Osciloskop BM566A, ujíždí synchronizace
Moderátor: Moderátoři
Tak to tipuju na zoxidovaný izostaty - zkusil bych to prostříknout něčím na kontakty a pořádně rozhejbat...
Pokud jsou některý tranzistory v paticích (což Tesla dělala!), tak může být problém i tam. Zejména takový miniaturní patice o průměru cca 4 mm a stejné výšce, byly mimořádně nespolehlivé. To je prostě obvyklý problém starších měřáků od Tesly...
A u spínacích tranzistorů (KSY62B,63,71 apod.) byl třeba v TV zařízeních častý problém s korozí vývodů těsně u pouzdra, zvláště pokud byly v bužírkách - nožička u pouzdra uhnila a přes bužírku to nebylo vidět.
A s těma tunelkama už proboha necvič nebo to za chvíli můžeš rovnou zahodit!!!
Pokud jsou některý tranzistory v paticích (což Tesla dělala!), tak může být problém i tam. Zejména takový miniaturní patice o průměru cca 4 mm a stejné výšce, byly mimořádně nespolehlivé. To je prostě obvyklý problém starších měřáků od Tesly...
A u spínacích tranzistorů (KSY62B,63,71 apod.) byl třeba v TV zařízeních častý problém s korozí vývodů těsně u pouzdra, zvláště pokud byly v bužírkách - nožička u pouzdra uhnila a přes bužírku to nebylo vidět.
A s těma tunelkama už proboha necvič nebo to za chvíli můžeš rovnou zahodit!!!
Naposledy upravil(a) sis2 dne 17 pro 2013, 11:28, celkem upraveno 1 x.
- Kutilamater
- Příspěvky: 15
- Registrován: 16 pro 2013, 01:00
Z tunelek nemám obavy.Mám ještě jeden tentýž osciloskop na díly a mimo to ještě 3ks tunelek navíc.Ta oxidace mě napadla taky ale po zkušenostech se to nějak extra vyčistit nedá.Ještě bych se chtěl zeptat čím natáhnout ten obraz ve vertikálu.Docela mě štve koukat se na dvě hluché místa na krajích obrazovky.Je tam nějakej nastavovací prvek nebo je to nějak jinak?
- Kutilamater
- Příspěvky: 15
- Registrován: 16 pro 2013, 01:00
Diavou jsem nedávno nechtě přetřel holé měděné dráty a za týden zčernaly,tak to zvaž,já to proplachuji čistým lihem,ale máš-li to odzkoušeno.. Jinak vaklů a studeňáků tam může být mraky,můj kus byl z Tesly Pardubice a ležel snad 20 let v nějaké stodole. Byl uhořelý vývod vn z trafa,ale to se dobře hledá,oblouček syčí a je to slyšet , pak upadlá nožička na KF517 v kalibrátoru, zaprasených pár patic na tranzistory v zesilovačích (poznáš "zavrkláním") a asi dva odpory TR191 (malé zelené) - díky 🤐 kostrukci se při delším pájení vytaví i vývod z tělíska,opět to chce s nimi "zavrklat" v podezřelých obvodech a koukat,co to dělá. Jinak k té synchronizaci - už to tu někdo psal,naštuduj návod,je na netu mockrát. Třeba ten tebou popsaný problém HF/LF - chová se to správně ,představ si třeba nějaký AM signál, v poloze HF synchronizuješ na nosnou,v poloze LF na modulační obálku. Obé zasynchronizuješ najednou těžko,to byla musela být klika-přesný násobek modul.frekvence by byla frekvence nosné. Přeji příjemnou zábavu .
- Kutilamater
- Příspěvky: 15
- Registrován: 16 pro 2013, 01:00
Diavu používám skoro na všechno.Hlavně tedy na potenciometry jelikož dobře čistí a dráhy zůstanou mastné a nevydíraji se nasucho.Současný stav je takový,že se chová umírněně ale na časové základně B když mám na osciloskopu signál z vestavěného generátoru obdelníku tak když otočím na delší časy než 2ms tak mi to zobrazuje jen od levé strany do půlky stínítka.Na Ačku to jde stáhnout až naplno doleva a jede to po celé šíři stínítka.To bych ještě rád vyřešil a pak by to chtělo celé trochu roztáhnout.Pokud se povede tak zůstane doma.Jestli ne,tak jej nabídnu někomu zdatnějšímu.Kdybych se smířil s tím,že budu využívat jen jednu časovku tak by to bylo v pohodě použitelné ale já nemám rád polovičatý měřáky.Buď bude v cajku,nebo ho nechci.Jak to tak vypadá tak asi pude.Já to těžko dám do kupy a nechci ho dojebat úplně.Tak jestli nepomůže vyčištění tak to asi vzdám a někdo si ho možná rád vyprtí.Já přiznávám,že na to nemám.Holt osciloskop není zesilovač.
- Kutilamater
- Příspěvky: 15
- Registrován: 16 pro 2013, 01:00
Viktoria!!! Vítěztví je naše.Opravdu tomu pomohlo trocha diavy a dokonce se i roztáhl ten paprsek na celou šířku stínítka.Zřejmě nějaký kondenzátor potřeboval naformovat.Majitel od nějž jsem to koupil tvrdil,že to asi 7 let nepoužíval a jinak,že byl v pořádku.Moc jsem mu nevěřil ale vidím,že nelhal.Takže Milane dík za podporu a pomoc.Kdybych se ti mohl revanžovat tak se klidně ozvi.Máš to u mě.
Taktéž všem ostatním děkuji za snahu a ochotu.
Taktéž všem ostatním děkuji za snahu a ochotu.
- Kutilamater
- Příspěvky: 15
- Registrován: 16 pro 2013, 01:00
Pokud pán nekecal,tak by to mělo být v cajku.Proto jsem do toho nechtěl nějak neodborně šťourat a snažil se dostat nějaké vedení od zkušenějších.Každopádně to ještě podle manuálu zkontroluju.V tuhle chvíli ale je pro mě podstatné,že se to umoudřilo.Ještě včera jsem měl chuť udělat pitvu a naplnit pár krabiček součástkama.
to o čem píšeš dokládá ještě neznalost obsluhy...
až tady jsem pochopil k čemu všemu a jak se dá osciloskop použít.... třeba jak s ním změřit délku koaxu.. výživný kanál, doporučuju projít všem celý kanál, ukazuje to sice na TEKTRONIXU který je o deset let starší (náš 566 je zřejmě odezva na jejich řadu 466 poplatná součástkám z RVHP), ale ty knoflíky jsou v zásadě stejné http://www.youtube.com/watch?v=BKjJK1rsZmM http://www.youtube.com/watch?v=OFGm-Pel4Hg
jina LF synchronizace se používá pro akustické kmitočty. Pro spínané zdroje(50-100KHz) je už nutné mít přepnutou synchronizaci na HF
oba zapnuté je synchronizace síťovým kmitočtem
To že parsek neodbíhá může být způsobeno nezmáčknutím tlačítka AUT
zmáčknuto - pořád je vidět paprsek, odbíhá automaticky i bez vstupního a tedy i spouštěcího signálu
vymáčknuto- odběhne pouze jednou po každém synchronizačním pulzu(synchronizace musí být dobře nastavena, spuštění je indikováno ledkou na panelu)
pro správnou synchronizaci je nutné zmáčknout na levé straně obrazovky tlačítko a, b, nebo obě, podle toho na jakém vstupu mám signál podle kterého chci synchronizovat
pro 90% měření se používá spodní časovka A, B je nastavená do polohy OFF, tlačítko AUT je stisknuté, +- volí spouštění náběžnou, nebo sestupnou hranou, u sinusu spouští při obou, rozdíl poznáš..., EXT/INT nestisknuté(jinak by musel spouštěcí sinál přijít přímo do BNC vedle) AC/DC volí vazbu synch obvodu, pokud je průběh v mezích obrazovky měl by jít zastavit bez ohledu na tlačítko... HF,LF nastavit dle použitého kmitočtu, poťákem level zastavit paprsek(najít vhodnou úroveň spouštění)
ten rozdílný jas části paprsku je způsoben právě druhou časovkou, je to funkce, ne vada, slouží k přisvícení části průběhu, časovka B musí běžet na kratší čas než A a točítkem DELAY lze přisvícení posouvat po časové ose. Víc asi v návodu.... druhou časovku spoustu osciloskopů nemá, je to jen komfort navíc, vyplatí se pro nějaké krátké přechodové jevy
až tady jsem pochopil k čemu všemu a jak se dá osciloskop použít.... třeba jak s ním změřit délku koaxu.. výživný kanál, doporučuju projít všem celý kanál, ukazuje to sice na TEKTRONIXU který je o deset let starší (náš 566 je zřejmě odezva na jejich řadu 466 poplatná součástkám z RVHP), ale ty knoflíky jsou v zásadě stejné http://www.youtube.com/watch?v=BKjJK1rsZmM http://www.youtube.com/watch?v=OFGm-Pel4Hg
jina LF synchronizace se používá pro akustické kmitočty. Pro spínané zdroje(50-100KHz) je už nutné mít přepnutou synchronizaci na HF
oba zapnuté je synchronizace síťovým kmitočtem
To že parsek neodbíhá může být způsobeno nezmáčknutím tlačítka AUT
zmáčknuto - pořád je vidět paprsek, odbíhá automaticky i bez vstupního a tedy i spouštěcího signálu
vymáčknuto- odběhne pouze jednou po každém synchronizačním pulzu(synchronizace musí být dobře nastavena, spuštění je indikováno ledkou na panelu)
pro správnou synchronizaci je nutné zmáčknout na levé straně obrazovky tlačítko a, b, nebo obě, podle toho na jakém vstupu mám signál podle kterého chci synchronizovat
pro 90% měření se používá spodní časovka A, B je nastavená do polohy OFF, tlačítko AUT je stisknuté, +- volí spouštění náběžnou, nebo sestupnou hranou, u sinusu spouští při obou, rozdíl poznáš..., EXT/INT nestisknuté(jinak by musel spouštěcí sinál přijít přímo do BNC vedle) AC/DC volí vazbu synch obvodu, pokud je průběh v mezích obrazovky měl by jít zastavit bez ohledu na tlačítko... HF,LF nastavit dle použitého kmitočtu, poťákem level zastavit paprsek(najít vhodnou úroveň spouštění)
ten rozdílný jas části paprsku je způsoben právě druhou časovkou, je to funkce, ne vada, slouží k přisvícení části průběhu, časovka B musí běžet na kratší čas než A a točítkem DELAY lze přisvícení posouvat po časové ose. Víc asi v návodu.... druhou časovku spoustu osciloskopů nemá, je to jen komfort navíc, vyplatí se pro nějaké krátké přechodové jevy
- Kutilamater
- Příspěvky: 15
- Registrován: 16 pro 2013, 01:00
alles
V tomhle případě máš asi pravdu.Dříve jsem měl Hitachi a nic podobného to nedělalo.Tuhle potvoru jsem koupil jelikož jsem toho původního japonce kdysi prodal.Tahle BM566 je trochu vybavenější a je pravda,že jsem se s ní ještě pořádně neseznámil.Ono to ale nešlo.V první řadě nešel kanál A.Tam byl ny BNCáku upadlej drát.To jsem našel a opravil.Dále s tím nešlo nic dělat protože to pořád utíkalo a nebo to dělalo mrtvýho brouka.Nechtěl jsem to rozprcat a tak jsem sháněl nějaké rozumy a tak jsem to napsal sem.Díky vaší pomoci jsem se do toho znovu pustil a jak to vypadá tak šlo v podstatě jen o oxidaci.Díky bohu to nebylo nic velkého ale jak jsem již napsal,tak TV obvody jsou mi cizí.Proto jsem to nechtěl dělat systémem pokus-omyl.Vůbec by mě nenapadlo,že oxidace dokáže takový divy.Taky to,jak se stopa roztáhla po celém stínítku jsem nechápal.Ještě dnes odpoledne mi na každé straně chyběl cca 1cm a ejhle srovnalo se to.Přečetl jsem hodně různých diskuzí na téma BM566A a měl jsem z toho dost hrůzu.On ani pohled dovnitř není uklidňující.Když si představím,že bych měl třeba měnit tranzistor na vstupu je pro mě nepochopitelný.Raděj bych se toho zbavil.Na takové opravy si netroufám.Vždy je dobré,když si člověk sám sobě nelže.Prostě něco si umím zvládnout a na něco prostě nemám a nestydím se za to.Každopádně kluci dík za snahu a hlavně podporu.Ta byla nejdůležitější.Ten pocit,že na to člověk není sám hodně posiluje.Tedy alespoň mě.
V tomhle případě máš asi pravdu.Dříve jsem měl Hitachi a nic podobného to nedělalo.Tuhle potvoru jsem koupil jelikož jsem toho původního japonce kdysi prodal.Tahle BM566 je trochu vybavenější a je pravda,že jsem se s ní ještě pořádně neseznámil.Ono to ale nešlo.V první řadě nešel kanál A.Tam byl ny BNCáku upadlej drát.To jsem našel a opravil.Dále s tím nešlo nic dělat protože to pořád utíkalo a nebo to dělalo mrtvýho brouka.Nechtěl jsem to rozprcat a tak jsem sháněl nějaké rozumy a tak jsem to napsal sem.Díky vaší pomoci jsem se do toho znovu pustil a jak to vypadá tak šlo v podstatě jen o oxidaci.Díky bohu to nebylo nic velkého ale jak jsem již napsal,tak TV obvody jsou mi cizí.Proto jsem to nechtěl dělat systémem pokus-omyl.Vůbec by mě nenapadlo,že oxidace dokáže takový divy.Taky to,jak se stopa roztáhla po celém stínítku jsem nechápal.Ještě dnes odpoledne mi na každé straně chyběl cca 1cm a ejhle srovnalo se to.Přečetl jsem hodně různých diskuzí na téma BM566A a měl jsem z toho dost hrůzu.On ani pohled dovnitř není uklidňující.Když si představím,že bych měl třeba měnit tranzistor na vstupu je pro mě nepochopitelný.Raděj bych se toho zbavil.Na takové opravy si netroufám.Vždy je dobré,když si člověk sám sobě nelže.Prostě něco si umím zvládnout a na něco prostě nemám a nestydím se za to.Každopádně kluci dík za snahu a hlavně podporu.Ta byla nejdůležitější.Ten pocit,že na to člověk není sám hodně posiluje.Tedy alespoň mě.
od tohoto výrobce je to asi to nejlepší co jsi mohl koupit no...., tyhle staré stroje většinou zamrznou na mechanice když se to dlouho nepoužívá... první pomoc je ještě u vypnutého kusu všechno řádně prokroutit, většina vad se opraví, ty co ne tak pak kontox apod... taky kvalita součástek za tektronixem trochu pokulhává, ale tyhle staré stroje jsou celkem opravitelné, až na ty nešťastný tunelky...
jinak o oxidaci, měl jsem dnes v ruce relé s kontakty 4x10A přes které netekl proud ani pro rozsvícení jedné ledky...
hodně zdaru!
jinak o oxidaci, měl jsem dnes v ruce relé s kontakty 4x10A přes které netekl proud ani pro rozsvícení jedné ledky...
hodně zdaru!
- Kutilamater
- Příspěvky: 15
- Registrován: 16 pro 2013, 01:00
Ona Tesla se taky snažila.Co mám ten druhý kus na díly,tak tam jsou americké tunelky 1N3717.Myslel jsem,že je to nějaká předělávka ale mám i dokumentaci a jsou tam originál zakreslené.Prostě Tesla se snažila ale vláda se rozhodla jinak.Já mám ještě krom týhle BM566 ještě pár dalších osciloskopů ale po tomhle jsem toužil až jsem sehnal.V podstatě mi je pro moje účely 120MHz na houby ale člověk nikdy neví co se mu dostane do ruky.No a taky blíží se ty vánoce a kdo by mi udělal radost když bych si ji neudělal sám?