Nabíjení autobaterie

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
nazgulov
Příspěvky: 2
Registrován: 23 bře 2014, 01:00

Nabíjení autobaterie

#1 Příspěvek od nazgulov »

Zdravím... prosím vás mám dotaz. Koupil jsem si úplně novou autobaterii Varta 12V 45Ah 400A... cca 3-4 dny jsem autem nejel, pokusím se nastartovat a nic.. kontrolky uplně chcíplé. Tak jsem vyndal baterii ta byla úplně vyšťavená. Ted ji nabíjím cca 2 dny a proste má asi jenom 4,3 V když jsem jí přeměřil. Nabíjím ji nabíječkou bosch C3. A Nechce se začít ani nabíjet.. problikne jenom kontrolka 6V k tomu začne blikat kontrolka nabíjení a hned se to vypne... nevíte co s tím?
Přílohy
_vyrp12_1063BOSCH-C3-funkce.JPG
(24.97 KiB) Staženo 285 x

Uživatelský avatar
budsky
Příspěvky: 76
Registrován: 06 srp 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od budsky »

jinou nabíječku,neb ta nabíječka ji vyhodnotila kvuli nízkemu napětí jako 6V místo 12,a i na tobyla vybita tak proto ji to nezačne nabíjet,zkusít nejdřív dobít nabíječka co nehlída minimální napětí,a pokud ani to nepomuže tak je po baterce

Uživatelský avatar
nazgulov
Příspěvky: 2
Registrován: 23 bře 2014, 01:00

#3 Příspěvek od nazgulov »

a nevíte jakou konkrétní autonabíječkou bych to mohl dobít, nevím jak poznat, že to nehlídá to minimální napětí

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#4 Příspěvek od Artaban001 »

Koupil jsi novou autobaterii a po třech dnech ji máš už "podvybitou"?
Buď je po ní hovno a je zralá na reklamaci, nebo jsi nechal v autě puštěný světlo.
Já koupil v Tescu autobaterii (Bearpower), a v autě vydržela klidně i měsíc bez ježdění.. Teď už nevím. Prodal jsem ji i s autem..
Jinak se nabíjet dá čímkoliv. Nabíječka z 24V trafa se žárovkou předních světel ze škody 100 dávala 5A.. A byla blbuvzdorná - maximálně odešla ta žárovka při zkratu nabíjecích svorek.
Ideální je zdroj z omezením proudu a napětím nastaveným na 14.2V

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#5 Příspěvek od helios »

Podobný problém som riešil minule. Nabíjačka ukončila nabíjanie pri 7V a tvárila sa, že je to v poriadku. Nabíjanie 12V začne až pri napätí aku okolo 9 až 9,5V. Tak som medzitým použil trafo so sekundárom 14V, jednu diódu a žiarovku z reflektora ako obmedzovací odpor. Po dosiahnutí 10V na akumulátore sa už nabíjačka chytila a dokončila nabíjanie.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
doskok55
Příspěvky: 182
Registrován: 07 dub 2007, 02:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od doskok55 »

Tak pokud seš si jist, že jsi ji nevybil sám zapomenutým spotřebičem v autě tak bych nic neřešil a ihned bych reklamoval. Nemusí být v tomto případě vybitá (tak náhlá ztráta), ale může být třeba prasklý můstek.

Jinak DC zdroj 24V (min.16-17V) lepší je jen jednocestně usměrněný a proud omezit přes blinkrovou žárovku 21W (Lepší je nabíjet u baterie v tomto stavu menším proudem). A nabíjet dokud napětí na svorkách stoupá (kontrola po cca 2hod. ke konci podosažení 14,4V a měl bys už slyšet plynování). To může trvat i několik dní a konečné napětí by mělo dosáhnout někde k 16V.

Nepíšeš jestli má zátky a máš přístup ke kontrole elektrolitu.

Uživatelský avatar
alles
Příspěvky: 476
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubice

#7 Příspěvek od alles »

možná že v obchodě jen odflákli první nabití po nalití elektrolytu, nebo jim tam baterka ležela půl roku bez nabití...
doporučuju nabít přes žárovku na napětí >10V a nabíjení dokončit tou přechytralou nabíječkou. Pokud to nepůjde je baterka v háji - obrátit se na prodejce.
Bohužel nabíječka je dobrá, ale moc chytrá aby nabila totálně vybitou baterku, blbé pokud beru v úvahu , že u dnešních aut potřebuju nabíjet jen když nechám něco zapnutýho...

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#8 Příspěvek od Kvicala_r »

alles píše: u dnešních aut potřebuju nabíjet jen když nechám něco zapnutýho...
se pleteš ani nevíš jak. Známý u vysokého modelu MB z letiště neodjel - přijel mechanik a říká, co by taky chtěl když to auto tři týdny stálo :D Prý buď musí věc povypínat v servisním menu vozu, nebo si pořídit dle místa větší baterku

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#9 Příspěvek od Artaban001 »

No, ono zase není problém si nechat někým, nebo se pokusit sám změřit klidový odběr. A baterii při dlouhodobějším stání odpojit.. (nevím, jak je to u dnešních nových aut, ale protože jsem měl mínusový pól vybaven rychlospojkou, tak jsem to praktikoval dost často. Akorát to chcelo myslet na to, že po zastavení je potřeba prvně otevřít motor, pak vystoupit, zamčit vozidlo, odpojit baterii a zabouchnout motor.. :-) Samozřejmě jsem oželel takový ty starosti,jako zapomenutý nastavení rádia. Ty s kódováním mi do auta nesměly přijít..
Ale aby odstavený auto za 3 až 4 dny vyšťavilo 45Ah baterii je docela na pováženou.

Uživatelský avatar
marfy8
Příspěvky: 58
Registrován: 02 úno 2013, 01:00

#10 Příspěvek od marfy8 »

No hlavně mít možnost otevřít auto klíčem... Já mám třeba všechny zámky zaslepené a kdybych odpojil baterku a zabouchl kapotu, tak se do auta už nedostanu :lol:

Uživatelský avatar
doskok55
Příspěvky: 182
Registrován: 07 dub 2007, 02:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od doskok55 »

nazgulov píše:a nevíte jakou konkrétní autonabíječkou bych to mohl dobít, nevím jak poznat, že to nehlídá to minimální napětí
Jakoukoliv (hloupou) levnou, která má na výstupu naprázdno někde kolem 17-24V a je schopna dát proud alespoň 1A (lepě 2-3A). Stačí i nějaké samostatné trafo a do serie s + připojit jednu diodu (jednocestné usměrnění) a žárovku pro omezení proudu. Já používám 21W, ale v tomto stavu baterie bych raději začal 5W žárovkou. Dál platí co jsem napsal výše.

Málo odpovídáš ,proto stále nevíme jak k tomu mohlo dojít (opomenutím, samočinně) je li možné kontrolovat stav elektrolytu (i když dnes už to běžné nebývá) o jaké auto se jedná. co tam máš za elektro nadstandardy, které by si mohli přicucávat i při vypnutých hlavních napáječích. Kolik vydržela ta původní ? Nedošlo u ní ke stejnému problému a proto nákup nové. A proč rovnou nereklamuješ několik dní starou baterku?.

I kdyby to bylo hlubokým vybitím z důvodu opomenutí nebo závady na elektroinstalaci, ber na vědomí, že takto hluboce vybitou baterii už do původního stavu nikdy nedostaneš (je už částečně nevratně poškozená). Možná tak na 70-80% pokud se jí budeš několik týdnů věnovat tím ,že provedeš desulfataci a formátování současně s opakovanými kapacitními zkouškami.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#12 Příspěvek od TAKJAN »

Setkal jsem se nedávno s dvěma případy. Baterie z auta, které stálo od května. Prakticky 0V. Po startu pomocným zdrojem motor zdechl. Brácha ji vrazil na nabíječku a nějak na ni zapomněl. Ta nabíječka dává až 17V na maximu. Mezitím se auto spravilo a baterka startuje jako drak. Musely se tam dít podivné věci:-) Potom gelovku z motorky která stála asi půl roku a 2V. Zas ji vrazil na tu nabíječku a startuje a jezdí jako drak.. Prostě se toho nebál a bylo. Už jsem mu tam dal digi V-meter seřval ho. I když??

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Startovat to sice bude, ale urcite nebude ako predtym.

Tiez som zachranil Pb akumulator v rucnej lampe - ale musel som na zaciatku pouzit napatie az 30V, aby nim tiekol aspon nejaky prud.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

doskok55 píše:...
I kdyby to bylo hlubokým vybitím z důvodu opomenutí nebo závady na elektroinstalaci, ber na vědomí, že takto hluboce vybitou baterii už do původního stavu nikdy nedostaneš (je už částečně nevratně poškozená).
...
Neděs tady lidi přeháněním. Pokud ta baterka nebyla odstavená delší dobu než několik dní, zase tak moc se jí nestalo - ano, klesla o několik % její životnost a asi i využitelná kapacita, ale auta naprosto běžně fungujou s bateriema, který mají kapacitu sníženou postupnou degradací klidně i pod hranici 50% nominální hodnoty - a uživatel nic nepozná, dokud neuhodí mrazy a auto definitivně nenastartuje.

Navíc můžu dodat (trochu smutnou) perličku - přestože my všichni horujeme pro používání baterií s co nejvyšší možnou kapacitou, pokud se do místa určenýho v autě vejdou, výrobci sledujou opačnej trend - do aktuálně vyráběných fábií, rapidů a dalších typů ze Škodovky s benzínovými agregáty (a s vysokou pravděpodobností i dalších značek koncernu VW) jsou z výroby osazovány "mikrobaterie" s kapacitou dokonce menší, než mívala baterie v "tisícovce" = tyto baterie mají kapacitu 36Ah (Š1000MB měla 37Ah!!!!) a udávaný startovací proud pouhých 176A...

Naprosto zjevný projev "katování kostů" - v této "zimě" 2013/2014 se to nemělo šanci projevit, ale čekám, co hustýho na adresu koncernu padne z úst motoristů, až skutečně NAPADNE MOKRÝ BÍLÝ SVINSTVO A TEPLOMĚR STRACHEM ZALEZE DO MYŠÍ DÍRY...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#15 Příspěvek od pawka »

jeste ze v tech autech elektronika ubejva, to snad bere 1A porad co v tom porad chrci po vypnutí. ono uz si neco zacit s ekologii v podobe vymeny oleje po 30tis uz samo osobe zname ze to auto bude fungovat max 10let nebo 200tis. sice uz nektrery kusy maj potize v 60tis ale to je vyjmecnych 5%. az bude koukat na novyho rapida,kleknete si pod auto a koukne ze vyfuk roduje porad stejne rychle jak to slo na fabii 1

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“