Měkký start žárovky v automobilu
Moderátor: Moderátoři
Měkký start žárovky v automobilu
Cau, Potřeboval bych poradit s mekkym startem zarovky o vykonu cca 60W, 12V v automobilu. Chci docílit toho, aby se plynule rožla a třeba i plynule zhasla. Děkuji za radu
Třeba takhle - dobu rozsvěcení ovlivňuje kapacita kondenzátoru, bacha na delší dobu než cca 1-2 sekundy do plnýho rozsvícení, tam musíš na FET dát chladič.
- Přílohy
-
- Soft-start halogenů.jpg
- (211.72 KiB) Staženo 776 x
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
V autě jde většinou o ochranu vláken halogenek, aby se nepřepálily nadměrným proudem při zapnutí, když studený vlákno odebírá mžikově klidně i víc jak 10násobek nominálního proudu. Při zhasínání už okamžitý vypnutí a tím způsobený relativně rychlý zhasínání vychládajícího vlákna ničemu nevadí. Pokud by přesto byl striktní požadavek na pomalej "doběh", je lepší řešit řízení pomocí PWR náběhu i doběhu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Tuto mas hotove aj odskusane... pouzite na denne svietenie, Mosfety daj 2 paralelne, a nejako zmysluplne vyries plosak koli privodm k nim, aby sa kompenzovali ich parametre, pri tych prudoch
- Přílohy
-
- svetla2.jpg
- (46.86 KiB) Staženo 576 x
Nebo pro H7 takhle - schema Ekkar:
Destička má rozměr 25 x 15 mm, hotová se dá do smršťovačky. Použité fety jsou vydolované z vraku základní desky PC, kde se používají v měničích u procesoru. Mají v sepnutém stavu jen pár miliohmů, takže se svítící H7 je na nich úbytek jen asi 30 mV a ztráta pod 150 mW. Fet je připájený k ploše cca 20 x 10 mm a tou se chladí.
U VW se vejdou uvedené snadno do volného místa za reflektorem - pod gumovou krytku konektoru.
Destička má rozměr 25 x 15 mm, hotová se dá do smršťovačky. Použité fety jsou vydolované z vraku základní desky PC, kde se používají v měničích u procesoru. Mají v sepnutém stavu jen pár miliohmů, takže se svítící H7 je na nich úbytek jen asi 30 mV a ztráta pod 150 mW. Fet je připájený k ploše cca 20 x 10 mm a tou se chladí.
U VW se vejdou uvedené snadno do volného místa za reflektorem - pod gumovou krytku konektoru.
Pekne ale moje zapojenie staci len jedno a len odpojit drat od svetiel a vrazit to tam utiahne to tlmene svetla aj parkovacky, navyse ma akusticku kontrolu ci vsetko funguje a rele.spolahlivo spoji obvod, keby ste si ktym fetom aspon dali tepelne ppistky, lebo sa moze stat ze sa to vytavy zo svetla. Ale inak tiez dobry napad.
U většiny aut je kabeláž v zabandážovaných svazcích a jde přes utěsněnou průchodku nebo konektor až do světlometu. Kvůli spolehlivosti i bezpečnosti není dobré do toho zasahovat. Jde taky o možné zatékání nebo kondenzaci vlhkosti, když se dělají průchody a tahají dodatečné dráty - a světla pak pomalu slábnou, jak matní povrch reflektoru.Atlan píše:Pekne ale moje zapojenie staci len jedno a len odpojit drat od svetiel ...
Právě proto je tohle řešené jako mezikus - jde bez zásahu do kabeláže jednoduše vložit, případně zas vrátit původní stav.
Navíc u VW (a myslím i u škodovek od VW) vzhledem k zapojení ani nejde jen přivést jedním drátem + na jeden vývod potkávací žárovky...
Prave WV ma vypinac pod pristrojovou doskou, a ak to chces na denne svietenie staci spojit piny 3 a 7 na vypinaci, vtedy v zakladnej polohe svietia tlmene svetla a zarove nsu vypnute v inych polohach, vsetko osttne ide ako ma. Tak ze medz iten prepoj 3-7 vrazit moj zazrak a je po ptakach.sis2 píše:U většiny aut je kabeláž v zabandážovaných svazcích a jde přes utěsněnou průchodku nebo konektor až do světlometu. Kvůli spolehlivosti i bezpečnosti není dobré do toho zasahovat. Jde taky o možné zatékání nebo kondenzaci vlhkosti, když se dělají průchody a tahají dodatečné dráty - a světla pak pomalu slábnou, jak matní povrch reflektoru.Atlan píše:Pekne ale moje zapojenie staci len jedno a len odpojit drat od svetiel ...
Právě proto je tohle řešené jako mezikus - jde bez zásahu do kabeláže jednoduše vložit, případně zas vrátit původní stav.
Navíc u VW (a myslím i u škodovek od VW) vzhledem k zapojení ani nejde jen přivést jedním drátem + na jeden vývod potkávací žárovky...