Dva DC motory srovnání rychlostí

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sergio1989
Příspěvky: 60
Registrován: 16 črc 2010, 02:00

#31 Příspěvek od sergio1989 »

Tak konečně mám nějaké poznatky z jízd - synovce to konečně začalo bavit a už jezdí.
1. Je opravdu dobré že jsou dva motory dnes se stala nehoda přetrhl se čep v jednom z motoru a ten druhy to ještě chvíli táhl sám po najetí do kopce se zpomalil a přepálila se 10A pojistka takže jeden motor sám by je do kopce neuvezl
2. zdá se že nízké napětí má za následek nedostatečné vybíjení aku.
když se baterie vybije na tolik že už jízda je výrazně pomalá tak ji dám na nabíječku v klidu baterie hlásí že má napětí kolem 12,3 V a dobiju do ní kolem 6Ah a kapacitu má mít 12ah napadlo mě že to může být tím že když je auto nastartované tak do motoru jde jedna konstantní napětí a hlavně je vyšší myslím kolem 13,5 až 14V nejsem si jist konkrétním číslem. Můj lajcký nápad šlo by udělat nějaký měnič napětí abych jej dal na baterii a k motorům teklo třeba 14V ? Mohlo by to vyřešit problém s ne-úplně vybytou baterii a výrazném poklesu rychlosti při poloviční kapacitě baterie. Nebo to co si myslím je úplná blbost ?

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#32 Příspěvek od masar »

Pravda je v té poslední větě. :wink:
Otáčky motoru závisí nikoliv na kapacitě akumulátoru, ale na jeho svorkovém napětí. Svorkové napětí akumulátoru se ale snižuje o úbytek na jeho vnitřním odporu. Čím větší je vnitřní odpor akumulátoru, tím větší je úbytek napětí při daném zatěžovacím proudu. Plně nabitý akumulátor má nejnižší vnitřní odpor, který se během vybíjení (snižování kapacity) zvyšuje, což znamená, že schopnost akumulátoru dodat dostatečný proud do motoru významně klesá. Řešením je tedy použití akumulátoru s co nejnižším vnitřním odporem (gelové to obvykle nejsou) a jeho kapacitou s dostatečnou rezervou. Vnitřní odpor se zvyšuje také s klesající teplotou akumulátoru.
Vnitřní odpor akumulátoru a Ohmův zákon je tedy hlavní příčina tvého problému. :wink:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#33 Příspěvek od rnbw »

A kapacita, ktoru je akumulator schopny dodat, zavisi od prudu. Cim vacsi prud (cim rychlejsie ho vybijas), tym menej kapacity sa da vyuzit.

Uživatelský avatar
sergio1989
Příspěvky: 60
Registrován: 16 črc 2010, 02:00

#34 Příspěvek od sergio1989 »

Aha no tak to pak jo. Ještě se chci zeptat, co koupit ještě jednu tu samou baterii a zapojit paralarně ? Pohlo by to ?

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#35 Příspěvek od masar »

Ano, pomohlo. :wink:

Uživatelský avatar
sergio1989
Příspěvky: 60
Registrován: 16 črc 2010, 02:00

#36 Příspěvek od sergio1989 »

Budu je moci zapojit jednoduše plus na plus a minus na minus ? nebo budu muset řešit nějaký diodový mustek jak jsem našel na internetu ? Je šance že se povede s takto paralerně zapojenými bateriiemi dostat na vyžší využití baterie ? Myslím že nebudu vybíjet jen 50% baterie ale že se povede vybbít třeba i 75% ? Je pravda že na tohle asi nelze odpovědět. Ale jestli jsem to pochopoil správně tak s dvěma baterkama na tom budu mnohem lepe jak co se týče výkonu tak výdrže

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#37 Příspěvek od EKKAR »

Pokud budou obě dvě stejný a budeš je nabíjet zvlášť, tak jejich paralelní spojení během vybíjení nadělá menší škodu než by se zdálo. Samozřejmě hned po tom povození děcka je bude potřeba dát znovu na nabiják, aby se nezasulfátovaly ponecháním ve vybitým stavu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#38 Příspěvek od TAKJAN »

Pokud to nejsou trakční baterie, odejdou brzy. Vlastní zkušenost..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#39 Příspěvek od EKKAR »

Ber v úvahu, že to je vozítko pro děcka, který je bude bavit rok, nanejvejš dva - pak půjde na půdu nebo rovnou pryč z baráku - a další majitel/uživatel si stejně pořídí new baterky, protože mu to s novýma pojede rozhodně líp. Vozítko napájený větším akumulátorem, tzn. aspoň větší autobaterií by samozřejmě mělo i díky většímu dosažitelnýmu proudu větší výkon a lepší trakční vlastnosti, ale bylo by i přiměřeně těžší a k tomu cena zdroje použitýho jen tak pro dětskou zábavu by byla pro leckoho neakceptovatelná...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
reman
Příspěvky: 100
Registrován: 05 pro 2005, 01:00

#40 Příspěvek od reman »

No, já bych prostě jen jako hlavní vypínač použil dvousekční a tou druhou sekcí bych spínal/rozpínal to paralelní spojení baterek.Takže v okamžiku kdy je sepnuto a vozítko jde do výkonu, baterky jsou spojeny paralelně a obě tlačí do motorků, když je vypnuto tak jsou i baterky vzájemně rozpojeny a nemůžou se přetláčet(dobíjet-vybíjet) navzájem.
Tak už vím co tomu je - je to pokažené :-) !

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#41 Příspěvek od EKKAR »

To je větší pitomost než trvalý paralelní spojení (teda trvající jen po dobu jízdy) - protože bude odběr jen z jedný (z tý trvale připojený) a na ní příslušně poklesne napětí závisle od stupně vyčerpání. A když si pak "jezdec" bude chtít "přitopit" a připojí tu druhou baterku, doposud ponechanou bez zatížení v klidu, poteče spojovacím vedením několikanásobně větší vyrovnávací proud, jak se ta částečně vyšťavená baterka začne přiživovat na tý nově připojený a doposud nevyčerpaný. Ta se začne vybíjet proudem, kterej se spotřebuje na "dobití" tý vyčerpaný, odkud se při další jízdě zase za "přelitá" energie začne vybíjet do motoru a zbytečně narostou ztráty. Ba ne, tohle je cesta do pekla...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sergio1989
Příspěvky: 60
Registrován: 16 črc 2010, 02:00

#42 Příspěvek od sergio1989 »

no ja myslím že jsi ho jen nepochopil, Protože nezávisle na tomto foru mě napadlo to samé. spojené jen minusy od baterii a plusy napojené na 2 pol 4 pin spínač. Takže v okamžiku jízdy se zapojí oba akumulátory paralerně a v době klidu se oba odpojí a odpojíse díky 2 polu i kladné vodiče vzájemě od sebe

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#43 Příspěvek od EKKAR »

Jedině tak - odpojovat a připojovat k odběru obě dvě najednou (nebo s minimálním rozestupem - řádově sekunda), aby se vybíjely obě dvě stejně. Jinak je to na draka.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#44 Příspěvek od TAKJAN »

EKKAR Rok, dva? Normální startovací 12V/45Ah odešli po měsíci. Stačí je 30x vybít do mrtě a je konec.

Uživatelský avatar
reman
Příspěvky: 100
Registrován: 05 pro 2005, 01:00

#45 Příspěvek od reman »

Jj, myslel jsem to přesně tak jak to popsal "sergio1989", taková pitomost že by se odpojovala jen jedna baterie a druhá byla trvale připojena mě fakt nenapadla ani na vteřinu :D
Tak už vím co tomu je - je to pokažené :-) !

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“