Koupe ojeteho auta, rada, pomoc.

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#16 Příspěvek od Nakadah »

Ojety diesel jedine od nekoho kde znas jeho historii a nebo se historie da dohledat. Ty dotazene zvenku jsou vsechny stocene, diky tomu pak clovek nevi ze by treba mel vymenit rozvody a podobne. Kdyz to pak nevydrzi tak je vymalovano.

Osobne bych do stareho ojeteho dieselu nesel a turbodieselu uz vubec ne. Leda po prvnim majiteli se slusnym najezdem a jasnou historii, ale to nebude auto za 70 tycek.

Pouvazuj nad benzinovou atmosferou LPG - bratr koupil Pasika 2,8 V6 Syncro kombik s 1,5rok starou LPG sekvenci. Cena 76k. Auto je moc pekne, udany najezd +- odpovida. Obcas se zadari. Nak

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#17 Příspěvek od Kvicala_r »

Osobně si myslím, že pokud bereš auto od někoho, koho neznáš osobně vždy bych to riziko minimalizoval - výměna oleje + rozvody je dobrým začátkem jak se vyvarovat problému.
Vidím, jak se u nás šidí - tatík na Berlingu 85tkm a rozvoďák natržený. Já sem bral octavii a typek mi na rovinu řekl - máš tak 2tkm do životnosti rozvodů. Vím, že třeba s nájezdem 200tkm mě u diesela čeká nějaká údržba, ale taky vím že ten motor je schopný odkroutit min 3x tolik... Záleží na typu motoru a ke každému staršímu najdeš výpis, čím trpí..

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od robo »

Za svoji drahu za volantem jsem mel vzdy auto z bazaru. At z AAA ci jineho. Zatim jsem mel po technicke strance stesti,tuk,tuk,tuk. Nepotkal me problem. Jen u posledniho. V dobe koupe mala chybka na laku velikosti orechu a po 4 letech je lak na nekterych mistech poskozeny. Na metalize chybi vrchni bezbarvy lak nebo co to je. ted jsem se docetl ze u jednoho auta, renault, chyby funkce vnitrni cirkulace vzduchu. Mozna detail. Jen me nenapadlo ze tak naprosto bezna vec u aut muze u jednoho modelu schazet. Uvazuji o variante benzin-lpg, jen mam obavu, kdyz se da dneska kouipit kde co, aby i schvaleni k provozu nebo posledni kontrola bylo prave. S plynem neni radno zahravat. Nespecham, vyckavam a hledam.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#19 Příspěvek od BOBOBO »

Proto se tam nelepí nálepka.... Rada z Prahy .

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#20 Příspěvek od TAKJAN »

Robo Kdybys viděl, jak to berou profíci:-)) Bouchnout to nemůže, když trochu uchází, nic se neděje. Když praskne něco u motoru, a hoří, přijdeš na to, vypneš zapalování, OK. Sami jsme dávali do auta plyn z jiného. Brácha to tam zabudoval, já našel vývody (ne vstřikování, samozřejmě), něco jsme zkusili, zapojil jsem to, chodí 5 let bez problému. Jediná debata byla, zda vypínat palivové čerpadlo. Potvrzení odborné montáže mechanik, který ji dělal na původní auto napsal na dálku..

Uživatelský avatar
Basic
Příspěvky: 506
Registrován: 23 pro 2006, 01:00
Bydliště: Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Basic »

Tak si o ojetém Audi myslete své, zbytečné některé názory vyvracet.
Vím co mám doma, v jakém je to stavu, kolik to stálo a že to nyní TK prošlo pouze s jednou lehkou závadou. :wink:

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#22 Příspěvek od BOBOBO »

Však mi ti to přejeme , ale měl bys chodit házet něco do pokladničky , v neděli .

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#23 Příspěvek od Nakadah »

basic> ja ti to verim, ze i starsi audi bude bez problemu. Sam mam A4 1.8 20V v LPG rv96 (na benal to clovek nema sanci uzivit) a nic tomu neni. Zadna rez nebo neco na rozsypani - pravidelna udrzba je kazdopadne nutna a kvalitni olej meneny tak jak ma byt take. Sice uz me trosku zlobi ten 12let stary system Landi Renzo IGS, ale zatim funguje. Pristi rok ho mozna necham prestavet na sekvenci (naklad cca 12k), nadrz mam novou 2 roky starou.

Auto jezdilo v Praze, takze nalepku nemam taky :D ono kde tam chcete v centru zaparkovat kdyz chcete jit na nakup a vsechny obchodaky maji podzemni parkoviste? Citit z toho neni absolutne nic, mozna jenom vyfuk samotny voni trosku jinak nez kdyz to jede na benal. To moderni dyzly smrdi z vyfuku jak kekel ... na bliti. Nak

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#24 Příspěvek od PeteBurns »

Budem uprimny - AUDI 2.5TDI by som neodporucal ani omylom, napriek tomu, ze ju sam vlastnim a co sa tyka vybavy a pohody, je to super auto a za tu cenu clovek naozaj lepsie nekupi...no odchadza na nich vo velkom kopec veci, su naschval zle vyrobene a cenovo su niekolkonasobne drahsie, ako rovnake komponenty na ine, lacnejsie auta, na ktorych sa tie iste komponenty zdaleka tak casto nekazia...nema zmysel tu viac pisat, varovanie staci...kto ma o taku audinu zaujem, nech si popozera fora a az potom nech sa rozhodne...pre cloveka ako som ja, ktory s tym pocita a vie si auto opravit sam, je to jednoznacne najlepsie auto, ake sa da kupit, no pre inych to moze byt naopak nocna mora, ktoru budu lutovat, ze kupili...su ludia, ktori ju kupili za lacne peniaze, kludne 70tis, no dalsich vyse 70tis do nej vrazili a stale nevyriesili vsetky problemy...hlavne treba davat pozor na cerpadlo, ABS, turbo a vacky, vsetko su to pridrahe suciastky, ak ich treba menit...ale ani taka vymena prednej napravy ci repas tiptronicu ci nove rozvody nie su za babku, takze s tym musi kazdy kupca pocitat...hlavne tento motor, je sice paradny, V6 a 24V, no ak treba menit 24ks zdvihatiek a 24ks vahadiel, za zhruba 8Eur kus, to potesi, plus ak by bolo treba menit aj tie styri vacky, kazdu v cene vyse 100Eur, tak to si taky novy majitel moze rovno hodit :D vsetko ma svoje plusy a minusy, je iba na kazdom, aby ich poriadne zratal a rozhodol sa spravne...pre laika je idealny maly benzinovy motor, ziadne turbo, zlozite vstrekovanie, ziadne CR vstrekovace za 400Eur kus a podobne, ta zvysena spotreba je viac nez dost vykompenzovana usporami na servise a hlavne nervov...

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#25 Příspěvek od TAKJAN »

To je soupis jak na GO. Ten motor nevydrží +/- 500kkm?

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#26 Příspěvek od rnbw »

Ked to vsetko 2- az 3-krat vymenis, tak vydrzi :lol:

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#27 Příspěvek od PeteBurns »

Kazdy moderny motor musi vydrzat ovela viac ako 500tis km, rozdiely v materialoch a technologiach su minimalne...ale to je samozrejme vzdy za predpokladu spravnej udrzby, vymeny oleja, filtrov atd...pouzival sa longlife, ktory este casto nebol meneny vcas, nie je sa potom co cudovat, ze sa motor opotrebuje ovela rychlejsie...druha vec je, ze moderne motory pouzivaju napriklad uz zmienene hydraulicke zdvihatka, ktore maju svoje vyhody aj nevyhody...zvlast na 24 ventilovom motore logicky nemozu mat rovnake rozmery, ako na 8 ventilovom motore, takze odchadzaju skor...ich zanedbana udrzba moze sposobit rozklepanie vahadiel a upchatie olejoveho kanaliku v nich, potom sa nikto nemoze cudovat, ze sa zoderu vacky, ked nie su mazane...ale to sa neda povazovat za chybu motora, ten s tym nema nic spolocne...nic nevydrzi vecne, je to na majiteloch, aby nesetrili na udrzbe a servise...napr. moj motor ma urcite 300tis km minimalne, ak nebol tachometer stoceny, vacky su ako nove...ale stihol uz odist riadiaci vstrek, novy stoji cca. 300Eur, ventil regulacie turba cca. 70Eur, MAF senzor cca. 70Eur, ABS jednotka pouzita cca. 150Eur, cerpadlo pouzite cca. 300Eur, takze ked to clovek zrata, dostane sa iba cenou dielov na cenu lacneho pojazdneho auta...a to neratam cenu servisu, ktoru mam nulovu, ak by to zakazdym malo byt v servise, tak sa nedoplatim...vravim, je to super auto za super cenu dnes, no vsetko su to viac ako 10-rocne auta, na ktorych vela dielov konci svoju zivotnost a musia byt vymenene, a prave s tymto treba poriadne pocitat pri kupe takehoto auta a neprepocitat sa...

Uživatelský avatar
Sesi
Příspěvky: 287
Registrován: 31 pro 2007, 01:00

#28 Příspěvek od Sesi »

Tak skoro bych řekl, co slyším názory majitelů nových aut, tedy žádné stočené ojetiny (jak soukromá, tak služební ve firmách, vše se správným servisem), že výdrž současných aut 500t km je spíš utopie, polovina nebo 2/3 této hodnoty je blíže realitě. Samozřejmě beru s nějakými rozumnými náklady na servis(opravy), protože když tyto náklady neomezíme, lze se skoro každým autem najezdit třeba milion km.
Stále častějí slýchám o docela drahých opravách při nevelkém nájezdu (např. 150t km) a to včetně poměrně prémiových značek.
Auta se prostě navrhují s ohledem na minimální cenu, minimalizuje se počet předimenzovaných dílů, vše je navržené "tak akorát". Ne že by se auta vyráběla nekvalitně, ale začínají se hrozně očesávat díly, které byly dříve bezproblémové. Prostě konkurence a boj o zákazníka tlačí náklady dolů.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#29 Příspěvek od Kvicala_r »

Jednak Ti každý dnes řekne, že životnost auta je deset let a pak recyklace. Druhá věc, že za cenu 200t se asi nedá čekat, že by to auto odkroutilo víc, jak čtvrt mega. Pár perliček z okolí - kuci do firmy koupili 2 nové OC3. Když chtěli namontovat tažné, dověděli se, že bezpodmínečně musí udělat upgrade na chladícím okruhu za 40t na každém autě. Co tohle je proboha za typ auta, kde nějaký nárůst výkonu znamená upgrade nového vozu. Jednalo se o 1,6 naftu. U fabie s TSI motorem kolegovi mění řetězové rozvody co 12tkm - to je docela zábava, ale co až auto bude po záruce? Druhou věcí, že známý dělá elektroniku v autech a řekne že u BMW za skoro meloun jsou po 60tkm v háji tři vstřikovače. Sem nějak na rozpacích, když slyším kam ta kvalita spěje. Jo komfort aut je nesrovantelný stejně jako bezpečnost, ale při takovém nárůstu počtu dílů ta spolehlivost statisticky dolů jít prostě musí :cry:

Uživatelský avatar
StandaT
Příspěvky: 232
Registrován: 19 led 2005, 01:00

#30 Příspěvek od StandaT »

Nechápu co vám všem není jasné. Projektovaná životnost většiny dnes nových aut je 5let nebo max 250 000 km. To je tvrdý fakt, podle kterého je dimenzovaná každá jednotlivá komponenta uvnitř.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“