Elektrolyzér

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#16 Příspěvek od Sendyx »

Jasně, a plnilo by se to modrofialovou hadicí na oranžovém stojanu, já už tu budoucnost vidím v duhových barvách. Teď jen kde sehnat dost oranžovou barvu a nějaký ten hodně ostrý nůž na rozřezávání molekul vody na atomy.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#17 Příspěvek od Duvsan »

Nechal som sa uniesť, s tým benzínom je to blbosť. Ale zaujímala by ma ekonomika jazdy na vodík. Napokon už to funguje, len nie u nás.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#18 Příspěvek od Artaban001 »

Podle mě je vodík jen nosič energie.
Pokud mám přebytek elektřiny - solární panel, nebo neregulovatelný generátor, nebo dost vodních elektráren na území, tak se tato energie "uloží" do vodíko-kyslíkové soustavy.
Nějaký to desetiletí už existují vzorce, který umožní vypočítat, kolik kyslíkovodíku dostanu při průchodu určitého proudu po určitý čas vyvíječem.
Navíc i elektrolýza není 100% proces. Nějaká ta energie se promění v teplo.
Navíc mám dojem, že poměr kyslíku a vodíku v jednom potrubí je ideální pro řádnou explozi a tudíž pro dost velké napáchané škody při amatérských stavbách.
Navíc při těch aplikacích, kdy do vodíku ukládám přebytečnou energii je elegantnější používání palivových článků, než draze vydolovaný vodík spalovat v tepelných motorech.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#19 Příspěvek od Sendyx »

Přesně tak, je třeba vidět celý cyklus jako celek.

Máme přebytečnou elektřinu, vyrobenou v kdovíjak draze vyrobeném zdroji, tou s účinností 50% rozložíme vodu a natlakujeme to do lahví, které budeme vozit na nějakém samohybu a s účinností třeba 20% budeme ten samohyb pohánět z místa na místo, abychom nějakého neužitečného jedince zbytečně dopravili odněkud někam.

Uživatelský avatar
Olchor
Příspěvky: 1513
Registrován: 18 lis 2009, 01:00
Bydliště: Blansko

#20 Příspěvek od Olchor »

Ale pánové, vodíková energetika je přece stará vesta. Včetně té elektrolýzy nebo (levnějšího ) získávání vodíku ze zemního plynu.
Celé to naráží na problém skladování vodíku a jeho distribuci. Obrovské tlaky, vysoká nebezpečnost. V podstatě stejný problém jak s CNG, ale ten je levnější a začíná se používat.

Uživatelský avatar
reman
Příspěvky: 100
Registrován: 05 pro 2005, 01:00

#21 Příspěvek od reman »

Když mě jako študáka čtvrťáku na průmce po přečtení oslavného článku o vodíkovém pohonu ve VTM chytly podobné vizionářské myšlenky, tak jsem si zašel tajně do garáže tatovi socialisticky předisponovat 2 přerovské 10° a pěčlivě to promýšlel,pak jsem si ale doma pustil dokumentární video o konci Zeppelinu a to znamenalo i konec rozvíjení slibného génia na cestě za levnou energií :D
Tak už vím co tomu je - je to pokažené :-) !

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#22 Příspěvek od Duvsan »

Tak sme sa dostali k tomu, že oproti LPG či CNG vlastne neušetrím nič. Čisto akademicky, koľko by som vykešoval za elektrinu, keby som bol taký borec, že by som si ten splynovač postavil domácky? Ale to je asi ťažko odhadnúť.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#23 Příspěvek od breta1 »

To už tu ale Bernard zhruba naznačil.
Při výrobě vodíku, jehož energie by odpovídala 1l benzínu, spotřebuješ 20kWhod elektriky, což při ceně cca 5Kč je stokoruna, což je 3x dražší než benzin (a to si myslím že ten odhad je dost optimistický).

Uživatelský avatar
Kouzelnik
Příspěvky: 100
Registrován: 03 črc 2008, 02:00
Bydliště: F-M

#24 Příspěvek od Kouzelnik »

Zdarec!
To co tu je popisováno je celkem nic proti tomu, čím jsem zásobován od jednoho hledače VOLNÉ ENERGIE.
No řekněte sami - spešl elektrolvzérem se dá vyrobit z 1kg vody 1kg vodíku!!! Kam se hrabe Jára Cimrman!
H.

http://peswiki.com/index.php/Directory: ... y_Hydrogen

Sterling Allan z PESN píše o zajímavém objevu. Firma Solar hydrogen
trends inc. vyvinula zařízení na výrobu vodíku. Nic nového pod sluncem,
jenže vodík vyráběný s ekvivalentní energetickou hodnotou 221kWh je
produkován s příkonem el. energie 0,5kWh a navíc se údajně z 1kg vody
( z té je vodík produkován) vyrobí 1kg vodíku což odporuje současným
fyzikálním zákonům podle kterých se z 9kg vody dá vyprodukovat 1kg
vodíku. V procesu se údajně využívá 16 fyzikálně-chemických reakcí a
firma již má vyrobeno 7 prototypů. Z testovacího protokolu je zřejmé
že vstupní napětí do reaktoru bylo 5V a proud 99A. Vypadá to jako z
říše snů. Firma je podporována grantem od Patricie Gallowayové a
Kris Nielsena což by mohla být záruka že to není kachna.

------------------------------------------------------------------------

Allan novinář z magazínu PESN
http://peswiki.com/index.php/OS:Sterlin ... ter_Design

dostal asi před měsícem od nějakého Justina Churche zevrubný popis jeho
zařízení na výrobu tepla inspirované vynálezem A. Rossiho E-cat. Nazval
ho H-cat a princip je takový: vyrobí se ( a nebo koupí) elektrolyzér
vody který vyvíjí na jedné elektrodě vodík (H H) a na druhé kyslík (O)
odtud název HHO. Potom se koupí nový automobilový katalyzátor který má
již z výroby uvnitř keramickou destičku na níž je nanesena nano vrstva
paladia či platiny(?) a který jde dobře rozebrat. Destička se vymontuje
a vloží do trubky. K ní se připojí vedení od vyvíječe H H tak aby povrch
destičky byl vodíkem obtékán. Trubka ještě musí mít odvod kondenzované
vody a hlavně musí být spojena s masívním chladičem. Vodík reaguje s
nano paladiem na destičce a vytváří se velké množství tepla odváděné do
radiátoru. To množství tepla je větší než energie potřebná k vývinu
vodíku v elektrolyzéru. Justin Church to nabídl jako svobodný námět a
Sterling Allan se toho chytil a nabízí lidem kteří mají zájem si to
postavit odbornou a nezištnou pomoc. V případě úspěchu - prodeje
zařízení druhým subjektům, navrhuje 5% poplatek který by dotyčný
zaplatil z prodeje zařízení. Hodně ho to nadchlo protože princip je
podobný Rossimu E-catu a vzdáleně též slavnému pokusu Fleischmanna a
Ponse z r. 1989 kterým byla odstartována éra LENR ( low energy nuclear
reaction). Je zajímavé jak se v oblasti energií začíná blýskat na lepší
časy. Uvidíme co z toho bude. Já to stavět nebudu, nemám na to ale
určitě se někdo najde.

------------------------------------------------------------------------

http://pesn.com/2014/03/21/9602462_H-Ca ... undraiser/

Sterling Allan rozjel projekt svobodného vývoje zařízení nazvaného H-cat
(podoba s Rossiho E-cat) pomocí nadšenců a volného vyměňování informací.
H-cat je smontován z koupeného katalyzátoru do automobilu a s vyvíječe
(elektrolyzéru) HHO. Katalyzátor je připojen k vyvíječi a je chlazen
protože se v něm uvolňuje velké množství tepla. Vzniká v něm reakce při
obtékání vodíku na povrchu paladiové keramické destičky, jednak klasická
kdy se tvoří z HHO = H2O a potom LENR (low energy nuclear reaction) O+O
= S (síra) , H + H = He za velkého vývinu tepla. Údajně až desetinásobně
více než je vstupní energie. Výsledky budou publikovány včetně konstrukce.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#25 Příspěvek od Atlan »

A skade zoberies energiu na to H+H ? Mam otazku kde si studoval chemiu? A fyziku?

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#26 Příspěvek od termit256 »

S prebytky ze solarnich panelu jsem nekde cetl, ze energie takto ziskana nestaci ani na zkapalneni tech plynu. Nakolik je tato informace pravdiva ovsem netusim. Rekl bych vsak ze takove zarizeni nebude urcite levne.

Uživatelský avatar
medulin
Příspěvky: 471
Registrován: 10 črc 2009, 02:00
Bydliště: Evropská unie

#27 Příspěvek od medulin »

Vodík je jen mezistupeň s nízkou skladování účinností a s velkými komplikacemi.
Z vodíku je vhodnější dále vyrobit methan (zemní plyn), ten má větší energetickou hustotu a výhodnější skladování. Lze ho plnit do klasických aut na CNG nebo tlačit do plynovodu a používat klasické spotřebiče na zemní plyn.
Firma AUDI továrnu na výrobu syntetického plynu postavila v Německu a zužitkovává v nich levnou a přebytečnou energii ze svých větrníků:
https://www.youtube.com/watch?v=_yRXgpyl3rk

Napájet elektrolyzér z distribuční sítě se vám nevyplatí. To je jen pro ty co mají vlastní elektrárnu a dost přebytečné a nevyužité energie. Navíc v ČR o této soukromé elektrárně nesmí vědět úřady, jinak po vás budou chtít výpalné pro distributora v roce 2014 je to částka 0,752378Kč/kWh s DPH.

Uživatelský avatar
Mira_A
Příspěvky: 1005
Registrován: 06 dub 2013, 02:00
Bydliště: RpR

#28 Příspěvek od Mira_A »

Nemám ověřeno , ale tohle vypadá lákavě :lol:

Je zajímavé že dnešní metoda rozkladu vyžaduje asi 4 kWh energie na 1 kubík vodíku, přičemž spálením 1 kubíku vodíku získáme asi 5,4 kWh což znamená index účinnosti celého procesu asi 1,35.


Uživatelský avatar
Mira_A
Příspěvky: 1005
Registrován: 06 dub 2013, 02:00
Bydliště: RpR

#30 Příspěvek od Mira_A »

Automobilky nepotřebují Mayera a podobné lidi.
Za chvíli budeme platit za to, že si prdneme.

Již v roce 1982 si nechal patentovat jistý Kanaďan p. Francios P. Cornish, zařízení na výrobu vodíku které se dá nainstalovat přímo do automobilu. Jeho patent testovala fy. BMW a potvrdila jeho funkčnost.
Zařízení pracuje tak že provádí rozklad vody pomocí elektrického proudu ale jako elektrodu používá hliníkový drát který se rozkladu účastní a je třeba ho průběžně dodávat. Reakce probíhá - 2AL+3H2O -------> AL2O3 + 3H2. Autor uvádí že automobil o váze 900 Kg ujede 600 Km na 20 L vody a 1 Kg hliníku. Není tedy třeba mít zvláštní nádrž na vodík která by se dala doplňovat jen na určených stanicích.

Dnešní automobilky nám nutí auta, která vyrábí z vodíku el. energii a mají elektromotor. Pro běžné lidi stejně nedostupné.
Proč asi. Je to jasné. Levně vyrobí vodík a ze spotřební daní nám ho draze prodají. :lol:

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“