Nabijecka autobaterii Tronic T4X (z Lidlu)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#106 Příspěvek od robo »

Pokud to bude stejna konstrukce tak staci odsroubovat takovy zvlastni srouby, a pak to zase zesroubovat zpet. pokud mas kvalitni sroubovaky tak to na sroubku neni poznat. Mozna vykuchat, hodit do vnitrku vahove podobny kousek zeleza, pridat snury a jit to vratit :D Ne ne, to byl zert.

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#107 Příspěvek od pawka »

robo píše:Pokud to bude stejna konstrukce tak staci odsroubovat takovy zvlastni srouby, a pak to zase zesroubovat zpet. pokud mas kvalitni sroubovaky tak to na sroubku neni poznat. Mozna vykuchat, hodit do vnitrku vahove podobny kousek zeleza, pridat snury a jit to vratit :D Ne ne, to byl zert.
ale ty kabely, ja mam provliknuty tak nesikovne,na po divani to nevadi,ale trimr je zdruhy strany a tam uz to nejde.
mel sem tam dva sroubky,ajkoby imbus,ale jen trihrany,trjuhelnik imbus. sli do kyble se zelezem. jak to maj dnes netusim,lidl nenavstevuju.
dnes sem pripajel kabely a zkousel merit a hybat trimrem. trimr chodi krasne,sel hned lehoucce,ale nevim naco tam je ,protoze nemerim zadnou zmenu. nabijeni se ukonci vzdy po dosazeni 14V a u hvezdicky pri 14,4V,nemam osciloskop,tak nevim presny cisla a prubehy.
proste jakmile to prepne ze symbolu pul baterky na symbol plna baterka,prestane to nabijet.
bohuzel jsem nefotil,muj mobil nema makro rezim a videli by jsme cmouhy

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#108 Příspěvek od robo »

Tak jsem se pustil do rozborky. Prvni a zaroven posledni prekvapeni nastalo u sroubku. Jsou jine nez predtim Hlava je na zarez plocheho sroubovaku ale v prostred je zarez preruseny. Nasel jsem ve sve sade kvalitnich sroubovaku, od obchodnika Nguyễn co neumi poradne cesky, onen bit. Prvni i druhy sroubek sel dobre ale u tretiho se mi ulomila jedna cas a bit ted kulha. Takze odkladam rozborku. Musim do dilny pro kvalitni sroubovaky.

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#109 Příspěvek od pawka »

pro zajimavost kvalita z lidlu parkside
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=5069

cim driv to skonci v kováku,tím driv to bude znova na pultu. ta vyrobni cena musi byt 0,xx něco a vyplatu dostanou uz v minusu?

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#110 Příspěvek od Nakadah »

Cinskou kvalitu dostanete takovou, jakou si zaplatite. Predchozi nabijecka Tronic (bez LCD) mi doma slouzila skoro 4 roky myslim. Pred vanoci si takhle sedim v pokoji, ktery mi slouzi jako dilna a najednou se ozve rana az sem se malem pos... Z pod stolu si line slaby smradek a nabijecka kaput. Byla zapnuta v siti asi mesic v kuse.

Na primarni strane explodoval filtracni elyt, jednu nozku mel uhorelou vc. casti gumove zatky. Cast DPS pod elytem byla spalena na uhlik, na pevny kus sem vypucoval diru asi 1cm v prumeru. Zkousel sem opravit soucastky na primarni strane, ale vzalo to sebou asi i ridici IO. Sekundarni strana vnejsim napajenim taky nesla zprovoznit. Takze letela do krabice kde mam veci jako zdroj ND. Nak

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#111 Příspěvek od robo »

Tak zde je pohled na inovovanou nabijecku s LCD displejem. Tentrokrat uz neni deska zalita v nejakem izlolacnim laku. Tedy pri pohledu co je na fotce. Chtel jsem postoupit dal, desku ven, ale nevim jak dal. Venkovni vodice co vstupuji do nabijecky tak nejdou ani tam ani sem. Vevnitr neni delka dratu v rezerve, takze nevytahnu desku dostatecne ven. Asi pri montazi byly prvne protazeny draty tim venkovnim cernym chranicem a po smontovani doslo teplotou ci tlakem k znehybneni vodice. Pokud by nekdo vedel jak dal, sem s tim.
A tek k LCD. Je citlive da statiku. Staci parkrat prejet zvenku prstem po krytu displeje a podari se vyloudit ruzne obrazce. Po chvilce zmizi.
A nakonec koncovka na baterku. Kabel se da pohodlne sundat s krokodyla. Nevim zda je o teto moznosti v navodu zminka. Cist se mi to ted nechce.

Edit: Pro nabijecku nastala hodina H. Baterka v aute uz nemela silu roztocit starter. Nevedel jsem zda-li nabijecks funguje. uz vim, funguje. Asi nabijecku pujdu vratit. To nabijeni na 14.7 ma stejny i ta bez lcd. A s tou nejsem spokojen kvuli tomu konecnemu napeti. Ted jsem si vzpomel ze jsem nekde cetl neco o pripojeni zarovky. Ze timto se oblbne tech 14.7 a ona pak nabiji dal. Jen si nemohu vzpomenout kde to bylo. A jestli to nekdo uz overil. Dik
Přílohy
obr1.JPG
(294.04 KiB) Staženo 229 x
obr2.JPG
(292.69 KiB) Staženo 161 x
obr3.JPG
(294.12 KiB) Staženo 156 x
Naposledy upravil(a) robo dne 05 úno 2014, 13:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#112 Příspěvek od pawka »

me to skonci ve 14V, version 1. v jakymkoliv rezimu z tech tri no na motorku(AGM) to ujde,sic 14,4 by bylo lepsi.
tu zarovku sem tam daval taky,a je to lepsi,ale nemam to vyzkoumly uplne. a chtelo by zmerit osciloskopem amplitudu asi? nekde zarovka škodí a tomu já vubec nerozumim

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#113 Příspěvek od robo »

Nez jsem sel spat tak lcd ukazoval 14.4, mel jsem navoleny rezim 14.7, myslim ze vlocku. Rano me indikator nabijeni hlasil ze je nabito a voltmetr na nabijecce hlasil 13,3. A hustomer byl v cervenem poli. Tak jsem nab. slozil do krabice a nastoupila nabijecka home made. Nastavil na cca 4A. Vecrer me hustomer ukazoval hranicni stav cervena-bila. Nabijeni jsem z bezpecnostnich duvodu ukoncil a bude pokracovat ve ctvrtek rano. Musim tez priznat ze baterka uz je stara, kdyz naberu hustomerem tak krome jednoho clanku je kapalina ruzne zakalena. Zacnu hledat nastupce me soucasne autobaterky, idealne udrzbovou. Abych mohl kontrolovat hustomerem prubeh nabijeni az to bude potreba.

Edit: trapi me otazka. Budu met novou baterku. Po nejakem case nevim kdy, nastane situace ze ji v zime klesne kondice. Moc s autem nejezdim. A ted, kdyz budu mit nabijecku s ukoncenim nabijeni tech 14,7V , bude baterka nabita ? Budu muset koupit baterku. Zda se ze bezudrzbovou, cena za kterou bude se neda odmitnout. Neni tedy mozna kontrola hustomerem pri nabijeni. Mohu se na tu nabijecku zlidlu spolehnout, Co jsem cetl tak dosahne-li napeti pri nabijeni na svorkach 14,7V povazuje se ze je baterka nabita. To plati pro bezudrzbove. Protoze na te me, stare, nabijecka zahlasi ze je nabito, ale hustomer rika neco jineho. cervene pole. jsem z toho jelen. Mozna je to tim ze baterka uz je stara. Asi.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#114 Příspěvek od robo »

Pres zimu toho moc nenajezdim a auto stoji na ulici. Takze nejake nabijeni baterky v aute neprojde. A vytahovat baterku do tepla a pak zase zpet neni ono. Parkrat do mesice s autem jedu , na to vytahovani kaslu. Zatim stacilo v zimne jedno nabiti. A cely rok byl klid. Uz jsem se rozhodl ze baterku koupim. Ted jen resim zda udrzbouvou ci bezudrzbovou. Ja jsem pro udrzbovou. Auto je benzin dvoulitr.

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#115 Příspěvek od pawka »

jestli ji sezenes. kdyz ne tak bude bezudrzbova. tam mas uz 70ku ne? urcite i novou baterku naz das do auta zmerit napeti a kdyztak nabit,musim myt tak 12,6,jestli ma min nekupovat. on to nikdo nenabiji jak prodavaci,tak dealeri,tak velko sklady. nabije to vyrobce a potom ahoj. jeste muzes baterku zvednout do luftu a kolega se ti podiva jestli tam je rok a mesic vyroby plastu. podle toho +/-1 rok poznas jeji presne stari.
urcite bych nehledal super hodnotu max vybijeciho proudu. př.: 12V70AH jedna ma max startovaci proud 300A druha 350A a hle tadyta 500A, to znaci ze moc nevydrzi. jestli to je pravda ze umi 500A je jedna vec,jestli to vsak dá,tak proc? mam tucha ze to je slabsim profilem desek- tyto desky mene vydrzi.
urcite nabit baterku predtim nez zacnou mrazi a treba v pulce zimy zas. pak se ti vydrzi leta. ty famy jak uz nedrzi koupim novou,baterky jsou levny...

porad me vsak zajima co ta zarovka u te lidlove nabijecky,to by nam mohl nekdo vysvetli kdo zna prubehy napeti

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#116 Příspěvek od pawka »

pridam par fotek verze1 t4x
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#117 Příspěvek od pawka »

tak ježíšek nelenil a opět nakoupil v supermarketu, podle mě bude vnitrek stejný.. už udělali lepší návod k obsluze,už se v něm nepíšou hovadiny,ale možná se v něm pořád lže, nabíjecí graf se zdá moc dokonalý :-)
Obrázek

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#118 Příspěvek od pawka »

zjisil sem jednu vec,kdyz tahle nabijecka ukaze nabito,nechte ji tam jeste pár dní,u traktoru klidně 14 dní. nabije to baterku jako zadna jíná. drží to stale 13V a 0,005A. hechtákovej proud,ale za 2 dny to třeba dá 0,3V a pak baterka po 14 dnech drží stále 12,6. konečně nabito naplno!
udaje lovim z rukavu,ale +/- to tak bylo.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#119 Příspěvek od tiktak1953 »

Ak mozem spytam sa tu na tuto nabijacku :Billant 51W Typ:TMAP 1204 nepoznate ju,ci sa daju do nej zohnat suciastky.Este som ju nepozeral,povedali ze je zla.Dik.
--------------------
Sorry ,je to Brillant,chybalo tam "r"
Naposledy upravil(a) tiktak1953 dne 07 bře 2015, 12:23, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#120 Příspěvek od pawka »

tiktak1953 píše:Ak mozem spytam sa tu na tuto nabijacku :Billant 51W Typ:TMAP 1204 nepoznate ju,ci sa daju do nej zohnat suciastky.Este som ju nepozeral,povedali ze je zla.Dik.
nechyba ti pismenko?
http://www.noto.cz/auto-prislusenstvi/n ... llant.html
do ni jde sehnat vse,tam prd je,tu mam bez trafa doma.trafo je kaput

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“