Výměna led za klasické žárovky, rychlé blikání blinkrů :-(

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Peta-cb
Příspěvky: 498
Registrován: 14 čer 2006, 02:00
Bydliště: Ceské Budejovice
Kontaktovat uživatele:

Výměna led za klasické žárovky, rychlé blikání blinkrů :-(

#1 Příspěvek od Peta-cb »

Zdravím do diskuze.

chtěl jsem si udělat trochu radost a dát si do nových tuningových zadních lamp Led žárovičky. Jenže ejhle u blinkrů se stalo to čeho jsem se bál. Bliká to rychle. Viděl jsem v e-shopech jakési odpory, které to mají eliminovat. Přijde mi to samozřejmě předražené dát za nějaký odpor přes 100vku. To se mi nezdá. Pánové jak na to?? Tomu odporu věřím, že pomůže ale hodnoty co udávají na stránkách jako 20W, 50W mi příde uplně někde mimo.

Nemáte někdo tip jak na to? :) děkuji

PabloX
Příspěvky: 926
Registrován: 16 kvě 2005, 02:00
Bydliště: Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od PabloX »

Cez LEDkove ziarovky tecie mnohonasobne mensi prud - RJ to vyhodnocuje ako prepalenu ziarovku. Odpory maju oklamat RJ a zdvihnut odoberany prud tak aby si RJ myslela ze je tam klasicka ziarovka.
Osobne mi to pride ako kusok prasacina kedze tam mas LEDky a spotreba je tak ci tak rovnaka ako pri klasickych ziarovkach kedze velka cast vykonu sa straca na tom zatazovacom odpore.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od Michal22 »

20W není vůbec mimo, vycházej z toho že žárovka v blinkru má 21W. Kdyby ti ty LEDky vzali 1W, tak těch 20W je akorát.
No a další věc je technická, že?
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#4 Příspěvek od procesor »

Rýchlo to bliká, pretože máš v aute prerušovač, ktorý je riadený ohrievaným bi-metalom. Menším prúdom sa bimetal nahreje málo, a skôr sa vracia.
Táto vlastnosť prerušovača sa využíva aj ako indikácia prerušeného vlákna jednej z dvoch žiaroviek.

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#5 Příspěvek od serviceman »

Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Peta-cb
Příspěvky: 498
Registrován: 14 čer 2006, 02:00
Bydliště: Ceské Budejovice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Peta-cb »

Děkuji za odpovědi.
Copak o to, s tím přerušovačem, žárovkama je mi to jasný proč je to tak :-) . Jen bych teda uvítal nějaké lepší řešení, pokud tedy je. Odpor klidně za pár korun koupím, otázkou je kolik ohm. Pokud dobře počítám tak nějakých 6-7ohm. K tomu relátku, to bych asi pak musel dát ledky všude předpokládám žejo? Kombinace žárovek a led by dopadla asi zle.

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#7 Příspěvek od serviceman »

Na tom relé je napsáno 20A, takže by to s ledkami utáhlo asi i žárovky.
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#8 Příspěvek od procesor »

Až by ma to trápilo, vymenil-upravil by som to prerušovacie relé.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#9 Příspěvek od TAKJAN »

Ledky v koncových světlech se mi hnusí. Je prostě vidět, že je to z kousků. Zlatě krásná, rovnoměrně prosvícená plocha. Není to fakt? Jsem staromilec

Peta-cb
Příspěvky: 498
Registrován: 14 čer 2006, 02:00
Bydliště: Ceské Budejovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Peta-cb »

To relátko asi z toho všeho bude nejlepší. Netušil jsem, že takle něco existuje. Navíc kdybych měl bastlit někam ke světlům odpory :-D ... a pak i finančně to vyjde dobře. Asi do toho půjdu a časem dokoupím ledky... Jen pro info jedná se o Golfa4

Uživatelský avatar
monterjirka
Příspěvky: 2761
Registrován: 14 čer 2003, 02:00
Bydliště: Blížejov

#11 Příspěvek od monterjirka »

Odpor není problém, 12V, cca 18W je 1,5A, to je 8 Ohmů, nejbližší v běžné řadě je 8,2 Ohmu.
Při 12V to bude 18W, při 14V to bude kolem 20W, při střídě 1:1 je to 10W výkonu, který se promění v teplo a to je třeba účinně vyzářit. Nejde o to, že "3x blikneš při přejíždění nebo odbočování", někdy se na křižovatce bliká déle, někdy se mohou zapnout na delší dobu i výstražná světla...

Pak je třeba počítat s tím, že v autě to musí být seriozně připevněné, takže by šlo např. takovéto provedení, ale to nevím, jestli se dělá v řadě E12, v E6 jsou hodnoty 6,8 a pak až 10 Ohmů

http://www.gme.cz/rr-w25-10r-tyco-p119-365

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#12 Příspěvek od Sandal »

procesor píše:Rýchlo to bliká, pretože máš v aute prerušovač, ktorý je riadený ohrievaným bi-metalom.
Čoveče nebude to tak.Já mám u Golfa II taky relátko a ne bimetal a při prasknutí žárovky to taky bliká rychle.Bude to spíše zapojeno tak aby se to chovalo jako klasika přerušovač.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#13 Příspěvek od procesor »

V princípe je to jedno či je to teplom, alebo sa meria prúd.
Horšie je, že v Golf 4 je to relé spojené s výstražným ovládaním a nie som si istý kompatibilitou s ponúknutým relé vyššie.

Peta-cb
Příspěvky: 498
Registrován: 14 čer 2006, 02:00
Bydliště: Ceské Budejovice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Peta-cb »

Koukám, že to není tak jednoduchý... :cry: Nakonec tedy asi zkusím ty odpory. Jen mám strach, aby mi nekleslo i napětí a tím to bude méně svítit.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#15 Příspěvek od BOBOBO »

Jinak tam můžeš nechat i ty žárovky , jen je umístit dovnitř . Budou ti blikat v "kufru" .

Odpovědět

Zpět na „Poradna“