Spínání vstřiku u benzín. motoru, jak vyřešit tento problém
Moderátor: Moderátoři
Zkuste si projet autofora . Naopak , tam probírali , že lambda by měla po použití lihu vykázat chudou směs a prodloužit vstřik , ale nedokáže to . Nejspíš je odchylka natolik velká , že tomu odchýlení "nevěří" , můj názor . Stále je třeba si uvědomovat , že se musí objemově dodat tak 1,2-1,3-násobek na jeden vstřik . A přeprogramovat jednotku bude znamenat nepoužitelnost zase pro provoz na normál benál . Žiji v tom , že přepnutím jednoduchého přepínače na té přídavné jednotce , běží vstřikování dle originálu . Momentálně na Ebay jsou tři typy od 180 asi do 350 doláčů . Sranda je v tom , že ty levnější by se nměly bouchat na Ukraině a prodávaly se snad přes Polsko a dnes se Prodávají přes Maďarsko . No a co se čerpadla týče , tak si myslím , že prostě originál čerpadla by ten výkon dlouhodobě nesnesl , trochu posunout elektriku nebude takový problém .
Pánové
nereaguje lambda náhodou jen na bohatou směs??
Mám auto které má čidlo klepání a při jízdě na E85 se mě zvedne spotřeba o 10-20%. Není to náhodou způsobené delším časem vstřiku??
Nejsou ta všechna udělátka určená jen pro auta bez snímače detonačního spalování??
P.S. Nelije se náhodou Velfobin nebo líh do benzínu před zimou, aby navázal vodu a násladně spálil v motoru. Já to tak dělám několik let.
nereaguje lambda náhodou jen na bohatou směs??
Mám auto které má čidlo klepání a při jízdě na E85 se mě zvedne spotřeba o 10-20%. Není to náhodou způsobené delším časem vstřiku??
Nejsou ta všechna udělátka určená jen pro auta bez snímače detonačního spalování??
P.S. Nelije se náhodou Velfobin nebo líh do benzínu před zimou, aby navázal vodu a násladně spálil v motoru. Já to tak dělám několik let.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Já jsem právě dostal z dodavatelu takzvaných jednotek informace o tom že tato instalovaná jednotka prodlužuje dobu vstřiku. Neřešme tedy jak by to asi mohlo fungovat ale prosím o pomoc sestrojení obvodu který toto zvládne. Samozřejmě po testaci podám info jak to šlape a pak můžeme udělat nějaké závěry...
Použití ethanolu bez úprav(bez prodloužení vstřiku - a to buď přeprogramováním jednotky, nebo externě nějakou "krabičkou") jde pouze u aut, která mají širokou schopnost adaptace. Běžná auta mají třeba jen +/-10-15%(a myslím zrovna koncern). Ale některá mají až +/-25-30%, jedině tam jde ethanol bez úprav použít(dobu vstřiku je nutné prodloužit cca o 20-25% na čistý E85), ŘJ provede adaptace(upraví si hodnoty short/long term fuel trim do plusu) a to na základě signálu z lambda sondy - ta hlásí chudou směs a postupně se prodlužuje doba vstřiku, až dojde k optimální směsi a je jedno, jestli se jede na benzín, ethanol nebo nějaký poměr(lambda sonda "hlásí" obsah kyslíku ve výfuku, proto se nazývá oxygen sensor). Ty upravené délky vstřiku(hodnoty fuel trim) si ŘJ pamatuje a podle toho už ví jak v jednotlivých režimech motoru dávkovat palivo, pak průběžne provádí už jen malé korekce. Pokud se zase přejde na benzín(nebo změní poměr E85:N95), dojde opět k adaptacím, ale směrem dolů.
Ještě jedna věc - pokud se použije externí krabička prodlužující délku vstřikování, bude kecat spotřeba na palubáku, protože ŘJ neví o tom, že jsou vstřiky ve skutečnosti otevřeny déle.
Ještě jedna věc - pokud se použije externí krabička prodlužující délku vstřikování, bude kecat spotřeba na palubáku, protože ŘJ neví o tom, že jsou vstřiky ve skutečnosti otevřeny déle.
Myslím, že tohle je docela zajímavé přečíst:
http://biopalivafrci.cz/wp-content/uplo ... rd_FFV.pdf
Jinak znám několik lidí, kteří na E85 jezdí, někdo s flexifuel autem a někdo bez úprav, tj.na základě adaptací ŘJ. Reálná úspora je trochu diskutabilní, protože u nás je E85 poměrně drahý(kolem 25Kč, např. ve Francii je většinou mírně pod 0,9EUR). Vzhledem k nárůstu spotřeby na E85(tomu se nevyhneme, je to méně výhřevné palivo) je úspora asi 50Kč na 100km(250Kč vs. 300Kč/100km - jízda na čistý E85 proti benzínu), ředit např. 1:1 se prakticky nevyplatí(úspora asi 20Kč/100km). Platí u běžného auta se spotřebou benzínu kolem 8l/100km, úspornější auto úsporu ještě sníží.
U neupraveného auta bych se trochu bál jak si s tím poradí materiály v palivovém rozvodu, v zimě se prý musí přidat trochu benzínu(méně než 1/4), jinak v mrazech auto špatně chytá.
http://biopalivafrci.cz/wp-content/uplo ... rd_FFV.pdf
Jinak znám několik lidí, kteří na E85 jezdí, někdo s flexifuel autem a někdo bez úprav, tj.na základě adaptací ŘJ. Reálná úspora je trochu diskutabilní, protože u nás je E85 poměrně drahý(kolem 25Kč, např. ve Francii je většinou mírně pod 0,9EUR). Vzhledem k nárůstu spotřeby na E85(tomu se nevyhneme, je to méně výhřevné palivo) je úspora asi 50Kč na 100km(250Kč vs. 300Kč/100km - jízda na čistý E85 proti benzínu), ředit např. 1:1 se prakticky nevyplatí(úspora asi 20Kč/100km). Platí u běžného auta se spotřebou benzínu kolem 8l/100km, úspornější auto úsporu ještě sníží.
U neupraveného auta bych se trochu bál jak si s tím poradí materiály v palivovém rozvodu, v zimě se prý musí přidat trochu benzínu(méně než 1/4), jinak v mrazech auto špatně chytá.
sice po dlouhy dobe, ale pokousim se postavit si oblbovak s pic16f676 kvuli provozu na E85. chci posunout predstih o 3°, pripadne o 10° a k tomu hodit malej pic se snimanim otacek a jednoduchou 2d mapou otacky vs korekce predstihu - aby se to zpozdilo na hodnotu o kterou to chci posunout do predstihu. Jeste jsem nekoumal jak to udelam, musim se poradne podivat na motor jeslti pujde soupnout cidlo.
zacal jsem navrhovat program a umi zatim tohle:
3 programy ulozeny v eeprom - E85, E70, benzin. Zatim to mam nastaveny napevno na doba striku E85 = DS*1,3, E70 DS*1,2, benzin bez zmeny. Pokud se do 5s po zapnuti zapalovani neaktivuje ani jeden strik probehne studeny start aneb DS*1,8. Jeste udelam rampu 1 min, neco jako sytic, az podle toho jak se to bude chovat v provozu. Pak dodelam prenastaveni jednotlivych programu - napr. aby misto napevno +30%(*1,3) slo nastavit +10% az +50% v 5% krocich.
Je to muj druhej pokus s picem tak se kdyztak nesmejte programu, navic neni hotov viz to co jsem psal. Jeste musim sehnat konektory na striky a muze se zacit bastlit
zacal jsem navrhovat program a umi zatim tohle:
3 programy ulozeny v eeprom - E85, E70, benzin. Zatim to mam nastaveny napevno na doba striku E85 = DS*1,3, E70 DS*1,2, benzin bez zmeny. Pokud se do 5s po zapnuti zapalovani neaktivuje ani jeden strik probehne studeny start aneb DS*1,8. Jeste udelam rampu 1 min, neco jako sytic, az podle toho jak se to bude chovat v provozu. Pak dodelam prenastaveni jednotlivych programu - napr. aby misto napevno +30%(*1,3) slo nastavit +10% az +50% v 5% krocich.
Je to muj druhej pokus s picem tak se kdyztak nesmejte programu, navic neni hotov viz to co jsem psal. Jeste musim sehnat konektory na striky a muze se zacit bastlit
Kód: Vybrat vše
;Chip Settings
#chip 16F676,4
#config OSC=INTRC_OSC_NOCLKOUT
;Variables
Dim cas As integer
Dim coldstart As integer
Dim coldstarttime As integer
Dim opakovani As integer
Dim cold As integer
Dim prg As integer
Dim E85 As integer
Dim E70 As integer
Dim temp As integer
coldstart = 0
coldstarttime = 0
opakovani = 0
E85 = 1.3
E70 = 1.2
cold = 1.65
EPRead 0x00, prg
main:
cas = 0
If coldstart = 0 Then
coldstarttime = coldstarttime + 1
End If
If PORTA.0 = 1 Then
Set PORTC.0 On
Do Until PORTA.0 = 0
cas = cas + 1
Loop
If coldstarttime < 500000 OR opakovani >= 50000 Then
If prg = 1 Then
Wait ((cas * E85) - cas) 10us
Else
If prg = 2 Then
Wait ((cas * E70) - cas) 10us
End If
End If
coldstart = 1
Else
Wait ((cas * cold) - cas) 10us
opakovani = opakovani + 1
End If
Set PORTC.0 Off
End If
cas = 0
If PORTA.1 = 1 Then
coldstart = 1
Set PORTC.1 On
Do Until PORTA.1 = 0
cas = cas + 1
Loop
If coldstarttime < 500000 OR opakovani >= 50000 Then
If prg = 1 Then
Wait ((cas * E85) - cas) 10us
Else
If prg = 2 Then
Wait ((cas * E70) - cas) 10us
End If
End If
coldstart = 1
Else
Wait ((cas * cold) - cas) 10us
opakovani = opakovani + 1
End If
Set PORTC.1 Off
End If
cas = 0
If PORTA.2 = 1 Then
Set PORTC.2 On
coldstart = 1
Do Until PORTA.2 = 0
cas = cas + 1
Loop
If coldstarttime < 500000 OR opakovani >= 50000 Then
If prg = 1 Then
Wait ((cas * E85) - cas) 10us
Else
If prg = 2 Then
Wait ((cas * E70) - cas) 10us
End If
End If
coldstart = 1
Else
Wait ((cas * cold) - cas) 10us
opakovani = opakovani + 1
End If
Set PORTC.2 Off
End If
cas = 0
If PORTA.3 = 1 Then
Set PORTC.3 On
coldstart = 1
Do Until PORTA.3 = 0
cas = cas + 1
Loop
If coldstarttime < 500000 OR opakovani >= 50000 Then
If prg = 1 Then
Wait ((cas * E85) - cas) 10us
Else
If prg = 2 Then
Wait ((cas * E70) - cas) 10us
End If
End If
coldstart = 1
Else
Wait ((cas * cold) - cas) 10us
opakovani = opakovani + 1
End If
Set PORTC.3 Off
End If
Goto main