LED Osram oslon v autě
Moderátor: Moderátoři
LED Osram oslon v autě
Zdravím,
už jsem tu jednou řešil kam a jak umístit couvací LED a teď po nějaké době jsem to vyřešil. Momentálně řeším problém zapojení techto led http://www.ges.cz/cz/oslon-lcwcqar-pc-m ... 14761.html.
Na regulovatelném zdroji jsem si LED vyzkoušel a zjistil jsem, že ideální napětí je 3,75 V a 0,7 A na jednu
Jako první mě tedy napadlo koupit stabilizátor napětí http://www.ges.cz/cz/78s075-to220-GES05002954.html
a led zapojit sériově aby to napětově vycházelo.
Problém nastal když jsem vše šel zkusit do auta a vše se hřálo. LED měli dané napětí 7,5 V ovšem proud už nebyl 0,7 A ale 2,2 A.
A já se ptám, jak to udělat abych snížil proud. Nebo jestli tento nápad je blbosti a musí se to předělat. Popř. jak ?
Předem děkuji
už jsem tu jednou řešil kam a jak umístit couvací LED a teď po nějaké době jsem to vyřešil. Momentálně řeším problém zapojení techto led http://www.ges.cz/cz/oslon-lcwcqar-pc-m ... 14761.html.
Na regulovatelném zdroji jsem si LED vyzkoušel a zjistil jsem, že ideální napětí je 3,75 V a 0,7 A na jednu
Jako první mě tedy napadlo koupit stabilizátor napětí http://www.ges.cz/cz/78s075-to220-GES05002954.html
a led zapojit sériově aby to napětově vycházelo.
Problém nastal když jsem vše šel zkusit do auta a vše se hřálo. LED měli dané napětí 7,5 V ovšem proud už nebyl 0,7 A ale 2,2 A.
A já se ptám, jak to udělat abych snížil proud. Nebo jestli tento nápad je blbosti a musí se to předělat. Popř. jak ?
Předem děkuji
- Přílohy
-
- Bez názvu (obnoveno).jpg
- Můj první plán který není ok
- (45.03 KiB) Staženo 68 x
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Prima, problém je už vyřešen, protože ty LEDky už jsou prakticky po smrti. Jejich popravu můžeš urychlit připojením na 12V aku.gurikxxl píše:Problém nastal když jsem vše šel zkusit do auta a vše se hřálo. LED měli dané napětí 7,5 V ovšem proud už nebyl 0,7 A ale 2,2 A.
A pokud si koupíš nové, zkus třeba trochu googlit.
Asi nejjednodussi zdroj proudu bude zapojeni s LM317T + odpor. Nekolikrat jsem to takto pouzil. Na odkazu mas i online kalkulacku pro vypocet.
http://www.reuk.co.uk/LM317-Current-Calculator.htm
http://www.reuk.co.uk/LM317-Current-Calculator.htm
Konečně člověk který poradil ... Děkuji ti za ochotu a chvilku hledání...ferro0 píše:Asi nejjednodussi zdroj proudu bude zapojeni s LM317T + odpor. Nekolikrat jsem to takto pouzil. Na odkazu mas i online kalkulacku pro vypocet.
http://www.reuk.co.uk/LM317-Current-Calculator.htm
Já už jsem toho přečet dost, i schemat jsem viděl dost, ale vše bylo do 500mA
Ještě jednou dík:)
Pro ujasnění to tedy bude v realu takhle + vetší chladič .
- Přílohy
-
- Bez názvu.png
- (10.94 KiB) Staženo 73 x
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Nebo si kup tohle.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Ellyt je tam na 25 V, takže bych vsadil botky, pytel vápna, kýbl melasy a táááákhle velikýho trpaslíka, že těch 12 V je nominál a myslí se tím napětí 12V aku, čili že to bez problému vydrží i 16,8 V. Kdyby bylo max. napětí 12 V, tak tam osadí 16V ellyt (nabil by se za Graetzem na 10,5 V).fero7 píše:...Preto si mu ponukol iny do 12V aj ked vies, ze v aute je 13-14V.
Za ten 1$70 vč. dopravy to za zkoušku stojí.
P.S. nedivil bych se, kdyby to chodilo bez blikání i na 12V AC (šp. napětí 17 V)
P.P.S. Neuškodí zařadit do přívodu (proti)rázový termistor.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha