Sekačka Stiga 46SB- nestartuje po zahřátí

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mcmlxxx
Příspěvky: 112
Registrován: 14 bře 2010, 01:00
Bydliště: Letovice, Brno

#16 Příspěvek od mcmlxxx »

chtělo by to abys napsal kód motoru. Ty pružinky tam jsou většinou dvě, v protiváze ,ne?

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od Michal22 »

Pružinky jsou dvě, jedna silná je zapojená mezi pádlo a otočný segment, který je řízený páčkou Želva- Zajíc. Druhá pružinka (hodně jemná, slaboučká) je mezi pádlem a pevným bodem. V pondělí to zkusím nafotit.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
mcmlxxx
Příspěvky: 112
Registrován: 14 bře 2010, 01:00
Bydliště: Letovice, Brno

#18 Příspěvek od mcmlxxx »

želva-zajíc - to je táhlo plynu - ovladání škrťící klapky v karburátoru a pokud je to spřažené s tim "pádlem", tak je to pneumatický regulátor otáček v zátěži. Smyslem je, když se sekačka dostane do husté trávy a otačky začnou padat, páka přidá sama plyn otevřením škrťáku v karburátoru. Poloha šktrící klapky v karburátoru má vliv na start . Nelze nastartovat motor bez alespoň malého otevření plynu. Sytič je většinou řešen samostatně škrcením v sání. Jak ta klapka v sání vypadá? Uzavírá celý průžez nebo je nějak tvarovaná? Osobně mi to al epřipadne že došlo k nějakému ohnutí úchytu pružin, nebo ke ztrátě parametrů jedné z pružin a tím pádem k rozladění systému regulace. Napiš jak jsi dopadl.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#19 Příspěvek od Michal22 »

Tak jsem včera provedl sborku/rozborku, dodávám slíbené fotografie:
1.jpg- celkový pohled na sekačku
2.jpg- páka v poloze Želva
3.jpg- páka v poloze Zajíc
5.jpg- celkový pohled na karburátor a zapalovací soustavu po sejmutí krytu
Přílohy
1.jpg
(132.6 KiB) Staženo 50 x
2.jpg
(135.92 KiB) Staženo 167 x
3.jpg
(131.88 KiB) Staženo 125 x
5.jpg
(176.5 KiB) Staženo 144 x
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od Michal22 »

Pokračování:
6.jpg- detailní pohled na karburátor a jeho ovládání
7.jpg- odpojené pružinky a odparka
8.jpg- odpojené zapalování a trubka sání
9.jpg- odmontovaný karburátor- pohled odspodu
Přílohy
9.jpg
(149.07 KiB) Staženo 66 x
8.jpg
(169.78 KiB) Staženo 69 x
7.jpg
(167.17 KiB) Staženo 67 x
6.jpg
(155.64 KiB) Staženo 79 x
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#21 Příspěvek od Michal22 »

Pokračování:
91.jpg- pohled do výstupní trubky- klapka otevřena
92.jpg- pohled do výstupní trubky- klapka zavřena
93.jpg- těsnění- šikmý pohled
94.jpg- těsnění- horní pohled

Všechny fotografie jsou ze zpětné montáže. Po sestavení šla sekačka nastartovat, chvíli kolísaly otáčky, ale potom se rozeběhla dobře. Po nasečení koše opět stejný problém- zahřátá sekačka nejde nastartovat...
Popravdě se začínám tak trochu přiklánět k tomu těsnění (jehož součástí je i membrána čerpadla)- přece jen je místy jakoby natrhlé (u děr šroubů)

Nevíte prosím kde toto těsnění koupit?

P.S.: v první sérii fotek je v náhledu obrázek nějakého gramofonového šasi, ale tn já tam nedal, to udělal server :D
Přílohy
94.jpg
(125.72 KiB) Staženo 60 x
93.jpg
(121.85 KiB) Staženo 53 x
92.jpg
(117.18 KiB) Staženo 54 x
91.jpg
(111.6 KiB) Staženo 46 x
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#22 Příspěvek od keemo »

Ta dvojka moc na sekacku nevyzera:-D
Ed kukam po rozkliku vidim uz karbec:-D

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#23 Příspěvek od BOBOBO »

Nyní si musíš uvědomit , že směs ke startování motoru bez sytiče jde jen tou označenou dírkou . Když vidím to dlouhé sací potrubí , jdou na mne mrákoty . Takže dvě základní podmínky . 1.Těsnost sacího potrubí !!! To je základ a potom natočení-zavření klapky při volnoběhu - zavřeno . Potom už jen chyba na rozvodech motoru . Ale opravdu základ , základ je těsnost !!
Přílohy
seka.jpg
(65.96 KiB) Staženo 54 x

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#24 Příspěvek od pepik9 »


Uživatelský avatar
milous2
Příspěvky: 791
Registrován: 29 čer 2011, 02:00
Bydliště: u Kolína

#25 Příspěvek od milous2 »

Ten motorek má taky brzdu a ta je spřažená s vypínačem zapalování!!! Teplem se materiál natahuje. Táhlo brzdy vede na rukojeť sekačky. Z nějakých důvodu??? (třeba špatným zacházením?)se poloha táhla změnila a ten primitivní spínač je spojen!!!(při prvním nastartování-zastudena je to v pohodě-motor se klepe a ten "spínač"je rozeplej,po ohřátí se vůle zmenší a to zapalování je vyskratovaný.) To je jen moje úvaha. Pro ověření mého tvrzení může zkusit odpojit ten tenký kablík co vede na "indukčku"Po pokusu vrátit nazpět! (zhasínat motor sundaváním fajfky kope) A jestli se kolegovi podaří dát karburaci do původního stavu včetně těch pérek,tak motor musí jit nastartovat i na "želvu"pokud je nacupováno. Jiskra je základ :lol: Musí to jít a bez mrákot! Taky je otázka, proč vůbec byla sekačka v servisu,když má namotáno sotva 10.hodin.Otom se,ale autor dotazu nezmínil.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#26 Příspěvek od ok1hga »

keemo píše:Ta dvojka moc na sekacku nevyzera:-D
Ed kukam po rozkliku vidim uz karbec:-D
asi zmatená databáze, nebo co ?
je tam šasí gramofonu zespoda . . .
Přílohy
gramofon.jpg
(84.84 KiB) Staženo 58 x

Uživatelský avatar
milous2
Příspěvky: 791
Registrován: 29 čer 2011, 02:00
Bydliště: u Kolína

#27 Příspěvek od milous2 »

Já se Andree nedivím.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#28 Příspěvek od Michal22 »

K tomu šasi jsem se už vyjadřoval pod poslední sérií fotek- určitě to není chyba na mé straně :D

milous2- tvoje rozvaha má jednu trhlinu- motor jde za tepla nastartovat pokud se otevře ručně klapka v sání- odzkoušeno několikrát. Čili problém nemůže být ve stopování motoru.

Vzhledem k tomu chování se pořád přikláním k tomu, že je za tepla moc bohatá směs (něco jako kdyby tam byl ruční sytič a já se snažil zahřátý motor nastartovat se zapnutým sytičem)- proklínám tyhle automatické křápy!!!
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#29 Příspěvek od Michal22 »

Ještě jsem zapomněl odpovědět na další dotaz- ano, sekačka byla v servise (u prodejce) loni před sezónou, ještě v záruce. Provedli doporučenou výměnu oleje po 5 motohodinách, dále nabroušení nože a seřízení- to bylo i na můj popud, sekačka původně špatně chytala za studena (třeba 10 zatáhnutí). Při přebírání mi sekačku technik předvedl, za studena chytla na druhé zatáhnutí. Tak jsem myslel že je vše v pohodě. Ovšem se chvíli na to objevil ten dnešní problém, postupně se zhoršoval až k dnešnímu stavu.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
milous2
Příspěvky: 791
Registrován: 29 čer 2011, 02:00
Bydliště: u Kolína

#30 Příspěvek od milous2 »

To co považuješ za karburátor, ani se snad tak nedá nazvat.Bohatost směsi to má danou tryskou a ty klapky to upravují pro konstantní chod.Když někdo dojebe pérka,která mají svou úlohu nelze se ničemu divit.Vznesl jsem jen názor a svou zkušenost s motorem sekačky.Myšleno vše v dobrém.Jak říkám- "kdo hledá najde" tak hodně štěstí

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“