Výměnná nevýměnná žárovka

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#16 Příspěvek od BOBOBO »

No jo , tak nechám novodobou techniku bokem , dík . Za pět let mi odešly 3 žárovky a to zrovna kontrolky na světla , takže ve dne nevím nic .

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#17 Příspěvek od Bastlfanda »

řešil jsem něco podobnýho u ofuků v palubce(jen je dobrý si změřit skut. napětí, vybrat vhodnou barvu a svítivost nejlíp s širokym úhlem a i tu ještě "zdrsnit" rovnoměrně smirkem pro větší rozptyl).
Je to docela piplačka, ale funguje to:
Přílohy
_diody_ofuky.JPG
(91.57 KiB) Staženo 40 x

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#18 Příspěvek od PixelOrgy »

mozna by stalo za to pridat tam pomalej nabeh s nejakym mosfetem, zarovky by mohly vydrzet vic..

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#19 Příspěvek od Hill »

No, nevím: před třemi lety mi už budíky osvětlovala poslední žárovka (normálně tam jsou tři). Autu bylo 14 let a mělo najeto 228700 km, asi tak 20 tisíc km jsem najezdil na dvě žárovičky. Když zbyla jedna, nevydržel jsem.
Pakárna jak hrom, skončilo to demontáží airbagu, volantu a sklopením tyče řízení, aby šla vyklopit kaplička tak daleko, že se tam se žárovkami dostanu.
Obrázek
Že vydržely tak dlouho? Asi je dřív dělali odolnější.
Také jsem měl cukání dát tam LEDky, ale inverzní jsem zrovna nesehnal a z těch teplot jsem tam taky nebyl zrovna odvázaný, tak tam šly zase žárovky předepsané.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#20 Příspěvek od PixelOrgy »

Hill píše:....Pakárna jak hrom, skončilo to demontáží airbagu, volantu a sklopením tyče řízení, aby šla vyklopit kaplička tak daleko, že se tam se žárovkami dostanu.
...
ja nevymenim H1 v reflektoru bez demontaze narazniku (tenhle postup je i v oficialnim manualu). Na jedne strane by to slo kdyz se vytahne baterka, ale na pravo je hned za vickem reflektoru ABS modulator, takze vicko nejde vytahnout. Tohle proste vymyslel 🤐...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

To je moderní trend - někdy je přístup k járofkám závislej i na motorizaci danýho typu auta. Například já mám 1,4 16V VW (roomster) - a k H7 v reflektorech se dostanu jakž-takž - vpravo bz problému, vlevo s trochou protahování ruky kolem baterky, ale manželčina kolegyně, která má ve stejným motorovým prostoru "haťapku" 1,2HTP (fábule II - má předek identickej s roomsterem), musí pro výměnu H4 vyndávat baterii, protože prostě soudruzi z Vlkohradu a Bolky rozhodli, že HTP bude mít baterku o pořádnej kus víc vpředu, nalepenou až těsně za reflektor. Přitom za samotnou baterkou je volnýho A ZBYTEČNÝHO místa doslova 6 půlek a k ničemu tam není. O přístupu jak k penězům k žárovkám v zadních skupinovkách roomstera už jsem tady několikrát psal...

Přitom koncern VW rozhodně není výjimkou, tyhle konstrukční zkur.veniny se najdou u všech značek křížem krážem po celým světě.

V naprostým protikladu k těmhle "konstrukčním vymoženostem" pak je požadavek dřív vyhlášky, po novu Zákona o provozu na pozemních komunikacích a s ním souvisejících technickejch vyhlášek, že případnou závadu na osvětlení vozidla je řidič povinen odstranit ihned na místě, kde závadu zjistil nebo kde mu ji zjistila dopravní kontrola, protože je klasifikovaná jako závažná, bránící bezpečnýmu provozování vozidla. Už vidím řidiče, jak na silnici demontuje půlku čumáku, aby vyměnil vypálenou halogenku - a protože v servise si za takovej úkon vypýtajú minimálně 300,- za hodinu práce, bude takovej člověk tu výměnu určitě odkládat jak nejdýl to půjde. Možná by to vyměnil doma, na dvorku nebo i u chodníku někdy v létě, když bude teplo a sucho. Ale nezn ám člověka, kterej by to byl ochotnej dělat v noci v dešti nebo v zimě ve sněhový vánici - kdy jsou světla nejvíc potřeba...

Nechápu, jak může někdo navrhnout takovejhle konstruktérskej potrat, kterej znesnadněním přístupu majitele doslova otráví a znechutí mu dodržování zákonnýho bezpečnostního požadavku až k hranici, kdy ježdění s nesvítícím autem bude pro někoho doslova prostředkem vyjádření odporu proti zákonu... Přitom by stačilo i na straně konstruktérů a výrobců dodržovat jednoduchej požadavek na dosažitelnost opravy/výměny například tím, že by byla ZÁKONEM při homologaci auta vyžadována dostupnost demontáže žárovek bez dalších nástrojů nebo nutnosti odnímat jiný součásti konstrukce auta s výjimkou protiprachovejch a protivlhkostních krytů svítidel. Jenže jak vidno, megakorporace vyrábějící auta si dělají svoje zákony...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#22 Příspěvek od PixelOrgy »

presne tak to je, jezdil jsem asi 3 mesice s nefunkcnim svetlem, protoze jsem nenasel cas se tim zabyvat. Nakonec jsem skoncil u znamuho v garazi kde ma zvedak (bez nej to skoro nejde, vetsina sroubu, co drzi naraznik jsou zespodu), a za krasnou hodinku zarovka vymenena :-)

je jeste v povinne vybave ta sada zarovek? :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Jo, pokud se nemejlím, tak v povinný výbavě je lékárnička, výstražnej trojúhelník, sada žárovek a pojistek po 1ks na autě použitejch, výstražná vesta pro řidiče (a u nákladních pro všecky osoby na palubě) - a buď rezerva, pumpička, hever a klíč na kola, nebo kompresor a opravná sada na pneu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#24 Příspěvek od Eleman »

Pumpička, nebo kompresor ne. Jen správně nafouknutá rezerva (a samozřejmě hever a klíč na kola), nebo opravná sada na pneu.
Samozřejmě lékárna, žárovky, pojistky.... atd.
Výhodu mají ti s xenonama, náhradní vozit nemusí :lol: .
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

Buď rezerva nafučená na tlak vyšší než je na autě kdekoliv použitej, NEBO ta pumpa/kompresor... Anebo ta opravná sada, která ale kromě případů speciálních sad Smart-Repair znehodnotí při použití celou gumu a připraví pro pneuservisáka přibližně hodinovou práci s čištěním ráfku při pozdější demontáži takhle "opravený" pneumatiky...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#26 Příspěvek od Bastlfanda »

jo jo, všíchni máte pravdu :lol:
Výrobci jsou schopný popřít i "zákonitost" o opicích a banánech (např. o co levnější chceš auto, o to dražší budeš mít servis ... a to je jeden z mnoha příkladů...) ... taky mě dostala výměna žárovky u Megana (přes podběh, i když to ještě zjevně neni tak hrozný), zato jsem čuměl jak puk na jednoduchost výměny u dvojkovýho Supa (klasika gumovej deklík a za nim už ani ne ta otravná "spona" přes H7, ale jen vytočit o 90°... spolu s tim automatickym svícením si to přímo řiká o "automatickou" výměnu žárovek - tipuju, že tak napotřetí už by to člověk udělal i poslepu... :lol: )
A jak nemam ty opravný sady, ap. rád, tak to má něco do sebe ... hlavně když se třeba někdy zjara povede defekt, kolikrát je boj i povolit šroub a někdy jako třešnička na dortu kolo "přižraný" tak, že bušit palicí málo ... což by se sice dalo považovat za problém "starších aut", jenže ty nový jsou starý čim dál tim dřív :lol: ... a pak si vyberte 8-)

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“