, A pillar, right
T17a - 17-pin connector, brown, connector point, A pillar, right
T20a - 20-pin connector, red, on self-levelling suspension control unit
T32 - 32-pin connector, blue, on dash panel insert
V56 - Central locking motor, driver's door
V161 - Central locking motor (Safe), driver's door
205 - Earth connection, in door wiring harness - driver's side
A27 - Connection (speed signal), in dash panel wiring harness
* - Models with self-levelling suspension, does not apply to allroad models
** - Allroad models

Obrázek

Takze zluty vyrobku... zaviraci je asi F241 , pin5 zeleno/modry na zamku?
Hnedy vyrobku je jasna kostra
Cerveny je +12V
ale ... kde vezmu pro modry zamykaci impuls alarmu, kdyz nemam dodelavany alarm ale origo alarm???

Takze kdyz to zrekapituluju, u A6 C5 ktera nema komfortku, mam zamykaci drat, ale netusim kde vzit signal alarmu, zamknuti.

Normalne se citim menecenny :D

Uživatelský avatar
pavel71
Příspěvky: 96
Registrován: 08 úno 2011, 01:00
Bydliště: Karlovarsko

#35 Příspěvek od pavel71 »

pokud chceš zamykací impuls není nic jednodušího než si ho v autě najít u koncernu ho lze nejčastěji najít ve dveřích řidiče na ŘJ stahování oken
já to hledám pomoci 21W 12V žárovky na půlmetrových kablících jednu stranu ukostříš a na druhou stranu dáš nabroušenej hřebík či jiný ostrý hrot a tím opatrně napichuješ jednotlivý dráty až ti to na jeden zamkne či odemkne dle toho co hledáš
centrál koncernů reaguje na mínusovej impuls :tanzer:

Uživatelský avatar
frantacech
Příspěvky: 96
Registrován: 20 dub 2013, 02:00

#36 Příspěvek od frantacech »

ok
a pak asi takhle?

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“