Ford Focus, vyhrievanie predneho skla
Moderátor: Moderátoři
Ford Focus, vyhrievanie predneho skla
Ahojte, takyto problem, kamos mal rozbite predne okno na focuse, tak si tam dal namontovat take, co ma elektricke vyhrievanie takymi tenkymi drotikmi v skle.. pripojili mu to cez relatko - a spinanie odvodili od vyhrievania zadneho skla - pol roka to fungovalo (cez leto)a teraz ked prisli mrazy (neviem ci s tym suvisi vonkajsia teplota - nemala by podla mna) tak sa to relatko pokazilo, isiel to dat opravit, a po par dnoch zas nebavi... neviete, aky odber typicky ma take vyhrievanie? nech vieme skontrolovat, ci to relatko nepoddimenzovali dakujem za odpovede Fr
Už se tady o tom myslím psalo- bývá to dvouokruhové, jištěné 50A (nebo snad i 80A) pojistkou, navíc relé obsahuje obvod, který nedovolí sepnutí bez nastartovaného motoru (aby to nevycuclo aku) a po 5 minutách to odpojí (zase aby to nevycuclo aku). Že mu to v létě fungovalo a v zimě kleklo, to je trochu pochopitelné- v létě maximálně "rozmrazoval" vysráženou vlhkost, kdežto v zimě regulérní námrazu (určitě to měl puštěné mnohem déle).
Klasická autorelátka bývají na cca 30A. Zkusil bych k tomuto účelu spíš upravit žhavící relé z dieselu.
Ale hlavně opatrně- až mu za jízdy začne auto hořet, už jej neuhasí!!!
Klasická autorelátka bývají na cca 30A. Zkusil bych k tomuto účelu spíš upravit žhavící relé z dieselu.
Ale hlavně opatrně- až mu za jízdy začne auto hořet, už jej neuhasí!!!
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
tady jsem našel tohle . . .
"Jen kdyby vás to zajímalo - odběr čelního vyhřívanýho skla je celkem 36-37A (cca 18A každá půlka).
A když jsem měřil, kolik jde z altíku, tak to bylo okolo 50A (jen nastartováno a zapnuto vyhřívání čelního skla).
Měl jsem půjčenej klešťovej DC ampérmetr, tak to byla sranda."
"Jen kdyby vás to zajímalo - odběr čelního vyhřívanýho skla je celkem 36-37A (cca 18A každá půlka).
A když jsem měřil, kolik jde z altíku, tak to bylo okolo 50A (jen nastartováno a zapnuto vyhřívání čelního skla).
Měl jsem půjčenej klešťovej DC ampérmetr, tak to byla sranda."
Je to tak, celkově bere okno asi 40A (je rozděleno na dvě půlky po cca 20A).
Buď použít dvě normální autorelé (dimenzované na 30A), nebo dvojité relé nebo výkonové 60A
JInak originál zapojení je opravdu s hlídáním jestli motor běží a snad se i dokonce po určité době vyhřívání samo vypne. Na altík je to opravdu slušnej záběr.
Buď použít dvě normální autorelé (dimenzované na 30A), nebo dvojité relé nebo výkonové 60A
JInak originál zapojení je opravdu s hlídáním jestli motor běží a snad se i dokonce po určité době vyhřívání samo vypne. Na altík je to opravdu slušnej záběr.
Nevím proč záběr pro altík , dnes se blíží výkony ke 100A a je schopen dávat štítkový údaj trvale . No a snad k původnímu . Rozdělat autorelé není snad problém . Pokud to připojil k zadnímu sklu , není snad problém ověřit žárovičkou na předním skle po vyjmutí relé pro zadní rozmražení . No a pokud namontovali relé další , tak bych vyžadoval jeho ukázání .
Dakujem vsetkym za prispevky. Celkom ste mi do toho vniesli svetlo
Dali dalsie rele, ktore spinali od napetia na zadnom okne - ale iba jedno, zrejme obycajne - a proste produvo to vydrzalo len chvilku... Servis - garaz - teda asi velmi sa nezaoberali odbermi, casovani, ci bezi motor prerobim to troska aby to bolo tak ako ma byt. Dik este raz Fr
Dali dalsie rele, ktore spinali od napetia na zadnom okne - ale iba jedno, zrejme obycajne - a proste produvo to vydrzalo len chvilku... Servis - garaz - teda asi velmi sa nezaoberali odbermi, casovani, ci bezi motor prerobim to troska aby to bolo tak ako ma byt. Dik este raz Fr