Přepínání Y/D 3F motoru kompresoru
Moderátor: Moderátoři
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
Podle toho co říkáš, to jednoznačně vypadá na konec stykačů. Ono se není co divit, je to přeci jen výrobek staršího data. Osobně bych doporučil koupit celou stykačovou sestavu spínání Y/D jako celek.
Tady jeden odkaz i s cenou:
http://www.schrack.cz/eshop/stykace-a-m ... y15y0.html
Jinak stykačovou sestavu spínání Y/D má ve svém sortimentu více výrobců. Použití SSR relé jsem nikdy nemontoval, pro tento konkrétní případ, takže nevím, zda by to šlo. SSR relé jsem montoval pro regulaci topení, a také v případě že na jedné aplikaci bylo potřeba u malého motoru častý revers. Tam by se i solidní stykač umlátil.
Stran změny vypínací charakteristiky jističe před elektroměrem z „B“ na „C“, jsem letos montoval u třech zákazníků. Sice jednání s dodavatelem elektrické energie nebyla jednoduchá, ale vyšlo to. Konkrétně v působnosti ČEZ.
Tady jeden odkaz i s cenou:
http://www.schrack.cz/eshop/stykace-a-m ... y15y0.html
Jinak stykačovou sestavu spínání Y/D má ve svém sortimentu více výrobců. Použití SSR relé jsem nikdy nemontoval, pro tento konkrétní případ, takže nevím, zda by to šlo. SSR relé jsem montoval pro regulaci topení, a také v případě že na jedné aplikaci bylo potřeba u malého motoru častý revers. Tam by se i solidní stykač umlátil.
Stran změny vypínací charakteristiky jističe před elektroměrem z „B“ na „C“, jsem letos montoval u třech zákazníků. Sice jednání s dodavatelem elektrické energie nebyla jednoduchá, ale vyšlo to. Konkrétně v působnosti ČEZ.
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
Výmena ističa je najlepšie riešenie... Aj mne to radili, keď mi robila problém zváračka. Samozrejme tam dodnes mám Béčko, treba len rozmýšlať a nie hneď meniť ističe, nejlepšie 63A Dčkový...
Zmeň ten čas aspoň na 4sekundy. Prepnutie Y/D v záťazi by problém nemalo robiť.
Softštart je dobrá vec, ale zbytočná. Doteraz to šlo aj bez neho, musí aj odteraz... Nebolo by odveci zmerať prúdy v Y aj D.
Zmeň ten čas aspoň na 4sekundy. Prepnutie Y/D v záťazi by problém nemalo robiť.
Softštart je dobrá vec, ale zbytočná. Doteraz to šlo aj bez neho, musí aj odteraz... Nebolo by odveci zmerať prúdy v Y aj D.
Poistky sa opravujú klincom, istič sa obíde prepojkou, ak všetko zlyháva je potrebné urobiť nanovo rozvody, pokiaľ možno od elektrární, kontrolka signalizujúca poruchu sa odpája... Závity sa režú vrtačkou.
Hlavně musí být nastavená prodleva mezi přepínáním stykačů, aby se "nepotkávaly". To umožňují časová relé vyráběná přímo pro rozběh Y/D , která tuto prodlevu umožňují nastavit přímo. Nastavuje se na nich zvlášť prodleva při přepnutí a zvlášť délka rozběhu.
Třeba na ukázku RELÉ HVĚZDA/TROJÚHELNÍK ZR5SD025,
má prodlevu 40 - 100 ms.
http://image.schrack.com/produktkatalog ... 011_cs.pdf
Napiš jaké tam máš časové relé, typ.
Třeba na ukázku RELÉ HVĚZDA/TROJÚHELNÍK ZR5SD025,
má prodlevu 40 - 100 ms.
http://image.schrack.com/produktkatalog ... 011_cs.pdf
Napiš jaké tam máš časové relé, typ.
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Já jsem zapojení přesně tohoto typu kompresoru řešil u kámoše, a to zapojením pouze do hvězdy. Myslím, že jsem naměřil zapínací špičky okolo 60A. On měl totiž hlavní jistič 25A a pojistky pro kompresor jen 20A.
Jinak si myslím, že frekvenční měnič nebo softstartér tady moc nepomůže - není čas na to rozbíhat to 10-15s - kompresor pojede na malé otáčky, ale už do plné zátěže, což nejde. To není ventilátor.
Jako řešení bych viděl pouze elmag. ventil, který tu někdo popisoval - po vypnutí odvzdušní trubku za kompresorem a tento vývod se zavře až po kompletním náběhu. Prostě to chvíli bude funět do vzduchu (třeba přes tlumič) - byla by to obdoba odlehčovacího mechanického ventilu, ale se zpožděným uzavřením.
Petr Filipi
Jinak si myslím, že frekvenční měnič nebo softstartér tady moc nepomůže - není čas na to rozbíhat to 10-15s - kompresor pojede na malé otáčky, ale už do plné zátěže, což nejde. To není ventilátor.
Jako řešení bych viděl pouze elmag. ventil, který tu někdo popisoval - po vypnutí odvzdušní trubku za kompresorem a tento vývod se zavře až po kompletním náběhu. Prostě to chvíli bude funět do vzduchu (třeba přes tlumič) - byla by to obdoba odlehčovacího mechanického ventilu, ale se zpožděným uzavřením.
Petr Filipi
- ladislavmuzik
- Příspěvky: 197
- Registrován: 05 led 2013, 01:00
To s tím el. ventilem je určitě nejlepší varianta, když odšroubuju hadici od tlakové nádrže tak se to rozběhne jako nic. Problém je se šroubením a dokonce je problém sehnat i nějaký pěkný ventil. Jinak ta prodleva mezi přepnutím je dobrý nápad to tam určitě není, ale tu prodlevu má už to relé ne? Stejně je problém v tom rozbíhání dnes jsem to zkoušel a na Y se prostě ne a ne dostat do otáček až po odšroubování zmíněné hadice. Ještě podotýkám, že jsem ty kontakty toho relé obrousil na mosaz.
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Dneska jsem se vrátili z přednášky společnosti Schneider Electric a poslední část byla věnována měničům a softstartérům. Z přednášky vyplynulo zajímavé porovnání softstartérů a měničů, co se týče odběru ze sítě. Při rozběhu motoru totiž softstartér bere ze sítě nominální proud motoru, ale měnič bere ze sítě proud úměrný momentu a úhlové rychlosti, čili při 2% rychlosti motoru bere dejme tomu 2% nominálního proudu (nepočítám ztráty apod). Takže jako příklad nám říkal přednášející, že kdesi v ČR napájí nezatížený motor 150kW z 32A zásuvky (přes měnič), což by u softstartérů nešlo ani náhodou.
Takže asi tak.
Jinak si myslím, že elmag ventil bude opravdu nejjednodušší řešení, realizovatelné bez součinnosti s ČEZem. Sehnat starší (aukrový) ventil třeba 1" není problém, stojí na Aukru pár korun. Já měl na kompresoru podobné řešení, neměl jsem totiž Orlíka s mechanickým odvzdušněním, ale chladírenský kompresor. Takže jsem měl na výstupu třícestný ventil, který mi výstup kompresoru připojil po vypnutí motoru do vzduchu a po zapnutí motoru do TNS. Tady budete muset mít ještě malý časovač, aby to výfuk do vzduchu vypnulo pár vteřin po startu motoru.
Petr Filipi
Takže asi tak.
Jinak si myslím, že elmag ventil bude opravdu nejjednodušší řešení, realizovatelné bez součinnosti s ČEZem. Sehnat starší (aukrový) ventil třeba 1" není problém, stojí na Aukru pár korun. Já měl na kompresoru podobné řešení, neměl jsem totiž Orlíka s mechanickým odvzdušněním, ale chladírenský kompresor. Takže jsem měl na výstupu třícestný ventil, který mi výstup kompresoru připojil po vypnutí motoru do vzduchu a po zapnutí motoru do TNS. Tady budete muset mít ještě malý časovač, aby to výfuk do vzduchu vypnulo pár vteřin po startu motoru.
Petr Filipi
A ten pán byl MBA et MBA, nebo Mgr. et Bc. ???
Trochu by mě zajímalo, co chce udělat se zbylými 98% proudu.
Pokud by se vám například pokoušel nalhat, že označení Soft-Start patří pouze té věci s tyristory, tak kecal...
Trochu by mě zajímalo, co chce udělat se zbylými 98% proudu.
Pokud by se vám například pokoušel nalhat, že označení Soft-Start patří pouze té věci s tyristory, tak kecal...
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
- ladislavmuzik
- Příspěvky: 197
- Registrován: 05 led 2013, 01:00
Teď jsem zkoušel na tu trubičku k původnímu ventilu dát malý el. mg. ventil, ale ten průchod je tak malý, že to nepomůže. Jinak mě ještě napadlo dát klapku do sání. Jinak pod jakym názvem hledáš el. mg. vetily na aukru popřípadě v jaké sekci. Jinak mi nabídly tenhle softstart, kde jde nastavit doba zapínání a dá se prej použít i na kompresory. http://cz.farnell.com/fairford-electron ... dp/1760613
- ladislavmuzik
- Příspěvky: 197
- Registrován: 05 led 2013, 01:00
Myslíš že by stačil 1/2" http://dum.bazos.cz/inzerat/28089177/El ... ventil.phppetrfilipi píše:Dneska jsem se vrátili z přednášky společnosti Schneider Electric a poslední část byla věnována měničům a softstartérům. Z přednášky vyplynulo zajímavé porovnání softstartérů a měničů, co se týče odběru ze sítě. Při rozběhu motoru totiž softstartér bere ze sítě nominální proud motoru, ale měnič bere ze sítě proud úměrný momentu a úhlové rychlosti, čili při 2% rychlosti motoru bere dejme tomu 2% nominálního proudu (nepočítám ztráty apod). Takže jako příklad nám říkal přednášející, že kdesi v ČR napájí nezatížený motor 150kW z 32A zásuvky (přes měnič), což by u softstartérů nešlo ani náhodou.
Takže asi tak.
Jinak si myslím, že elmag ventil bude opravdu nejjednodušší řešení, realizovatelné bez součinnosti s ČEZem. Sehnat starší (aukrový) ventil třeba 1" není problém, stojí na Aukru pár korun. Já měl na kompresoru podobné řešení, neměl jsem totiž Orlíka s mechanickým odvzdušněním, ale chladírenský kompresor. Takže jsem měl na výstupu třícestný ventil, který mi výstup kompresoru připojil po vypnutí motoru do vzduchu a po zapnutí motoru do TNS. Tady budete muset mít ještě malý časovač, aby to výfuk do vzduchu vypnulo pár vteřin po startu motoru.
Petr Filipi
Nač dělat věci složitější než jsou. Výrobce navrhl kompresor nějakým osvědčeným způsobem, který je funkční. pokud jsou stykače a odlehčení v pořádku. Je to průmyslový stroj, který nebyl určem pro domácnost. Připojoval se do zásuvky 32 nebo 63A . Doma má jistič 25A s rychlou vypínací charakteristikou, která nemá motorový průběh. Takže podle mne, opakuji, změnit charakteristiku jističe. Dobré by bylo změřit napěťové a proudové poměry pomocí tzv. měřícího kufru QN10 http://2i.cz/43095872a1 . Bylo by jasné, jaký je odběr při spouštění ve všech fázích současně, zda není vypálený nějaký spoj v přívodu, zda nedochází k nežádoucímu poklesu napětí. Ty elektronické vychytávky neznám a považuji je za zbytečné, pokud není dostatečně dimenzován přívod el. energie. Ještě bych upozornil, že při rozběhu nemá motor max. výkon, ale asi 1/3 jmenovitého, takže kdyby nefungovalo odlehčení ...
Naposledy upravil(a) Soemtron dne 04 říj 2013, 18:42, celkem upraveno 1 x.
Může mi někdo vysvětlit funkci toho softstartu, ať s něco přiučím ? http://cz.farnell.com/fairford-electron ... dp/1760613 Jaká je vtom elektronika ?
- ladislavmuzik
- Příspěvky: 197
- Registrován: 05 led 2013, 01:00
Odlehčení je v pořádku. Jistič je 3 X 32A B. Samozřejmě že to není na nafukování jízdního kola. Kdyby byla možnost o změně charakteristiky tak bych neváhal. Proto řikám, že odlehčovací ventil musí být s dostatečným průtokem a zavřít se musí po přepnutí na D. Asi je to opravdu jediné řešení. Našel jsem tohle http://www.jspshop.cz/solenoidove-venti ... bb230as-4/Soemtron píše:Nač dělat věci složitější než jsou. Výrobce navrhl kompresor nějakým osvědčeným způsobem, který je funkční. pokud jsou stykače a odlehčení v pořádku. Je to průmyslový stroj, který nebyl určem pro domácnost. Připojoval se do zásuvky 32 nebo 63A . Doma má jistič 25A s rychlou vypínací charakteristikou, která nemá motorový průběh. Takže podle mne, opakuji, změnit charakteristiku jističe. Dobré by bylo změřit napěťové a proudové poměry pomocí tzv. měřícího kufru QN10 http://2i.cz/43095872a1 . Bylo by jasné, jaký je odběr při spouštění ve všech fázích současně, zda není vypálený nějaký spoj v přívodu, zda nedochází k nežádoucímu poklesu napětí. Ty elektronické vychytávky neznám a považuji je za zbytečné, pokud není dostatečně dimenzován přívod el. energie. Ještě bych upozornil, že při rozběhu nemá motor max. výkon, ale asi 1/3 jmenovitého, takže kdyby nefungovalo odlehčení ...
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
- ladislavmuzik
- Příspěvky: 197
- Registrován: 05 led 2013, 01:00
Taky by mě to zajímalo. Myslim že tam bude nějaká triaková regulace a po naběhnutí se překlene nějakým stykačem (bypas).Soemtron píše:Může mi někdo vysvětlit funkci toho softstartu, ať s něco přiučím ? http://cz.farnell.com/fairford-electron ... dp/1760613 Jaká je vtom elektronika ?