Ventilator kurenia z auta alfa 166

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
yesper26
Příspěvky: 1051
Registrován: 19 kvě 2012, 02:00
Bydliště: Bratislava

Ventilator kurenia z auta alfa 166

#1 Příspěvek od yesper26 »

Zdravim, prestal mi fungovat fukar, len nim trha do strany. Su tam 4 fety, integrac, kondiky ktore som pomenil no nepomohlo. Napajanie mam 12V, potom su tam este dva dratky, ktore idu z ICS-palubny pc-ovladanie kurenia, rychlosti motora. Fety su zrejme ok, meral som ich, aj ked maju divne prechody, raz 530, potom 120 a 1890, su to IRFP20N. Na jednom z tych kablov je 10V, zrejme napajanie IO, no ked trha motorom tak napetie skace od 6 po 10 a na druhom je 3V, ked sa to vypne tak 0, ics vypise problem s kurenim. Co by mohlo byt zle ? Dik za radu.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#2 Příspěvek od BOBOBO »

No a samotný motor napřímo jsi zkoušel ? Jestli nemá přerušené vinutí . Přes žárovku a rukou brzdit , zda má snahu se v celé otáčce točení snahu rozběhnout se .

Uživatelský avatar
yesper26
Příspěvky: 1051
Registrován: 19 kvě 2012, 02:00
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od yesper26 »

Samotny motor ? To ako bez tych fetov ? No ono je to zrejme krokovy motor, lebo ide z neho 5 kablov, jeden priamo 12V a ostatne idu na tie fety. Je tam este integrac U6811, par konndikov, ktore som pomenil.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#4 Příspěvek od BOBOBO »

To by potom byla jiná , ale s krokáčem na VĚTRÁKU jsem se ještě nesetkal , ale jestli to máš na klapce , to je potom jiná a to jsi měl napsat . Takže tam by jsi mohl poměřit pouze celistvost vinutí .

Uživatelský avatar
yesper26
Příspěvky: 1051
Registrován: 19 kvě 2012, 02:00
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od yesper26 »

No je to motor cu fuka vzduch/tzv. torpedo, nieje to na klapke. Zrejme tam bude medzizavitovy skrat.

Uživatelský avatar
yesper26
Příspěvky: 1051
Registrován: 19 kvě 2012, 02:00
Bydliště: Bratislava

#6 Příspěvek od yesper26 »

A co je to za motor? Asynchronny ? Tie fety su potom menic /striedac ???
Uhliky to zrejme nebude mat :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Bude to zřejmě BRUSHLESS = bezkomutátorovej motorek, řešenej jako několikafázovej s řízením podobným driverem s výkonovýma FETama, jako se používají pro pohony diskovejch a disketovejch mechanik.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Aldator
Příspěvky: 4
Registrován: 29 pro 2008, 01:00

#8 Příspěvek od Aldator »

Ano je tam BRUSHLESS, ma spalene vinuti, je to nemoc tehlech motoru v Talianech. Mam ho v Lancii a uz 2x se odporoucel :-(

Uživatelský avatar
yesper26
Příspěvky: 1051
Registrován: 19 kvě 2012, 02:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od yesper26 »

Do ri...

Uživatelský avatar
milan222
Příspěvky: 1460
Registrován: 20 črc 2009, 02:00
Bydliště: trutnov

#10 Příspěvek od milan222 »

já prostě nemužu odolat...
mám trabanta, a tam je větrák topení poháněný motorem 8-)

pokad to je ten střídavej, tak co o zkusit přemotat? to by šlo i doma
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#11 Příspěvek od varok »

Takové střídavé motory se používají v dnešní době i v modelařině, hlavně na modely letadel a vrtulníků. Je to podobný princip jako u asynchronních motorů na 230 nebo 400V, akorát jsou na stejnosměrný proud. Není tam frekvence 50Hz jako v zásuvkách, tak je tam měnič, který posunuje uměle tu fázi, nebo jak to přesně nazvat. nejsem elektrikář, ale modelařině se teď trošku věnuji.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

Je tam naprosto regulérně trojnásobnej řízenej H-most s MOS-FETama, kterej je schopnej z jednoho stejnosměrnýho napájecího napětí učunit pomocí jedný přímý a dvou vzájemně od ní posunutejch fází naprosto regulérní trojfázový napětí, akorát to ty jednodušší reguláky neumějí se sinusovým výstupem - ale jen s "modifikovaným" = obdélník s mezerou. Motorky tudíž jedou na střídavinu, žádnej stejnosměr - jádra cívek musejí mít z plechů kvůli snížení ztrát atd. Jen jednu odlišnost mají - používají napětí ne 230 nebo 400V, ale běžně určený počtem použitejch napájecích článků, obecně kolem 12V. Použitý drivery jsou buď stejný, nebo veeelice podobný těm, který se používají v disketovejch a CD/DVD mechanikách.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#13 Příspěvek od varok »

To jsem zapomněl napsat, to se omlouvám. Samozřejmě jsem myslel, že jsou podobné motorům asynchronním na 230 nebo 400V, ale jsou na stejnosměrný proud, ale napětí jen pár voltů. Tedy kolem 12-36V řekněme.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od robo »

Jo Lancia, taky jsem ho menil. Spalene vinuti. Od te doby nikdy na max. otacky. Pro jistotu. Ale ja jsem u toho mel i kourovy efekt. Neslo to vyvetrat a smrdelo to v aute jeste dlouho.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

varok píše:... jsou podobné motorům asynchronním na 230 nebo 400V, ale jsou na stejnosměrný proud...
NEJSOU na stejnosměrnej proud, ten H-most, přes kterej se musí napájet, jim z toho co cucají z baterie udělá střídavinu, takže vinutím naprosto normálně teče střídavej proud. Stejnosměrná cesta končí na kolektorech těch spínacích tranzistorů, za nima už je průběh impulsní a v závislosti na požadovanejch otáčkách s proměnnou frekvencí tekoucí STŘÍDAVĚ tam a zpátky... To už bys mohl o vrtačce nebo holicím strojku napájenejch přes "automobilovej/karavanovej" měnič 12VDC/230VAC tvrdit taky, že jsou krmený stejnosměrem... A JSOU ASYNCHRONNÍ, protože při funkci je u nich mezi otáčkama rotoru z permanentního magnetu a otáčkama rotujícího magnetickýho pole kolem statoru určitej rozdíl = skluz.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“