Konstrukce NAUTILA

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

Konstrukce NAUTILA

#1 Příspěvek od mi-ro »

Čistě teoreticky, jak je konstuovaný motor nautily-chlazený vodou? Vinutí je snad přímo ve vodě. A co spojky gumového kabelu k vinutí?
..to bude jen ňákej odpůrek

AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od AmarokCZ »

Že je motor chlazený vodou ještě přece neznamená, že ta voda jím protéká, ne? :wink:
http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#3 Příspěvek od frantajetel11 »

A čo ujo gůgl? Znáš? Čistě prakticky...

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#4 Příspěvek od mi-ro »

Ale já nechci vědět jak funguje gůgl nýbrž jak je konstruovaná nautila.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#5 Příspěvek od kbulda »

Stator je navinutý izolovaným drátem. Drát je velmi podobný, jako "zvonkový " drát . Konce drátu - vinutí jsou spojeny s kabelem a zavulkanizovány.
Naposledy upravil(a) kbulda dne 01 črc 2013, 21:17, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#6 Příspěvek od frantajetel11 »


AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od AmarokCZ »

Píše tu o gůůůglu a sám ho používat neumí... :lol:
Ten drát podobný zvonkovému platí jen pro 3f verzi, 1f verze má klasický smaltovaný drát a celý stator je dodatečně zaizolován.
http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#8 Příspěvek od mi-ro »

Čili vinutí i rotor je pak opravdu ve vodě? A co ložiska? Oběhovky Grundfos tat fungují a ložiska mají kluzná-keramická.
..to bude jen ňákej odpůrek

AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od AmarokCZ »

Motor je ve vodě ale v čisté - ne v té, která se čerpá. Ložiska pokud se nepletu jsou klasika s těsněním proti vodě.
http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#10 Příspěvek od Celeron »

"Rozlišujte zda je to kalovka a nebo ponorka na čistou/pitnou vodu. Obojí má úplně jinou konstrukci. Kalovky jsou obvikle nízkotlaký, jednostupňový do 1-2 barů s velkým průtokem a mají uzavřenou vnitřní chladící/mazací náplň, která se vychlazuje přes bachratý pouzdro do okolní vody. Vadí jim dlouhodobej provoz pokud nejsou celý pod vodou a mohou nasát bordel ze dna, který je dokáže zničit.
Ponorky jsou většinou vysokotlaký 3-10 i více barů, vícestupňový, menší průtok, jsou ve tvaru dlouhý píšťaly a chladí se často zevnitř čerpanou vodou, tedy i vinutí ve vodě. Obvikle mají motor zcela dole, nad ním vlastní čerpadlo a dál je výstupní trubka nebo hadice. Ale mohou mít taky chlazení jen přes pouzdro. Protože motor vždy pod hladinou čerpaný vody, nemůže se spálit jako kalovka ale zase dlouhodobý provoz nasucho vadí čerpadlu."

Toto je přeposlání "školení" který jsem obdržel od servisáka přes čerpadla, když jsem při nedávných povodních zkoumal, co si mám pořídit na zaplavenej sklep...
Jirka

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#11 Příspěvek od mi-ro »

Jde o klasickou nautilu , ne kalovku. Já ji výtáhnul ze studny a má od motoru ukroucenou nerezovou hřídelku do vřetenovýho čerpadla. To je taková gumová "pochva" ve který rotuje něco jako pružina z nerezový trubky o průměru cca 15mm. Hřídel i s "červem" dneska koupím v signa pumpách v Hradci, vyměním a uvidíme. Jen mě zaujala konstrukce motorové části, ta naštěstí funguje. Nikdy jsem to nepitval a tak se aspoň ptám, co je uvnitř. Je to trvale pod vodou, musí tam být spojky gumovýho kabelu a přesto to má docela dobrej izolační odpor do země.
..to bude jen ňákej odpůrek

AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od AmarokCZ »

To je tak, když se pojem Nautila, který patří pouze vřetenovému vodárenskému čerpadlu od Sigmy, používá pro cokoliv, co vzdáleně připomíná čerpadlo... :?
To, co napsal Celeron je sice pravda, ale je to text věnovaný klasickým hydrodynamickým odstředivým čerpadlům.

mi-ro: vzhledem k tomu, že se ukroutilo vřeteno, tak by mě zajímalo jak je na tom stator čerpadla - ta guma.
http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!

Uživatelský avatar
skorab
Příspěvky: 12
Registrován: 24 led 2011, 01:00
Bydliště: Jána Hollého 2A Prešov 08001

#13 Příspěvek od skorab »

Mi-ro keď ho máš vonku ,rozober ho a vymeň ložiská aj gufera.Stator čerpadla kúp tiež nový. Potom ti bude pár rokov fungovať.

Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#14 Příspěvek od FERYACT »

Oběhová čerpadla v rodinných domcích mají oddělený stator a rotor v tzv.vzduchové mezeře nemagnetickým válcem.Stator je vodotěsně uzavřený.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#15 Příspěvek od mi-ro »

Kdybych měl měnit ložiska a gufera, tak jdu koupit rovnou nový. Do toho motoru by se už asi nikdo bez jeho destrukce nedostal. ND čerpadla mám koupený, tak mi držte palce.
..to bude jen ňákej odpůrek

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“