LED Osram oslon v autě

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

Hlavne v aute, kde bude v zime -20 a v lete +50 stupnov.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#17 Příspěvek od tomasjedno »

rnbw píše:...v lete +50 stupnov.
I z toho důvodu bych ty LEDky nešťavil na plných 700 mA, chlazené budou nic moc.

Uživatelský avatar
gurikxxl
Příspěvky: 39
Registrován: 21 zář 2011, 02:00

#18 Příspěvek od gurikxxl »

Největší trouba možná, ale žádnej chytrej z nebe nespad a myslím si, že je duležitý to, že trouba chce vědět proč a vyřešit to
Od toho tady to fórum je.

Těm co poradili děkuji a dělat chytrýho umí každej !

Uživatelský avatar
gurikxxl
Příspěvky: 39
Registrován: 21 zář 2011, 02:00

#19 Příspěvek od gurikxxl »

To chlazení je dobrá připomínka, ale stále berme v úvahu to jak dlouho se couvá. Ty led se rozsvítěj jen při zařazený zpátečce takže budou mit dost času se uchladit .
A v současné době se na 700mA ani neohřejí jen při vyšším proudu začínají trošku topit

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

Však ty rady o napájení (spínaným) zdrojem proudu z DX jsi dostal od těch, co už v životě nějakou tu LEDku odpekli a vědí co a jak - zatímco rada o vhodném napájení pomocí pouhého stáblu napětí přišla od podobného zajíce jako jseš ty sám - my ostatní jsme zatím jen čekali, co se z diskuse vymotá - na případnou potřebu korigovat největší pitomosti...

Takže klídek, Guriku. Jsou tady i 3XL nebo 4XL bastlíři. Jen třeba nemají zrovna aktuálně čas se zabývat vším co se na fóru šustne. A hubatejch křiklounů už jsme tady taky viděli víc jak 6 půlek.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
gurikxxl
Příspěvky: 39
Registrován: 21 zář 2011, 02:00

#21 Příspěvek od gurikxxl »

Ok
Takže ty zavrhuješ použit lm317 jako proudovej zdroj ?
Já jsem našel že to jde .... výhody a nevýhody neznám.
Popravdě jsem z toho už blbej a vůbec nevím jak to vyřešit.

Ty odkazy na ty proudový zdroje jsou dobrý, ale snad to nebude nutný to na takovou blbost objednávat.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

Počítej - zapojení s LM317 má vlastní úbytek v zapojení "current source" 1,25V na proud určujícím odporu plus to, co je rozdíl mezi úbytkem na LED plus úbytkem na odporu a celkovým napájecím napětím. Neboli 14,5V palubního napětí rozdělíš na asi 3 až 3,5V úbytku na bílý LED, 1,25V na proud určujícím odporu a víc jak 10V který musíš "spálit" na stáblu. Při proudu 700mA LEDkou je to 7W tepelný ztráty jen na samotným stáblu. I v zapojení "zdroj proudu" ho totiž používáš jako sériovej lineární stabec.

Proti tomu spínák bude při tom samým proudu mít tepelnou ztrátu jen asi 1-2W, i když bude mít složitější zapojení a v sérii se zátěží cívku.

A úplně pomíjím tu pitomoučkou radu použít k napájení nějakou tu nabíječku na telefony a pod, který používají MC34063 - rozhodně jsou pro napájení LED vhodnější obvody, než tenhle šváb zapojenej jako stabilizátor NAPĚTÍ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#23 Příspěvek od tomasjedno »

gurikxxl píše:To chlazení je dobrá připomínka, ale stále berme v úvahu to jak dlouho se couvá. Ty led se rozsvítěj jen při zařazený zpátečce takže budou mit dost času se uchladit...
Na to už jsem viděl příliš mnoho aut se zaseklým/spečeným spínačem u zpátečky, a příliš často jsem sedal do auta rozhicovaného poledním letním sluncem, abych to bral vážně :lol:
Ale máš pravdu - těch 0,7 A je dovolených ještě při 110ºC na pouzdře, takže OK.

Uživatelský avatar
frpr666
Příspěvky: 1051
Registrován: 28 pro 2009, 01:00

#24 Příspěvek od frpr666 »

Ahoj,
on ten USB car charger je sice zdroj napětí, nicméně, ve větvi mc34063a bývá zapojen rezistor cca. 0.5R, který limituje proud. Při úbytku 0.3V (na pinu 7 Ipk sense) zdroj vypne. Podle I=U/R, lze dopočítat max. proud, jaký zdroj dá.
Samozřejmě jak se psalo výše není třeba LEDky žhavit max. povoleným If.

Pokud někdo trvá na zdroji proudu, pěkné zapojení vyšlo na pandatronu:

http://pandatron.cz/?1644&power_tipy_xv ... _budic_led

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“