Vysielačka pre letecké pásmo frekv. 123,45 MHz na závesné l.
Moderátor: Moderátoři
Vysielačka pre letecké pásmo frekv. 123,45 MHz na závesné l.
Vysielačky na tejto frekvencii, určené na závesné lietanie sú dosť drahé o anténe som sa už čo to dozvedel, ale potreboval by som nejaký link, alebo čo aby som sa mal od čoho odpichnúť a rady niekoho, kdo sa dobre vyzná vo vf technike. Má to byť stanička na frekvenciu 123,45 MHz, pokial možno čo najkvalitnejšia a bolo by dobré, ak by mala možnosť jemného doladenia. Koncový stupeň NF zosilovača si už vpoho vyriešim sám. A VF výkon vysielača by som chcel asi do tých 10W, samozrejme čo najviac, ale aby to malo prijateľnú spotrebu, hmotnosť, rozmery, a aby sa to neprehrievalo. No a citlivosť samozrejme čo najlepšia, aj keď viem, že anténa je vo VF technike najlepší zosilovač. Potom by som ešte ocenil funkciu VOX, lebo pri tomto použití sa fakt hodí , ale samozrejme kvalitnú nie ako predpokladám, že býva na niektorých lacných PMR-kách.
Jestli jsem tě dobře pochopil, chceš vysílač na LETECKÉ PÁSMO 10W?? Jestli ano tak se připrav na tučnou pokutu od ČTÚ ...
Ani piloti nemůžou používat staničku nikde jinde než v letadle... !!!
Můžeš jenom poslouchat, k tomu stačí GP 1/4 o délce stran 60cm, VYSÍLAT NIKOLIV
EDIT: pokud máš licenci tak se ti omlouvám
Ani piloti nemůžou používat staničku nikde jinde než v letadle... !!!
Můžeš jenom poslouchat, k tomu stačí GP 1/4 o délce stran 60cm, VYSÍLAT NIKOLIV
EDIT: pokud máš licenci tak se ti omlouvám
Naposledy upravil(a) buddyns dne 27 črc 2013, 20:38, celkem upraveno 1 x.
co myslíš, tím "jemné doladění" ???Marelsvit píše:Má to byť stanička na frekvenciu 123,45 MHz, pokial možno čo najkvalitnejšia a bolo by dobré, ak by mala možnosť jemného doladenia.
už tě vidím, jak jsi přikurtovaný do závěsného kluzáku a jak "jemně dolaďuješ" . . .
co chceš na NF konci řešit ?Marelsvit píše:Koncový stupeň NF zosilovača si už vpoho vyriešim sám.
čím to chceš napájet ?Marelsvit píše:A VF výkon vysielača by som chcel asi do tých 10W, samozrejme čo najviac, ale aby to malo prijateľnú spotrebu, hmotnosť, rozmery, a aby sa to neprehrievalo.
už jsi někdy letěl ?Marelsvit píše:Potom by som ešte ocenil funkciu VOX, lebo pri tomto použití sa fakt hodí
nevím jaké máš zkušenosti s létáním, ale ve vzduchu ti kolem huby svištící vzduch dělá dost velký rachot, jak chceš použít "vox"???
některé, tedy skoro všechny PMR bývají dost kvalitní (dvojí směšování apod.),Marelsvit píše:ale samozrejme kvalitnú nie ako predpokladám, že býva na niektorých lacných PMR-kách.
kolik jsi ochoten za to rádijko dát ?
a jen tak na okraj . . . prostuduj si tohle:
http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2005101401
nebo tohle!
udělal si z tebe srandu ! a ty jsi mu na to skočil !Marelsvit píše:On ma požiadal, či mu niečo nezbastlím.
. . . a pokud né, tak žádnou "licenci" nemá !
protože jinak by věděl, co může a nesmí používat !
doporučuji si vybrat hotové rádio za rozumnou cenu !
třeba z těchto:
http://www.hcsradio.cz/e-shop/Radiostan ... i,letecke/
No tak ja to chcem síce pre jedného už známeho, ale to jemné doladenie myslím sa dá doladiť ešte pred letom a nemusí to tam byť, len ak to podľa vás treba. A čo som si pozeral staničky tak mali výkon od 1,5W do 8W a ja som napísal asi DO 10W a napájať to chcem pochopiťeľne z batérie z akej záleží od vstupného napätia a potrebného prúdu na prevádzku. No a ten VOX sorry nedomyslel som to, tak potom asi použijem kľúčovacie tlačítko do ruky, na kábli.ok1hga píše:co myslíš, tím "jemné doladění" ???Marelsvit píše:Má to byť stanička na frekvenciu 123,45 MHz, pokial možno čo najkvalitnejšia a bolo by dobré, ak by mala možnosť jemného doladenia.
už tě vidím, jak jsi přikurtovaný do závěsného kluzáku a jak "jemně dolaďuješ" . . .co chceš na NF konci řešit ?Marelsvit píše:Koncový stupeň NF zosilovača si už vpoho vyriešim sám.čím to chceš napájet ?Marelsvit píše:A VF výkon vysielača by som chcel asi do tých 10W, samozrejme čo najviac, ale aby to malo prijateľnú spotrebu, hmotnosť, rozmery, a aby sa to neprehrievalo.už jsi někdy letěl ?Marelsvit píše:Potom by som ešte ocenil funkciu VOX, lebo pri tomto použití sa fakt hodí
nevím jaké máš zkušenosti s létáním, ale ve vzduchu ti kolem huby svištící vzduch dělá dost velký rachot, jak chceš použít "vox"???některé, tedy skoro všechny PMR bývají dost kvalitní (dvojí směšování apod.),Marelsvit píše:ale samozrejme kvalitnú nie ako predpokladám, že býva na niektorých lacných PMR-kách.
kolik jsi ochoten za to rádijko dát ?
a jen tak na okraj . . . prostuduj si tohle:
http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2005101401
nebo tohle!
Ale veď výkon som ja napísal, že do 10W a čo som pozeral tak som našiel staničky s 1,5 - 8W výkonom. A chce to vraj na hlásenie sa veži a keď letí z niekym spolu sa bavia cez PMRky. A tých cca 300€ sa mu zdá byť moc.ok1hga píše:udělal si z tebe srandu ! a ty jsi mu na to skočil !Marelsvit píše:On ma požiadal, či mu niečo nezbastlím.
. . . a pokud né, tak žádnou "licenci" nemá !
protože jinak by věděl, co může a nesmí používat !
doporučuji si vybrat hotové rádio za rozumnou cenu !
třeba z těchto:
http://www.hcsradio.cz/e-shop/Radiostan ... i,letecke/
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
Nevím jak na Slovensku.
V "česku" je třeba mít "průkaz operátora", ten vydává ČTU na základě zkoušky. Nevím, jestli by ji udělal "ignorant, co plánuje něco zbastlit nebo si nějakou zbastleninu domluvit s kamarádem".
Nejde je o jednu frekvenci, dříve nebo později vznikne potřeba mluvit i s jiným letištěm, které bude pravděpodobně na jiné frekvenci.
Když má někdo na letadlo, nezbylo mu na důležité vybavení?
V "česku" je třeba mít "průkaz operátora", ten vydává ČTU na základě zkoušky. Nevím, jestli by ji udělal "ignorant, co plánuje něco zbastlit nebo si nějakou zbastleninu domluvit s kamarádem".
Nejde je o jednu frekvenci, dříve nebo později vznikne potřeba mluvit i s jiným letištěm, které bude pravděpodobně na jiné frekvenci.
Když má někdo na letadlo, nezbylo mu na důležité vybavení?
Tak konstatuji, že jeden co o dané problematice ví velké kulové, ale chtěl by ušetřit, požádal o pomoc druhého, co o tom ví taky velké kulové. Jak dlouho si myslíš, že by ti trvalo, než bys sestrojil něco použitelného i kdybys dostal plánek s návodem? A na kolik si ceníš hodinu své práce?
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
No, letadlo vlastnit nemusí ale zkoušky ano !
Zkoušky jsou součástí letecké zkoušky s instruktorem a je potřeba přepínat mezi frekvencemi i na 1 letišti, tj ohlášení, runway , popř i ATIS ...
Zkoušky ho museli stát přes 100 000, a 3000Kč za ručku je draho ??!!!!
Chápu že třeba do kluzáku či co cpát staničku od Icomu za 27000 není třeba ale ručka za "pár" švetstek ...
Když něco zbastlíš, bude to možná vyzařovat i na jiné frekvence než na ty co nastaví operátor !
Zkoušky jsou součástí letecké zkoušky s instruktorem a je potřeba přepínat mezi frekvencemi i na 1 letišti, tj ohlášení, runway , popř i ATIS ...
Zkoušky ho museli stát přes 100 000, a 3000Kč za ručku je draho ??!!!!
Chápu že třeba do kluzáku či co cpát staničku od Icomu za 27000 není třeba ale ručka za "pár" švetstek ...
Když něco zbastlíš, bude to možná vyzařovat i na jiné frekvence než na ty co nastaví operátor !
pro legální používání radiostanice v letadleje třeba nutné mít alespoň "omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby"monterjirka píše:Nevím jak na Slovensku.
V "česku" je třeba mít "průkaz operátora", ten vydává ČTU na základě zkoušky. Nevím, jestli by ji udělal "ignorant, co plánuje něco zbastlit nebo si nějakou zbastleninu domluvit s kamarádem".
Nejde je o jednu frekvenci, dříve nebo později vznikne potřeba mluvit i s jiným letištěm, které bude pravděpodobně na jiné frekvenci.
Když má někdo na letadlo, nezbylo mu na důležité vybavení?
zkouškaje velmi jednouchá a kdejaký ignorant ji skutečně udělá.
Dále ba tato radiostanice měla být registrovaná u ČTU.