Sekačka Stiga 46SB- nestartuje po zahřátí
Moderátor: Moderátoři
Pružinky jsou dvě, jedna silná je zapojená mezi pádlo a otočný segment, který je řízený páčkou Želva- Zajíc. Druhá pružinka (hodně jemná, slaboučká) je mezi pádlem a pevným bodem. V pondělí to zkusím nafotit.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
želva-zajíc - to je táhlo plynu - ovladání škrťící klapky v karburátoru a pokud je to spřažené s tim "pádlem", tak je to pneumatický regulátor otáček v zátěži. Smyslem je, když se sekačka dostane do husté trávy a otačky začnou padat, páka přidá sama plyn otevřením škrťáku v karburátoru. Poloha šktrící klapky v karburátoru má vliv na start . Nelze nastartovat motor bez alespoň malého otevření plynu. Sytič je většinou řešen samostatně škrcením v sání. Jak ta klapka v sání vypadá? Uzavírá celý průžez nebo je nějak tvarovaná? Osobně mi to al epřipadne že došlo k nějakému ohnutí úchytu pružin, nebo ke ztrátě parametrů jedné z pružin a tím pádem k rozladění systému regulace. Napiš jak jsi dopadl.
Tak jsem včera provedl sborku/rozborku, dodávám slíbené fotografie:
1.jpg- celkový pohled na sekačku
2.jpg- páka v poloze Želva
3.jpg- páka v poloze Zajíc
5.jpg- celkový pohled na karburátor a zapalovací soustavu po sejmutí krytu
1.jpg- celkový pohled na sekačku
2.jpg- páka v poloze Želva
3.jpg- páka v poloze Zajíc
5.jpg- celkový pohled na karburátor a zapalovací soustavu po sejmutí krytu
- Přílohy
-
- 1.jpg
- (132.6 KiB) Staženo 50 x
-
- 2.jpg
- (135.92 KiB) Staženo 167 x
-
- 3.jpg
- (131.88 KiB) Staženo 125 x
-
- 5.jpg
- (176.5 KiB) Staženo 144 x
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Pokračování:
6.jpg- detailní pohled na karburátor a jeho ovládání
7.jpg- odpojené pružinky a odparka
8.jpg- odpojené zapalování a trubka sání
9.jpg- odmontovaný karburátor- pohled odspodu
6.jpg- detailní pohled na karburátor a jeho ovládání
7.jpg- odpojené pružinky a odparka
8.jpg- odpojené zapalování a trubka sání
9.jpg- odmontovaný karburátor- pohled odspodu
- Přílohy
-
- 9.jpg
- (149.07 KiB) Staženo 66 x
-
- 8.jpg
- (169.78 KiB) Staženo 69 x
-
- 7.jpg
- (167.17 KiB) Staženo 67 x
-
- 6.jpg
- (155.64 KiB) Staženo 79 x
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Pokračování:
91.jpg- pohled do výstupní trubky- klapka otevřena
92.jpg- pohled do výstupní trubky- klapka zavřena
93.jpg- těsnění- šikmý pohled
94.jpg- těsnění- horní pohled
Všechny fotografie jsou ze zpětné montáže. Po sestavení šla sekačka nastartovat, chvíli kolísaly otáčky, ale potom se rozeběhla dobře. Po nasečení koše opět stejný problém- zahřátá sekačka nejde nastartovat...
Popravdě se začínám tak trochu přiklánět k tomu těsnění (jehož součástí je i membrána čerpadla)- přece jen je místy jakoby natrhlé (u děr šroubů)
Nevíte prosím kde toto těsnění koupit?
P.S.: v první sérii fotek je v náhledu obrázek nějakého gramofonového šasi, ale tn já tam nedal, to udělal server![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
91.jpg- pohled do výstupní trubky- klapka otevřena
92.jpg- pohled do výstupní trubky- klapka zavřena
93.jpg- těsnění- šikmý pohled
94.jpg- těsnění- horní pohled
Všechny fotografie jsou ze zpětné montáže. Po sestavení šla sekačka nastartovat, chvíli kolísaly otáčky, ale potom se rozeběhla dobře. Po nasečení koše opět stejný problém- zahřátá sekačka nejde nastartovat...
Popravdě se začínám tak trochu přiklánět k tomu těsnění (jehož součástí je i membrána čerpadla)- přece jen je místy jakoby natrhlé (u děr šroubů)
Nevíte prosím kde toto těsnění koupit?
P.S.: v první sérii fotek je v náhledu obrázek nějakého gramofonového šasi, ale tn já tam nedal, to udělal server
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Přílohy
-
- 94.jpg
- (125.72 KiB) Staženo 60 x
-
- 93.jpg
- (121.85 KiB) Staženo 53 x
-
- 92.jpg
- (117.18 KiB) Staženo 54 x
-
- 91.jpg
- (111.6 KiB) Staženo 46 x
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Nyní si musíš uvědomit , že směs ke startování motoru bez sytiče jde jen tou označenou dírkou . Když vidím to dlouhé sací potrubí , jdou na mne mrákoty . Takže dvě základní podmínky . 1.Těsnost sacího potrubí !!! To je základ a potom natočení-zavření klapky při volnoběhu - zavřeno . Potom už jen chyba na rozvodech motoru . Ale opravdu základ , základ je těsnost !!
- Přílohy
-
- seka.jpg
- (65.96 KiB) Staženo 54 x
Zkus najít něco na http://www5.briggsandstratton.com/eu/cz/
Ten motorek má taky brzdu a ta je spřažená s vypínačem zapalování!!! Teplem se materiál natahuje. Táhlo brzdy vede na rukojeť sekačky. Z nějakých důvodu??? (třeba špatným zacházením?)se poloha táhla změnila a ten primitivní spínač je spojen!!!(při prvním nastartování-zastudena je to v pohodě-motor se klepe a ten "spínač"je rozeplej,po ohřátí se vůle zmenší a to zapalování je vyskratovaný.) To je jen moje úvaha. Pro ověření mého tvrzení může zkusit odpojit ten tenký kablík co vede na "indukčku"Po pokusu vrátit nazpět! (zhasínat motor sundaváním fajfky kope) A jestli se kolegovi podaří dát karburaci do původního stavu včetně těch pérek,tak motor musí jit nastartovat i na "želvu"pokud je nacupováno. Jiskra je základ
Musí to jít a bez mrákot! Taky je otázka, proč vůbec byla sekačka v servisu,když má namotáno sotva 10.hodin.Otom se,ale autor dotazu nezmínil.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
asi zmatená databáze, nebo co ?keemo píše:Ta dvojka moc na sekacku nevyzera:-D
Ed kukam po rozkliku vidim uz karbec:-D
je tam šasí gramofonu zespoda . . .
- Přílohy
-
- gramofon.jpg
- (84.84 KiB) Staženo 58 x
K tomu šasi jsem se už vyjadřoval pod poslední sérií fotek- určitě to není chyba na mé straně
milous2- tvoje rozvaha má jednu trhlinu- motor jde za tepla nastartovat pokud se otevře ručně klapka v sání- odzkoušeno několikrát. Čili problém nemůže být ve stopování motoru.
Vzhledem k tomu chování se pořád přikláním k tomu, že je za tepla moc bohatá směs (něco jako kdyby tam byl ruční sytič a já se snažil zahřátý motor nastartovat se zapnutým sytičem)- proklínám tyhle automatické křápy!!!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
milous2- tvoje rozvaha má jednu trhlinu- motor jde za tepla nastartovat pokud se otevře ručně klapka v sání- odzkoušeno několikrát. Čili problém nemůže být ve stopování motoru.
Vzhledem k tomu chování se pořád přikláním k tomu, že je za tepla moc bohatá směs (něco jako kdyby tam byl ruční sytič a já se snažil zahřátý motor nastartovat se zapnutým sytičem)- proklínám tyhle automatické křápy!!!
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Ještě jsem zapomněl odpovědět na další dotaz- ano, sekačka byla v servise (u prodejce) loni před sezónou, ještě v záruce. Provedli doporučenou výměnu oleje po 5 motohodinách, dále nabroušení nože a seřízení- to bylo i na můj popud, sekačka původně špatně chytala za studena (třeba 10 zatáhnutí). Při přebírání mi sekačku technik předvedl, za studena chytla na druhé zatáhnutí. Tak jsem myslel že je vše v pohodě. Ovšem se chvíli na to objevil ten dnešní problém, postupně se zhoršoval až k dnešnímu stavu.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
To co považuješ za karburátor, ani se snad tak nedá nazvat.Bohatost směsi to má danou tryskou a ty klapky to upravují pro konstantní chod.Když někdo dojebe pérka,která mají svou úlohu nelze se ničemu divit.Vznesl jsem jen názor a svou zkušenost s motorem sekačky.Myšleno vše v dobrém.Jak říkám- "kdo hledá najde" tak hodně štěstí