regulator otáček starteru
Moderátor: Moderátoři
- jango737882
- Příspěvky: 160
- Registrován: 16 úno 2012, 01:00
regulator otáček starteru
ahoj potřeboval bych poradit od někoho zkušenějšího chci si vyrobit elektrokolo první pokus sem provedl s motorkem od stěračů kolo jelo ale výkon nic moc tak sem se rozhodl jako motor použít startér ze škody 120 a potřeboval bych poradit njaký schéma na regulator otáček kterej zvládne tak obrovskou proudovou zátěž vím ze to bude mít odběr jak prase a asi moc daleko nedojedu ale chci to tak z prdele předem dik za rady
PWR spínanej regulátor s NE555 klidně v CMOS verzi, výstup posílit komplementárním stupněm schopným dodat aspoň 2-3A proudu kvůli buzení velkejch kapacit - a jako výstup několik mnoho kusů nějakejch výkonovejch MOS-FETů paralelně. Odhadem tak minimálně 10-15 kouksů třeba IRFZ44 a podobnejch. Ten výstup posílenej trandama je životně nutnej, jinak se z výstupu 555 nedokážou gate těch spínacích FETů dost rychle nabít nebo vybít a jejich spínání bude pomalý = naroste ztrátovej výkon kvůli nadměrný době setrvání v lineární oblasti a ty FETy shořej jak papírovej čert...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- jango737882
- Příspěvky: 160
- Registrován: 16 úno 2012, 01:00
já našel ted na netu tohle myslite že mužu použít to schéma když tam dám 4 ty tranzistory akorát nemužu sehnat IRF3803 nevite čím to hahradit
Kód: Vybrat vše
http://hawelson.blog.cz/0712/e-scooter
Jo šlo, jen těch MOSFETU by tam na startér bylo potřeba nejmíň 10, jak píše EKKAR ...
Něco na něco podobnýho jsem se orientačně ptal tady ... Jen počítej s pocínováním desky spojů a tlustým vodičem ... Místo toho fetu co je na tom schéma dej ty IRZF44 ...
Něco na něco podobnýho jsem se orientačně ptal tady ... Jen počítej s pocínováním desky spojů a tlustým vodičem ... Místo toho fetu co je na tom schéma dej ty IRZF44 ...
Skor by som zohnal starter z Felicie ma loziska...
http://www.youtube.com/watch?v=jrqnMQ9rPGo
http://www.youtube.com/watch?v=jrqnMQ9rPGo
- weed_smoker
- Příspěvky: 2675
- Registrován: 02 pro 2011, 01:00
- Bydliště: Jaroměř
Jsou i pořádný MOSFETy,třeba 100V/200A typ BSM111AR akorát jsou dražší.Tenkrát jsem jich kupoval 5 (odpojovač zátěže při vybití baterek u ostrovního systému 2x12/24VDC a na medomet).Vyšlo to na patnáct set a k tomu z bazaru.buddyns píše:Jo šlo, jen těch MOSFETU by tam na startér bylo potřeba nejmíň 10, jak píše EKKAR ...
Něco na něco podobnýho jsem se orientačně ptal tady ... Jen počítej s pocínováním desky spojů a tlustým vodičem ... Místo toho fetu co je na tom schéma dej ty IRZF44 ...
BTW.startér neni dělanej na dlouhodobej chod,po delšim "provozu" si můžeš bejt jistej,že ho zavaříš.
Spíš bych se na podíval na motor MY1020, který se dává do takových elektroskútrů ...
Toto by mohla být větší sranda než kolo se startérem ...
http://adamelektronik.ic.cz/e-mtb.html
Toto by mohla být větší sranda než kolo se startérem ...
http://adamelektronik.ic.cz/e-mtb.html
- jango737882
- Příspěvky: 160
- Registrován: 16 úno 2012, 01:00
taky sem si njedřív myslel ze se ten starter bude uplně nehorazně vařit ale když to vyzkoušíte prakticky tak se nehrěje skoro vůbec po půl hodině byl vlažnej takže myslim že na njáky popojižděni vystačí v pohodě se spotřebou to bude horši ale chcu to zkonstruovat spíš tak z prdele jinak všem děkuju za rady snad ten regulator njak zkonstruuju
Vobec sa nehreje najviac sa budu hriat puzdra, a ver ze ked z toho budes tahat vykon tak ten medeny vodic pri 150A nejake teplo vyrobi, fakt chod do startera s felicie s reduktorom, mal by sa lahko dat upravit, reduktor by som tam nechal,rotor je v loziskach,a ma magnety tak ze lepsiu ucinnost. Prudy budu tiez niekde inde, uvazuj bezny zabrdeny starter berie cez 500A
Starter sa bude hriat,aj ked bude bezat naprazdno.Ten je dobry na cvilkove zatazenie.Mozno by bolo lepsie zohnat 6V dynamo z Trabiho,previnut mu stator hrubsim drotom a zapojit ho do serie,aby malo smrnc .Dynamo je stavane na to,aby bezalo nepretrzite a nepotrebovalo by to asi ani nejaky velky regulator.Tocak by to mohlo mat ako clovek a este by aj nabijalo baterku pri jazde z kopca.Ale to by aj ten feldovy starter s magnetom na statore .len by bol problem ho uchladit.
v polsku kolem šesti stovek seženeš motor ze skutru. tak si ho tam kup.
http://www.magma.sklep.pl/pol_m_SILNIKI ... I-349.html
když mu napíšeš, tak ti to pošle i k nám, stojí to teda asi 400kč. nevím, jestli to nedožene cenu aukra našeho, ale koupit tam 24V 500W s převodovkou se vyplatilo. stojí předně o pulku méně než na českém aukru. a s poštou sem litr ušetřil.
http://www.magma.sklep.pl/pol_m_SILNIKI ... I-349.html
když mu napíšeš, tak ti to pošle i k nám, stojí to teda asi 400kč. nevím, jestli to nedožene cenu aukra našeho, ale koupit tam 24V 500W s převodovkou se vyplatilo. stojí předně o pulku méně než na českém aukru. a s poštou sem litr ušetřil.
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY