Pasivní detektor radarů

Problémy s měřícími přístroji, detektory fyzikálních veličin, detektory kovů a další

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
frantacech
Příspěvky: 96
Registrován: 20 dub 2013, 02:00

#16 Příspěvek od frantacech »

CZJKP1 píše:Ani toto se nesmí používat oficiálně?

http://www.datart.cz/null-Cobra-COBRA-XRS-9345.html
u nas ano, v SK, AUS atd ne.

Uživatelský avatar
radekrd
Příspěvky: 642
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Moravský Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od radekrd »

Máš jezdit podle předpisů. A když už ne, ať už si to zdůvodňuješ jakkoliv - stejně je to porušení zákona, je třeba s postihem počítat. Že je problém udržovat rychlost pod limitem mi nikdo nenamluví, to spíš neumí jezdit. Pak aby se člověk bál vyjet, protože všude je plno takových hovad, ohrožujících ostatní (že ohrožují i sebe je jejich problém).

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#18 Příspěvek od Hill »

Italové to vyřešili jinak: na spoustě dálnic mají systém Tutor s úsekovým měřením jak pomocí smyček pod vozovkou, tak kamer, radary už tam byly před lety, jen jich tam je víc a tentokrát jsou trvale v provozu.
Je to otrava jet dvě tři hodiny mezi stejnými auty, nikdo tam totiž nejede 131, spíše 129 - však si taky medí, že průměrná rychlost klesla na dálnicích o 24 km/h (a v tom jsou započítané i kamiony).
Tento článek je z roku 2007, dnes už měří snad úplně všude.
Kdosi mi říkal, že pokuty za rychlost začínají na €39,- (ovšem, také záleží na tom, kolik je hodin, je-li policajt benevolentní a vyhodnotí to překročení rychlosti jako neškodné a nejsi v evidenci překračovačů, jinak načatá "první desítka přes" může stát až €159,- a strmě to roste: nad deset do čtyřiceti už je to až za €639 a tři body z patentu, za víc se sbírá řidičák na 3 měsíce, navrch 6 bodů a až €2000,-). Nemáš na pokutu? Více či méně útulná basička, třeba na měsíc natvrdo, zabavení auta, ztráta řidičáku na půl roku až rok.
Co je proti tomu slovenských €20,00 ?

Městská a provinční policie zase má foticí radary - oranžové sloupky, u kterých nikdy nevíš, jestli zrovna fotí, nebo ne. Pravda, často nefotí, ale radar je funkční - to pro ty, co mají v autě pasivní hlásič. Za ty týdny, co jsem letos jezdil po Lombardii, jsem jich potkal mnoho, jsou snad v každé větší vesnici, dokonce v centrech měst, kde je omezení na méně, než 50. Hustotu odhaduji dva radary/10 km (po každé straně jeden, ale jen zřídka proti sobě).
Specialitou je na státních silnicích povolená šedesátka a ani ne 50 m za značkou je budník s napsanou padesátkou. A za ním zase je povolená šedesátka...
Ovšem tyto radary jsou ze zákona předem výrazně označené, takže nějaký hlásič radarů ve vozidle nějak postrádá smysl.

Účel to splnilo - klesl rychlostní průměr (což v důsledku nevadí, za posledních 18 let totiž přibyla hromada nových obchvatů, přemostění a tunelů, takže se přes mnoho městeček nemusí jezdit a průměrná doba dojezdu se paradoxně zkrátila), řidiči si hlídají rychlost a, když už k nějaké nehodě dojde, odnesou to nejčastěji jen plechy.

U nás pořád zuří systém 90-50-90, což na modelce může vypadat náramně, ale na silnici v koloně je to docela na prd, jestli někdo takto míjí radar. Před radarem chybí upozornění (a místy by stačilo jen to), často se měří na místech, kde to bezpečnost nezvýší, spíše naopak.
Zkrátka u nás neslouží měření ke zvýšení bezpečnosti, ale přednostně, aby se vybralo.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#19 Příspěvek od tomasjedno »

Hill píše:...Je to otrava jet dvě tři hodiny mezi stejnými auty, nikdo tam totiž nejede 131, spíše 129...
Je fakt, že po Itálii jsem jezdil naposled v r. 2007, takže asi nemám aktuální info.
Ale jinde po Evropě (a pochopitelně taky v CZ) jezdím zásadně 5 km/h nad limit (digitální tachometr, ne ta imitace co je na palubní desce). Co si vzpomínám, letos A, D, NL, F, UK, B. A poslední pokutu za rychlost jsem platil v r. 1999 - to jsem byl ještě nevybouřenej a napráskal jsem to v Rakousku pohraničníkovi v A4 (já v A6 8-) ).

P.S. dost mě sejří tempomat, který mám s krokem 1 mph, přestože palubní přístroje jsou v km.

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#20 Příspěvek od bu2520 »

používám několik let pasivní antiradar nejsou zakázány, funguje dobře na staré typy radarů ty používají měšťáci, na ty co používá policie čr nefungují. Rozhodně nejezdím rychle a vždy přizpůsobím rychlost situaci, ale abych hlídal po městě přesnou padesátku nebo třicítku tam kde je přehledná ulice a pak platil, že jsem jel o pět km víc . Už se mi detektor zaplatil.

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#21 Příspěvek od pocitujlasku »

adam164 píše:Ale u nás v SK keď ťa nameraju v obci napr 61 km.h tak máš 60 euro pokutu.
Aspon si to over, predtym nech nieco napises:
v obci:
1. do 6 km/h - napomenutím
2. nad 6 do 10 km/h - 20 €
3. nad 10 do 15 km/h - 40 €
4. nad 15 do 19 km/h - 60 €
mimo obce:
1. do 6 km/h - napomenutím
1. nad 6 do 15 km/h - 20 €
2. nad 15 do 25 km/h - 40 €
3. nad 25 do 29 km/h - 60 €

teda, v obci platis 60 ecok az za rychlost 65 km/h a vyssie, mimo mesto od 75km/h

http://www.minv.sk/?policia&subor=136419 (účinné od 24.7.2012)
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
ross4435897
Příspěvky: 426
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: Brno

#22 Příspěvek od ross4435897 »

Normalne bych si ho kopupil v obchode, u nas ti zadny postih nehrozi, nesmis se ale nechat s tim nachytat v okolnich klerofasistickych statech (SK, PL atd.) Zarizeni jinak funguje docela spolehlive ...

Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#23 Příspěvek od sis2 »

OK1HGA: potvrzuju, prodejci napíší či nakecají cokoli, jen aby prodali.
Když dáš podmínku, že koupíš až po otestování, tak s líčením báječných vlastností vystřízliví.
Testoval jsem za této podmínky tři různé detektory na české RAMERy (pásmo 34 GHz) - fungují celkem dobře v členitém terénu nebo v zástavbě, a tam, kde jede dost aut --- tzn. kde je dost odrazů. Tam varují docela spolehlivě. Ale to dobře ví aj policajti - takže se staví často tak, aby bradavice mířila do volného prostoru - pak včasné varování nefunguje ... zařve až v okamžiku průjezdu hlavním lalokem, kdy už dojde ke změření.
Čím je ale detektor citlivější, tím víc falešných varování spouští - hlavně ve městě - takže časem pozornost otupí.
Samozřejmě, tohle nefunguje na systému úsekových měření (bílé čáry na silnici + kamery nebo detekční smyčky + kamery) ani na laserové měřiče.

Na Slovensku je to složitější a policajti jsou záludnější. Měří za jízdy, ve dvojici - radar v civilním autě a před nebo za ním jede označené policejní, co kasíruje změřené. A MĚŘÍ ZA JÍZDY! - po směru i protisměr, takže šanci má jen ten, kdo má detektor vpředu i vzadu. Nezbývá než tohle respektovat a dávat si majzla. Hlavně na hlavních tazích, kde není dálnice a je tudíž max. rychlost 90!
A konkrétní případ záludnosti? Černé Audi nabo VW Passat na D2 nebo D1(Bratislava - Malacky, Bratislava - Trnava) které jede na konci skupiny několika kamionů. Jakmile najedete do levého pruhu a začnete kamiony předjíždět, vyrazí za vámi a blikáním dálkových nutí, abyste "přidali a nezdržovali". A jak to uděláte a překročíte 130, tak vás změří a pak předjedou, rozsvítí modré majáky, zastaví a kasírují. Cíl zejména cizinci, s chutí pak řidiči z ČR.
Takže "systémové řešení" je jediné - neriskovat a respektovat předpisy. A nenechat se vyprovokovat!
Naposledy upravil(a) sis2 dne 10 čer 2013, 14:50, celkem upraveno 3 x.

Odpovědět

Zpět na „Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin“