85 je softwarove vytunena 81, nechanicky totozne motoryFordak píše:85 kw skodovka nema,daval se do vw a octavia II muze mit motor 2.0 TDi PD 103 kwfrantacech píše:81kw, 85 byly poslednivrky píše:Mám 81KW a je tam rotačka.
96 uz je PD
a ty dnesni 2.0, 3.0 jsou vsechny common rail
Octavia 1,9TDi nestartuje- problém žhavení
Moderátor: Moderátoři
- frantacech
- Příspěvky: 96
- Registrován: 20 dub 2013, 02:00
Skodovka v ceske republice nikdy 85 kw dieslovou octavii nenabizela,hod nejakej odkaz na tu vytunenou octavii,rad se na ni podivam.frantacech píše:85 je softwarove vytunena 81, nechanicky totozne motoryFordak píše:85 kw skodovka nema,daval se do vw a octavia II muze mit motor 2.0 TDi PD 103 kwfrantacech píše: 81kw, 85 byly posledni
96 uz je PD
a ty dnesni 2.0, 3.0 jsou vsechny common rail
- Bastlfanda
- Příspěvky: 301
- Registrován: 11 črc 2012, 02:00
- Bydliště: za Prahó
Jen doplním - u všech VW dieselů (tzn. i všechny TDI v autech Škody a Seatu) je dobré před zimou zkontrolovat žhavicí svíčky - není výjimka, že po 3 - 4 letech jsou všechny přerušené.
Konkrétně pasat 1,9/96 kW / najeto 160 000 km - čtvrtá zima, startoval i při -15, ale špatně a s kašláním jednoho/dvou válců ... ale po chvilce se rozběhl a dobrý... Výsledek kontroly - všechny 4 žhavidla přerušený!
A zkušenost servisáka - viz konec úvodní věty! značkové či neznačkové, to je jedno, prostě dýl nevydrží!
Je zajímavé, že diagnostika tohle nekontroluje.
Praktici na kontrolu používají obyčejnou autožárovku /montážní svítilnu s 12V/15W žárovkou/ - jeden vývod se připojí na + baterky a druhým se postupně osahají přívody žhavičů... svítí = žhavič OK.
Konkrétně pasat 1,9/96 kW / najeto 160 000 km - čtvrtá zima, startoval i při -15, ale špatně a s kašláním jednoho/dvou válců ... ale po chvilce se rozběhl a dobrý... Výsledek kontroly - všechny 4 žhavidla přerušený!
A zkušenost servisáka - viz konec úvodní věty! značkové či neznačkové, to je jedno, prostě dýl nevydrží!
Je zajímavé, že diagnostika tohle nekontroluje.
Praktici na kontrolu používají obyčejnou autožárovku /montážní svítilnu s 12V/15W žárovkou/ - jeden vývod se připojí na + baterky a druhým se postupně osahají přívody žhavičů... svítí = žhavič OK.
Naposledy upravil(a) sis2 dne 06 zář 2013, 14:46, celkem upraveno 1 x.
- Bastlfanda
- Příspěvky: 301
- Registrován: 11 črc 2012, 02:00
- Bydliště: za Prahó
no jo, moderní doba si žádá moderní přístup
(kterej bych řekl nastupuje s "dýzou") ... já mam rotačku sedmym rokem, žhavičky jsem měnil cca po 3 letech (a tipuju, že možná jednou tolik předtim na ně nikdo nesáhl) - jednou a to v podstatě "sichrově" (jedna žhavila napřímo fakt pomalu, jedna tak napůl a další dvě cajk...horší byly fajfky, na který jsem si řekl, že nebudu sahat, dokud to nebude nutný, protože jsou "zkřehlý" a jednu jsem musel opravovat...) a všeobecně dost záleží na všem kolem (jak zvenku - kontakty,vedení,... tak zevnitř- rozprach,tlaky, teploty,...) ... a vzhledem k výše napsanýmu při nižších teplotách žhavim třeba dvakrát (při míň jak mínus dvaceti zvažuju každý další nažhavení na úkor baterky, napoví např. rychlost/ochota stahování oken
... ), ale když to baterka dává, radší víc než míň, pak to spíš blafne "na brnk" ... a myslim, že kolikrát stačí prohození (původní mam ještě schovaný) a nevidim důvod, proč by "běžný svíčky" na motoru v ok stavu nedaly třeba i deset let ...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Tenkrát, po první výměně všech přerušených žhavičů jsem zkoušel pátrat po příčině, proč nevydrží, ač se žhaví jen při poklesu teploty pod stanovenou mez a zbytek roku odpočívají. Žhavicí smyčky postupně slábnou vlivem prostředí (vysoká teplota, tlak, zplodiny hoření, recirkulace výfukových plynů při brzdění motorem) jakási forma koroze. Pro výrobce/servis je jednodušší předepsat výměnu každých 150 tisíc km nebo každé tři roky - stejně jako třeba řemeny...
Tomu, kdo jezdí málo, možná deset let vydrží. V tom byla moje informace nepřesná.
Tomu, kdo jezdí málo, možná deset let vydrží. V tom byla moje informace nepřesná.
Ba ne, tohle bejvávalo možná tak u starýho vejtřasa a nebo u lízy, u moderních dehtů se žhaví celoročně, určitě minimálně při startu s teplotou kapaliny pod 40°C se zapíná žhavení při každým startu a dokud není teplota motoru nad nastavenou mezí, dožhavuje se i po nastartování. Důvodem pro to je požadavek na co nejrychlejší a nejsnažší start a přechod do stabilního běhu motoru, kdy lze omezit původně vstřikovanou (skoro) maximální dávku = aby motor naskočil pokud možno hned s prvníma vstřikama a nespálená nafta nelítala do vejfuku, kde je dneska už v každým osobáku minimálně oxidační katalyzátor, když už ne rovnou s DPF. V truckách je to tak už několik let. Teprve když je teplota motoru na provozní hodnotě se žhaviče vypínají okamžitě s vypnutím startéru...sis2 píše:Tenkrát, po první výměně všech přerušených žhavičů jsem zkoušel pátrat po příčině, proč nevydrží, ač se žhaví jen při poklesu teploty pod stanovenou mez a zbytek roku odpočívají. ...
A výrobní číslo motoru je povinně i s kódem na bloku - bejvá umístěný tak, aby se dalo přečíst bez demontáže čehokoliv, maximálně plastovýho deklu nad motorem. V TP skutečně není povinnost ho uvádět, povinnej je jen kód - na STK kontrolujou právě jen ten kód. Bohužel, při výměnách je striktně požadovanej stejnej kód, tudíž nelze "modernizovat" auto namontováním motoru byť i se stejnou kubaturou, ale jiným (novějším) kódem, pokud to vysloveně nedovolí výrobce.
To je ustanovení platný v Kocourkovsku - například v Dojčsku platí, že do auta lze vestavět jakejkoliv jinej motor, kterej už ale prošel homologací jejich zkušebního amtu - a to bez ohledu na značku nebo provedení. Je jen potřeba dodržet požadavky kontrolního úřadu na provedení dalších částí auta - nápravy, brzdy, elektrika v souladu s výkonem a váhou nový pohonný jednotky - zbytek nikoho nezajímá.
Jde tak přestavět fábuli na motor nejen z oktávie, ale klidně i třeba na V8 chevrolet, pokud se u toho učuní dojčským zákonem požadovaný technický opatření - a nikdo to nebude řešit. A pokud to auto po přestavbě úspěšně projde dojčským prüf-amtem a dostane papíry a značky, musí takovou homologaci uznávat i naši €urohujeři, to je na tom to nejlepší...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Číslo motoru a označení motoru je umístěno u spáry mezi motorem a převodovkou, kromě zážehového 1,6/75PS
ŽHAVENÍ
Ve spalovacím prostoru se vytváří ve fázi komprese vysoký tlak a teplota. Tím se značně ovlivňuje proces hoření. Díky malému povrchu spalovacího prostoru je vyzařování tepla malé. K předžhavování dochází jen při nižších teplotách.
Principiálnì se rozlišují tři fáze žhavení:
– pøedžhavování
– žhavení
– dožhavování
Regulace systému
Předžhavování je regulováno řídicí jednotkou motoru 1,9 TDI a je aktivováno, je-li teplota chladicí kapaliny nižší než +10 °C.
Čím nižší je teplota chladicí kapaliny, tím déle bude pøedžhavování probíhat. Po předžhavování následuje 5sekundová čekací doba, ve které pokračuje žhavení. Dožhavování se provádí, je-li teplota chladicí kapaliny nižší než +20 °C při startu po dobu asi 30 sekund. Celkovì možná doba dožhavování je 90 s, v závislosti na teplotě chladicí kapaliny. Při otáčkách vìtších než 2500 1/min se dožhavování vypíná.
ŽHAVENÍ
Ve spalovacím prostoru se vytváří ve fázi komprese vysoký tlak a teplota. Tím se značně ovlivňuje proces hoření. Díky malému povrchu spalovacího prostoru je vyzařování tepla malé. K předžhavování dochází jen při nižších teplotách.
Principiálnì se rozlišují tři fáze žhavení:
– pøedžhavování
– žhavení
– dožhavování
Regulace systému
Předžhavování je regulováno řídicí jednotkou motoru 1,9 TDI a je aktivováno, je-li teplota chladicí kapaliny nižší než +10 °C.
Čím nižší je teplota chladicí kapaliny, tím déle bude pøedžhavování probíhat. Po předžhavování následuje 5sekundová čekací doba, ve které pokračuje žhavení. Dožhavování se provádí, je-li teplota chladicí kapaliny nižší než +20 °C při startu po dobu asi 30 sekund. Celkovì možná doba dožhavování je 90 s, v závislosti na teplotě chladicí kapaliny. Při otáčkách vìtších než 2500 1/min se dožhavování vypíná.
Blabolista Ekkar opet exceluje,blbosti jenom srsi
Vejtras nema cim zhavit,zadne zhavici svicky nema!Proto se zapalovaly noviny v sani!
Moderni diesly,treba pd od vw zhavi az zhruba od 5 stupnu,jinak cely rok zhaveni nemaka.Auta dovezena treba z jizni Italie kolikrat maji puvodni zhavici svicky nikdy nepouzite.V zime po startu jeste chvilku zhavi,kvuli emisnim normam,po prekroceni otacek zhruba 2500 ot,se zhaveni ukonci,jak psal kolega vrky.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Vejtras nema cim zhavit,zadne zhavici svicky nema!Proto se zapalovaly noviny v sani!
Moderni diesly,treba pd od vw zhavi az zhruba od 5 stupnu,jinak cely rok zhaveni nemaka.Auta dovezena treba z jizni Italie kolikrat maji puvodni zhavici svicky nikdy nepouzite.V zime po startu jeste chvilku zhavi,kvuli emisnim normam,po prekroceni otacek zhruba 2500 ot,se zhaveni ukonci,jak psal kolega vrky.
Jak ftipné, skoro doslova po někom zopakovat jeho myšlenky (sic vrky) a přitom kolem sebe akorát plivat urážky. Máš smůlu, spammere - mne může urazit jen inteligent - a to ty nejseš. Papouškovat ale umíš sqěle, to se musí uznat, skoro jako politici - taky umějí říct to samý 1000x za sebou a ani jednou nepoužít ty samý výrazy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
To posledni je ,nekoho urazet.Pouze uvadim na pravou miru tve blaboly o diesel motorech,ocividne i nich vis kulove.To co uvadel vrky jsou fakta,tudis opakovani pravdy neni papouskovani,je to fakt.O PD motorech neco malo vim,nejakej patek se v nich vrtam.Prosim,ve tvych prispevcich se drz tematu,jakekoliv tve dalsi vyjadrovani mimo tema muze byt opet signal k uzamceni.