Nabíječka autobaterií
Moderátor: Moderátoři
Nabíječka autobaterií
Zdravím, do rukou se mi dostala hodně stará nabíječka baterií 6V a 12V ale než jsem s ní začal nabíjet tak jsem jí přeměřil a naměřil u polohy 6V 9V a u polohy 12V jsem naměřil 20V. Není na nabijení 12V autobaterie 20V moc ?
Co bych měl přidat aby místo 20V bylo 13,8V ?
Schéma nabíječky v příloze
PS. Trafo přemotávat nebudu
Co bych měl přidat aby místo 20V bylo 13,8V ?
Schéma nabíječky v příloze
PS. Trafo přemotávat nebudu
- Přílohy
-
- schema.jpg
- (115.15 KiB) Staženo 96 x
Nějak mi na tom schematu chybí usměrnění a ani to spojení sekundárních vinutí se mi nějak nezdá.
Pokud ale je transformátor "měkký", tak naměřená napětí naprázdno jsou zcela normální. Chtělo by to měřit ta napětí při zatížení např. žárovkou do světlometu, to by o této nabíječce řeklo víc.
Pokud ale je transformátor "měkký", tak naměřená napětí naprázdno jsou zcela normální. Chtělo by to měřit ta napětí při zatížení např. žárovkou do světlometu, to by o této nabíječce řeklo víc.
Naposledy upravil(a) jirkati dne 30 dub 2013, 22:15, celkem upraveno 1 x.
Napětí plně nabité baterie je cca 17 V. Na 13 až 14V se nabíjí v autě aby nezačala plynovat. Jenže tak se sice dobíjí ale nenabije. Pokud se občas nenabije až do znaků úplného nabití tak zvolna odchází.
To je v zájmu výrobců a proto o tom taktně mlčí. Pak se musí každé tři, max pět let koupit nová baterie. A neználkové publikují nabíječky s omezením napětí na 14V. To ovšem nejsou nabíječky ale jen dobíječe.
To je v zájmu výrobců a proto o tom taktně mlčí. Pak se musí každé tři, max pět let koupit nová baterie. A neználkové publikují nabíječky s omezením napětí na 14V. To ovšem nejsou nabíječky ale jen dobíječe.
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
Zhruba dvakrát do roka baterku v autě odpojím a nabíječkou s limiterem 15,6V baterku nabiju. Hlavně před zimou. Baterka BOSCH drží devátým rokem. Skutečně potřebuje alespoň minimální péči, nebo další varianta je vyměnit po čtyřech letech auto i s baterkou za nové...jasin píše:Napětí plně nabité baterie je cca 17 V. Na 13 až 14V se nabíjí v autě aby nezačala plynovat. Jenže tak se sice dobíjí ale nenabije. Pokud se občas nenabije až do znaků úplného nabití tak zvolna odchází.
To je v zájmu výrobců a proto o tom taktně mlčí. Pak se musí každé tři, max pět let koupit nová baterie. A neználkové publikují nabíječky s omezením napětí na 14V. To ovšem nejsou nabíječky ale jen dobíječe.
Tak tady máte fotky nabíječky a měření při zatížení.
Nevadí tedy 12V/70Ah baterii 20V ?
Odkaz : http://uloz.to/xHVvd66z/nabijecka2-rar
Nevadí tedy 12V/70Ah baterii 20V ?
Odkaz : http://uloz.to/xHVvd66z/nabijecka2-rar
Už drahně let se v automotive používají nabíjecí regulátory nastavený už při výrobě, takže není nutno je po půl roce donastavovat, jako to vyžadovávaly starý elektromagnetický "kotvičkový" regulátory. Napětí nastavený na nich pro drtivou většinu dnešních aut je 14,4-14,5V - je to mez, kdy Pb akumulátor právě ještě nezačíná bouřlivě plynovat. Tahle napěťová mez bylavybraná právě proto, že v akumulátoru je v ten moment UŽ asi 80-85% jeho nominální kapacity a JEŠTĚ nenastává intenzívní ztráta vody rozkladem elektrolytu ani jeho ztráta jako takovýho vinou rozstřiku - to by ještě navíc vedlo k intenzívní korozi okolí akumulátoru. Proto se regulátory nenastavujou na vyšší napětí - žádnej jinej důvod není... Ty dvě žárovičky, kterýma tu nabíječku zatěžuješ na fotkách, jsou pro ni směšný polechtání. Dej jí jako zátěž aspoň jednu halogenku H4 12V - 55/60W s oběma vlákny paralelně a pak změř napětí...Jodr píše: V předchozím příspěvku jsem nikomu nic nevnucoval, každý nechť se zařídí podle svého. Fakt je, že baterka v autě se nikdy nenabije s nastavenými 14,1 nabo 14,2V na plnou kapacitu, tak proč jí občas nedat co jí patří.
@Buddyns - změř napětí na zapnutý nabíječce s připojenou baterkou po 16h nabíjení. Jestli tam naměříš 20V, budem se bavit dál o tom, jestli to škodí nebo ne. Jestli tam naměříš něco kolem 16,5 - 16,8V a baterka přitom bude bublat jako šumák, je všecko v pořádku a nabíječku můžeš používat...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!