Problém s kontrolkou dobíjení-Felicia 1,3

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
agnus
Příspěvky: 63
Registrován: 08 črc 2005, 02:00

Problém s kontrolkou dobíjení-Felicia 1,3

#1 Příspěvek od agnus »

Kdo pomůže s problémem -Felicia 1,3? Kontrolka alternátoru po nastartování stále svítí a její jas se zvyšuje s přibývajícími otáčkami motoru. Po nastartování je na baterii cca 13,5V, po zapnutí světel a topení cca 12,5V. Po přidání plynu stoupne napětí přes 13V. Regulátor je nový a zdá se v pořádku, diody proměřen. V této souvislosti bych se chtěl také zeptat, jaký je přijatelný maximální pokles napětí po zapnutí světel a další zátěže, na jakou minimální hodnotu může klesnout, aby systém dobíjel. Baterie byla před měřením sice nabitá, je však pravda, že svá nejlepší léta má již za sebou...

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#2 Příspěvek od jano2 »

Možu to byt diody v alternatore,tie tri čo z nich ide vzorek na regulator.

Uživatelský avatar
Dikobraz
Příspěvky: 910
Registrován: 17 říj 2004, 02:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od Dikobraz »

Řekl bych že ta baterka bude hyn , podle mně by i pří plné zátěži (světla , topení atd.) a spuštěném motoru s vyšším volnoběhem nemělo napětí v palubní síti klesnout pod 13,5 až 13,8V.

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#4 Příspěvek od DELONG »

Ja zvyknem rozobrať alternátor a premerať každú jednu diodu ohmetrom.Ďalej premerať stator alternátora može byť stred vynutia odpojený v horšom prípade medzizávitový skrat ale ten sa dá ťažko zmerať ohmetrom.Najlepšie je dobíjanie zmerať osciloskopom ale to málokdo má možnosť preto ostáva len tá druhá možnosť s rozobratím.Pri 3000 ot /min má alernátor 14V a napetie klesá úmerne zaťaženiu spotrebičom ale aj pri takejto baterke by to nemalo klesnúť pod 12.5V.A posledná možnosť može byť skrat vedenia na kostru odalternatora na kontrolku dobíjania.Ale u Feldy sa to stáva iba pri neodborných demontážach.

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#5 Příspěvek od jano2 »

Mal som pripad ,že slabo dobijalo a stačilo našpanovat hnaci remen

Uživatelský avatar
vaclavka
Příspěvky: 11
Registrován: 10 pro 2005, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Problém s kontrolkou dobíjení-Felicia 1,3

#6 Příspěvek od vaclavka »

Měl jsem podobný problém u Fiata 126. Závada byla v proražené pomocné diodě v alternátoru. Po náhradě jinou, náhodně vybranou (kvůli umístění ve stísněném prostoru tvarově a velikostně stejnou), bylo po problemu.

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#7 Příspěvek od jano2 »

Tie tri diody,na vzorek pre regulator su na 1A.

Uživatelský avatar
Elko
Příspěvky: 83
Registrován: 26 srp 2006, 02:00

#8 Příspěvek od Elko »

Skontroluj aj všetky svorky či nie sú zaoxidované alebo zle nalisované,
tak isto aj všetky prepojky na kostry medzi motorom a karosériou.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“