MetalGod píše:Uf!...
Třeba startér v autě má příkon 1.2kW, tudíž do něj teče z baterie proud 100A. Tak proč se neposerou na palubovce žárovičky 12V/0.1A? To je přece tisíckrát menší proud!
Uf! Startovat s rožnutejma žárovka (byť jen v palubce) ...
Ten startér může krátkodobě např. v pořádnym mrazu vzít třeba i 300A ...
Podobný spotřebiče (a zásuvky zapalovače) je dobrý mít na X svorce...
Dost záleží i na provedení zástrčky/ kontaktu a rozběhovym proudu/typu rozběhu, někdy tam můžou lítat pěkný U špičky a rychlý pojistky je nepoberou ...
A u konvice je odběr samozřejmě výrazně závislej na napětí (a samozřejmě teplotě, i ten kabel bude hřát míň s teplejší vodou/spirálou ...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
, ale takovou konvici/poddimenzovanej kabel bych moc nepoužíval - ovšem když dáš lepší kabel, může to zase pápnout o špetku víc a vypalovat pojistky i bez nastartovanýho motoru, pokud je celá konvice nějakej aušus a/nebo má ten drát jako odporovej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)