LED Osram oslon v autě
Moderátor: Moderátoři
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Však ty rady o napájení (spínaným) zdrojem proudu z DX jsi dostal od těch, co už v životě nějakou tu LEDku odpekli a vědí co a jak - zatímco rada o vhodném napájení pomocí pouhého stáblu napětí přišla od podobného zajíce jako jseš ty sám - my ostatní jsme zatím jen čekali, co se z diskuse vymotá - na případnou potřebu korigovat největší pitomosti...
Takže klídek, Guriku. Jsou tady i 3XL nebo 4XL bastlíři. Jen třeba nemají zrovna aktuálně čas se zabývat vším co se na fóru šustne. A hubatejch křiklounů už jsme tady taky viděli víc jak 6 půlek.
Takže klídek, Guriku. Jsou tady i 3XL nebo 4XL bastlíři. Jen třeba nemají zrovna aktuálně čas se zabývat vším co se na fóru šustne. A hubatejch křiklounů už jsme tady taky viděli víc jak 6 půlek.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Počítej - zapojení s LM317 má vlastní úbytek v zapojení "current source" 1,25V na proud určujícím odporu plus to, co je rozdíl mezi úbytkem na LED plus úbytkem na odporu a celkovým napájecím napětím. Neboli 14,5V palubního napětí rozdělíš na asi 3 až 3,5V úbytku na bílý LED, 1,25V na proud určujícím odporu a víc jak 10V který musíš "spálit" na stáblu. Při proudu 700mA LEDkou je to 7W tepelný ztráty jen na samotným stáblu. I v zapojení "zdroj proudu" ho totiž používáš jako sériovej lineární stabec.
Proti tomu spínák bude při tom samým proudu mít tepelnou ztrátu jen asi 1-2W, i když bude mít složitější zapojení a v sérii se zátěží cívku.
A úplně pomíjím tu pitomoučkou radu použít k napájení nějakou tu nabíječku na telefony a pod, který používají MC34063 - rozhodně jsou pro napájení LED vhodnější obvody, než tenhle šváb zapojenej jako stabilizátor NAPĚTÍ...
Proti tomu spínák bude při tom samým proudu mít tepelnou ztrátu jen asi 1-2W, i když bude mít složitější zapojení a v sérii se zátěží cívku.
A úplně pomíjím tu pitomoučkou radu použít k napájení nějakou tu nabíječku na telefony a pod, který používají MC34063 - rozhodně jsou pro napájení LED vhodnější obvody, než tenhle šváb zapojenej jako stabilizátor NAPĚTÍ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Na to už jsem viděl příliš mnoho aut se zaseklým/spečeným spínačem u zpátečky, a příliš často jsem sedal do auta rozhicovaného poledním letním sluncem, abych to bral vážněgurikxxl píše:To chlazení je dobrá připomínka, ale stále berme v úvahu to jak dlouho se couvá. Ty led se rozsvítěj jen při zařazený zpátečce takže budou mit dost času se uchladit...
Ale máš pravdu - těch 0,7 A je dovolených ještě při 110ºC na pouzdře, takže OK.
Ahoj,
on ten USB car charger je sice zdroj napětí, nicméně, ve větvi mc34063a bývá zapojen rezistor cca. 0.5R, který limituje proud. Při úbytku 0.3V (na pinu 7 Ipk sense) zdroj vypne. Podle I=U/R, lze dopočítat max. proud, jaký zdroj dá.
Samozřejmě jak se psalo výše není třeba LEDky žhavit max. povoleným If.
Pokud někdo trvá na zdroji proudu, pěkné zapojení vyšlo na pandatronu:
http://pandatron.cz/?1644&power_tipy_xv ... _budic_led
on ten USB car charger je sice zdroj napětí, nicméně, ve větvi mc34063a bývá zapojen rezistor cca. 0.5R, který limituje proud. Při úbytku 0.3V (na pinu 7 Ipk sense) zdroj vypne. Podle I=U/R, lze dopočítat max. proud, jaký zdroj dá.
Samozřejmě jak se psalo výše není třeba LEDky žhavit max. povoleným If.
Pokud někdo trvá na zdroji proudu, pěkné zapojení vyšlo na pandatronu:
http://pandatron.cz/?1644&power_tipy_xv ... _budic_led