otačkomer

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

otačkomer

#1 Příspěvek od joki »

Na mojom starom dieslovom Fiate začala robiť blbosti pristrojova doska.
Vymenil som ju za druhú -ale z benzinaka. Všetko funguje ako ma- párada.
Ale...
Z prístrojovky na mna "pozerá" neviužitý otačkomer,Original bol pripojený na
in.cievku 1.
V šufliku mam taketo dva indukčne snimače http://pdb.turck.de/cz/DE/product/00000 ... ff0004003a
dal by sa cez tento alebo podobný snimač zapojiť tento otačkomer?

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#2 Příspěvek od serviceman »

To je otázka spíš na Fiat fórum
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#3 Příspěvek od misocko »

urcite by sa dal (ja mam doma nieco take spravene, otackomer z nejakeho benzinu, snimac nejaky indukcny). Vmojom pripade som musel prisposobit vstup otackomera kedze bol urceny na impulz ktory vznikne na primari indukcnej cievky po preruseni prerusovacom - musel som upravit vstupny napetovy delic, tak aby reagoval na 14V (v aute), potom uz len najst miesto kam primontovat ten snimac (asi najtazsie).

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#4 Příspěvek od Soemtron »


Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

#5 Příspěvek od joki »

No práve to by ma zaujimalo ako si upravil ten výstup. A tiež či si použil čidlo pnp alebo npn

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#6 Příspěvek od BOBOBO »

No a ten otáčkoměr z dehťáka má jiný rozměr ?

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#7 Příspěvek od misocko »

cidlo som pouzil pnp vystup z neho je +
neupravoval som vystup toho snimaca ale vstup otackomera tj. vstupny delic z odporov som nahradil potenciometrom o celkoveh hodnote rovnakej (moze byt vecsia) ako mali vsetky odpory delica dokopy, testoval som to na transformatore 220 / 12V na vystup som dal jednu diodu a zapojil na vstup otackomera tak aby + od tohto trafka bol na vstupe, minus na kostre, napajanie otackomera bateriou - potom som potenciometrom nastavil tak aby otackomer ukazoval 3000ot/min (50Hz)

Ako tak teraz premyslam nemusi to byt az tak jednoduche, ak je otackomer z auta ktore uz ma riadiacu jednotku motora tak je tam vecsinou ako otackomer pouzity priamo miliampermeter a ovlada ho priamo ECU, ten tak lahko neupravis
mozno by pomohlo nejake foto plosaku otackomera alebo schema otackomera (potom by som Ti mozno vedel aj nakreslit nejaku schemu ako na to.

Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

#8 Příspěvek od joki »

Nechce sa mi rozoberať ta palubovka. Myslelel som že do nej "dopravím" signal podobný tomu ako bola original napojená. Svorka 1 na indukčnej cievke.

Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

#9 Příspěvek od joki »

No a ten otáčkoměr z dehťáka má jiný rozměr ?

Na dechtaku z origo palubovkov nebol žiaden otačkomer.

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#10 Příspěvek od DELONG »

A nie je rozdiel v rozsahu otáčkomera pre benzín a diesel ? Začal by som asi tým. A potom aký tam máš alternátor neni tam svorka W ?

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#11 Příspěvek od misocko »

ak bol povodne na svorke 1 indukcnej cievky tak len treba upravit ten napetovy delic na vstupe otackomera
ta svorka W z alternatora mu nepomoze, on potrebuje impulzy nie napetie (PS ano viem o com hovoris, starsie dizle mai otackomer z alternatora ale neslo o impulzy ale myslim napetie)

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#12 Příspěvek od Hill »

Na svorku W je snad vyvedená střídavina od jedné fáze, nebo ne?
Jen frekvence bude podstatně vyšší, než od zapalování.
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#13 Příspěvek od Soemtron »

U pracovních strojů - některé vysokozdvižné vozíky Daewoo - je jejich otáčkoměr vyveden z jedné svorky alternátoru. Její označení si ale nepamatuji. Takže tato možnost se také nabízí.

Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

#14 Příspěvek od joki »

To je ta svorka W ako piše Hill,

Kolko nasobne môže byť ta frekvencia výsia?

Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

#15 Příspěvek od joki »

Ešte pre upresnenie na tej palubovej nie su ziadne analogove" budiky"
Aj na tachometry mi behajú digitalne čisla.Teplota -stav paliva ukazujú veličinu pomosov "paličiek" Dokonca to ma aj ekonomer
ktorý by mal ukazovat -ani neviem čo.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“