Problém s kontrolkou dobíjení-Felicia 1,3
Moderátor: Moderátoři
Problém s kontrolkou dobíjení-Felicia 1,3
Kdo pomůže s problémem -Felicia 1,3? Kontrolka alternátoru po nastartování stále svítí a její jas se zvyšuje s přibývajícími otáčkami motoru. Po nastartování je na baterii cca 13,5V, po zapnutí světel a topení cca 12,5V. Po přidání plynu stoupne napětí přes 13V. Regulátor je nový a zdá se v pořádku, diody proměřen. V této souvislosti bych se chtěl také zeptat, jaký je přijatelný maximální pokles napětí po zapnutí světel a další zátěže, na jakou minimální hodnotu může klesnout, aby systém dobíjel. Baterie byla před měřením sice nabitá, je však pravda, že svá nejlepší léta má již za sebou...
Ja zvyknem rozobrať alternátor a premerať každú jednu diodu ohmetrom.Ďalej premerať stator alternátora može byť stred vynutia odpojený v horšom prípade medzizávitový skrat ale ten sa dá ťažko zmerať ohmetrom.Najlepšie je dobíjanie zmerať osciloskopom ale to málokdo má možnosť preto ostáva len tá druhá možnosť s rozobratím.Pri 3000 ot /min má alernátor 14V a napetie klesá úmerne zaťaženiu spotrebičom ale aj pri takejto baterke by to nemalo klesnúť pod 12.5V.A posledná možnosť može byť skrat vedenia na kostru odalternatora na kontrolku dobíjania.Ale u Feldy sa to stáva iba pri neodborných demontážach.
Problém s kontrolkou dobíjení-Felicia 1,3
Měl jsem podobný problém u Fiata 126. Závada byla v proražené pomocné diodě v alternátoru. Po náhradě jinou, náhodně vybranou (kvůli umístění ve stísněném prostoru tvarově a velikostně stejnou), bylo po problemu.