Udržovací dobíječ na autobaterku s proudem 1A je na 3,14ču. Ta baterka se tak vysokým proudem dost fest přebíjí, tudíž se zasulfátuje a pak jak píše Duvšan, "zleniví" = naroste její vnitřní odpor. Udržovací dobíječ má dodávat proud tak maximálně 0,1 - 0,5% hodinový kapacity, radši ještě míň - tam jde ne o nějaký zuřivý nacpávání baterky dodatečným nábojem = KONZERVAČNÍ DOBÍJČ má jen vyrovnávat samovybíjení způsobený odstavením a chladem.
Příklad - pro konzervační dobíjení baterky v klasický "stovce" škoduli = akumulátor s kapacitou 37Ah, později 40Ah a ještě později 44Ah bohatě stačí signálkový trafo TAH-2 s výstupním proudem cca 80mA (trafo má v sérii s výstupem žárovku 12V 2W). Když se do baterky "láduje" dlouhodobě 1A a víc, pak se není čemu divit, že se zasere sulfátem...
Dobíječka z adaptéru pro auto akumulátor
Moderátor: Moderátoři
Ahojte
Posilam schema udrzovace na 2 baterky 120Ah zapojene do serie tzn 24V. co by jste tam doplnily?? neco do vystupu? nebo vyhodit ty kondiky??
dik za odpovedi..
Posilam schema udrzovace na 2 baterky 120Ah zapojene do serie tzn 24V. co by jste tam doplnily?? neco do vystupu? nebo vyhodit ty kondiky??
dik za odpovedi..
- Přílohy
-
- udrzovac.png
- udrzovac
- (22.88 KiB) Staženo 92 x