vyhřívání lambda sondy

Základní principy, funkce, rovnice, zapojení - t.j. vše, co byste měli vědět, než se pustíte do praktické realizace elektronického zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

vyhřívání lambda sondy

#1 Příspěvek od Jenda_KL »

Hodlám na řízení hoření v kotli použít univerzál (širokopásmovou) lambda sondu a lámu si hlavu nad tím, jak jí vyhřívat.
Údajně nestačí ji jen napojit na 12V, sonda potřebuje mít 500° s nějakou tolerancí a je zapotřebí regulace výkonu topení, kterou standartně v autě obstarává ECU.
Údaj o skutečné teplotě si ale bere kde?
Termočlánek v sondě určitě není.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#2 Příspěvek od Hill »

Testuje si odpor žhavení.

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jenda_KL »

Tušil jsem to.

Vzhledem k tomu že se nedají moc sehnat detaily (DS je velmi chudý) a je to drahá hračka, tak asi dokoupím i tu jednotku než něco experimentovat..

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jenda_KL »

Tak pro upřesnění - je to trochu jinak:
ECU měří v určitých intervalech vnitřní odpor Nerstova článku a kontroluje příkon topení. Je to spolehlivější něž měřit odpor žhavení.

Na wbo2.com je to popsané, ale dosti zašitě.

Odpovědět

Zpět na „Teorie“