snížení svitu autožárovky

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
franta1969
Příspěvky: 39
Registrován: 06 kvě 2012, 02:00

#16 Příspěvek od franta1969 »

Díky za radu. To je dobrý nápad. Vyzkouším na stole jak to bude chodit.
Dík

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#17 Příspěvek od Hill »

Kvicala_r píše:Pokud to máš jen pro parádu na přehlídce, tak bych použil dvouvláknovou žárovku - na vlákno 5W (nebo 4W) připojit napájení z obrysovek, na vlákno 21W standard blinkr.
Výhoda je v tom, že nebudeš ovlivňovat vlastní přerušovač i kdyby byl elektronický (nezmění se frekvence), jen budeš muset vyměnit paticižárovky.
Nevýhoda je v tom, že samozřejmě klesne poměr rozsvíceného/zhaslého stavu a blinkr tak úplně nesplňuje základní funkci
Druhá výhoda je v tom, že při troše vymýšlení to půjde přepnout tak, aby to blikalo, jak u nás má. Bez nějakého složitého předělávání.
Zažil jsem před kdysi opak, když jsme sháněli po vrakovištích kombinované svítilny na Suzuki Swift, protože mají správně barvy a držáky na potřebný počet žárovek, a předrátovávali napájení pro ně. A samozřejmě červenou krytku na zadní mlhovku, v nárazníku byly jen dvě bílé couvačky.
Z Kanady dovezené GeoMetro jednu žárovku totiž nemá a nešlo u nás přihlásit, protože prý takové auto si může do Evropy dovézt ten, kdo si ho sám koupil a registroval na sebe v zámoří a při návratu se ho nechtěl zbavit. Může ho ale jen nechat dosloužit do šrotu nebo prodat jen na tuningové srazy. Na druhého evropského majitele to přihlásit odmítli a prý to platí dodnes, jenže to před koupí v německém autobazaru ten mamlas nevěděl. Původně si totiž myslel, že GeoMetro je jen jiný název pro Swifta, to on v podstatě je, ale jisté odlišnosti tam jsou, ty stoplampy se vyřešily, chybějící evropskou homologaci světel na STK zapomněli zkontrolovat (nebo tehdy po ní tak nešli) a prošlo to.
Ale docela běs byla jízda za deště - hledat pravou páčku lucasu kvůli stěračům, ta tam ale není, a snažit se otočit levou páčkou k zapnutí světel, což nejde, protože se jak světla, tak stěrače a ostřikovač ovládají tlačítky kolem kapličky, kam je nutné se natáhnout přes volant, to byl zážitek. Tou jedinou páčkou se přepínají jen potkávačky a dálková světla a blinkry. No zlatý Spartak Š440, ten měl ovládání světel bošákem, jejich přepínání nožním přepínačem, na blinkry byla páčka uprostřed palubky a kolem táhla spínačů stěračů a topení... a, i kdyby ne, nebyly v něm pásy, tak se dalo snadněji k tomu natáhnout. V GeoMetru se dalo skutečně hovořit o tom, že pásy komplikují ovládání funkcí vozidla.
O tachometru měřícím v mílích za hodinu a počítajícím míle nemluvě.
Už jsem ho pár let nepotkal, ale je možné, že po našich silnicích zejména na Valachoch dodnes jezdí. Stopky na ročník 1991 vypadaly zvenčí stejně, každá rozdělená černě vyplněnými žlábky na 12 políček, vnější sloupec oranžový, couvačka a mlhovka ve vybrání v nárazníku. To jsem tedy nevyfotil. Ale tu kapličku s tlačítky světel, stěračů, varovek a ostřikovače, tu jsem tu na negativu našel.
Přílohy
geo_metro_0.jpg
(144.43 KiB) Staženo 53 x

Odpovědět

Zpět na „Poradna“