No o moc dobrým stavu dobíjení to teda zrovna nesvědčí - a o tvejch vědomostech taky ne. Fábule mají napětí naprosto běžně 14,5V za chodu motoru, takže bych začal tím, že bych se poohlídnul po stavu ložisek, regulátoru a uhlíků v alťasu. Protože TAM bude ten zakopanej Alík, ne v nějakým elektrolytu v akumulátoru. Až pak bych se začal zajímat o nějakou desulfataci - až se naučíš, jaký jsou například napěťový meze Pb akumulátoru atd. Když už chceš posílat jiný lidi do zadele proto, že se kvůli přesnější odpovědi na tvou otázku dotazujou na doplňující věci, zameť si nejdřív před svou hubou - budeš muset ještě hoodně chleba sbaštit, aby množství vědomostí mezi ušima tvojí hlavy opravňovalo tvou hubu k takovým výpadům.kutilmil píše:...
K tým fundovaným otázkam!
To sú fundované otázky ludí, ktorí o elektrotechnike skoro nic nevedia a nevedia si dat ani suvislosti dokopy.
...
...
Dobíjacia sústava auta funguje perfektne. O tom svädší fakt, že pri minimalnych aj maximalnych otáčkach motora poťažmo alternátora a umelej záťaži 90A (maximálny dovolený prúd alternátora) udružuje nabíjacie napätie na hodnote 13,5V. Za bežnej prevádzky 14V. Jazdím denne asi 50km. Počet štartov cca5.
EDIT - jo a zkontroluj si napnutí drážkovýho řemene k alťasu, to je taky dost častá příčina mizernýho dobíjení. Jenže ty ho radši budeš svádět na neochotu vysvětlovat ti něci, který bys měl sám už dávno znát, pokud tady hodláš někoho poučovat o Ohmově zákonu.