PWM regulace
Moderátor: Moderátoři
PWM regulace
Zdravím pánové potřebovsl by jsem poradit s jedním regulátorem potřebuji udelat jednotku na ovládání ventilátoru chladiče u autobusu k dispozici je teplotní čidlo přesnej rosah není problém dodat ale zhruba pracuje od 1,5kOhm až 200 ohm čidlo je NTC. regulator ovládá civku která přivírá olej z hydromotoru a tím ji roztáčí nebo ji nechá unášet. Rad bych použil něco takovýho:
http://stavebnice.postreh.com/select.php?link=PT016
jen to trošku upravit k mím účelům, tsk sbx to začalo olej pouštět zhruba u 75 a u 90 aby jel ventilátor naplno a ještě tsm musím přidat externí spouštění od retardéru kdy retardér ukostří kontakt a ventilátor se spustí kontakt je společný s jedním vývodem teplotního čidla. mohu sem hodit i nákres jek to bylo původně. Na dotazy rád zodpovím díky zs nějaký návrhy.
http://stavebnice.postreh.com/select.php?link=PT016
jen to trošku upravit k mím účelům, tsk sbx to začalo olej pouštět zhruba u 75 a u 90 aby jel ventilátor naplno a ještě tsm musím přidat externí spouštění od retardéru kdy retardér ukostří kontakt a ventilátor se spustí kontakt je společný s jedním vývodem teplotního čidla. mohu sem hodit i nákres jek to bylo původně. Na dotazy rád zodpovím díky zs nějaký návrhy.
Romisek
Pozor při návrhu elektroniky do auta. Na palubní síti můžou být špičky napětí, které lehce prorazí neošetřené polovodiče. Myslím, že se zde kdysi řešilo, že jednomu pánovi pravidelně odcházelo v náklaďáku dekorativní LED osvětlení v kabině.
Některé zahraniční diskuzní fóra o elektronice mají dokonce ve svých podmínkách zakáz vůbec diskutovat o výrobě a modifikaci elektroniky do aut...
Některé zahraniční diskuzní fóra o elektronice mají dokonce ve svých podmínkách zakáz vůbec diskutovat o výrobě a modifikaci elektroniky do aut...
Jen zjednodušeně- dělič R6,7,8 a P1 nahradit děličem z čidla a vhodného rezistoru. Vhodné hodnoty bude nutné buď spočítat podle hodnot z čidla (odpovídá teplotě), nebo měřit. Je nutné vědět, jak se mění napětí z děliče s čidlem, jestli stoupá nebo klesá. Taky se bude muset nastavit citlivost na správný rozsah.
IC1A vyrábí trojúhelník, ten je přiveden na IC1B na inv.vstup(6). Pokud je napětí na P1 na neinv.vstupu(5) větší, než na inv.vstupu, výstup IC1B sepne tranzistor. Ten je sepnutý, dokud napětí na (6) se nezvýší nad hodntu na vstupu (5). Z toho vyplývá, že čím vyšší napětí na P1 (z děliče s čidlem), tím delší impulsy na výstupu a opačně.
To jen obecně. Taky aby cívka, která ovládá hydrauliku, snesla PWM regulaci.
IC1A vyrábí trojúhelník, ten je přiveden na IC1B na inv.vstup(6). Pokud je napětí na P1 na neinv.vstupu(5) větší, než na inv.vstupu, výstup IC1B sepne tranzistor. Ten je sepnutý, dokud napětí na (6) se nezvýší nad hodntu na vstupu (5). Z toho vyplývá, že čím vyšší napětí na P1 (z děliče s čidlem), tím delší impulsy na výstupu a opačně.
To jen obecně. Taky aby cívka, která ovládá hydrauliku, snesla PWM regulaci.
Ta cívka byla původně ovládaná PWM takže to snese tam jde o to že by se to dalo udělat jen na spínací obvod který by sepnul tu cívku a pustil tam olej jenže by za chvíli odešel ten hydropohon. Ten olej to tam musí začít pouštět postupně protože je horkej proto PWM aby to tam prostě hnedka nehrklo všechno
Romisek
Odpor v závislosti na teplotě(1)
Teplota (°C)
Odpor (Ω)
Minimální
Maximální
70
408
465
80
304
342
90
230
257
100
178
196
110
136
152
Tohle mám přímo z technické informace o tom čidle frekvenci jesem tam vyčetl nějaký 2Hz a spínaní jsem napsal špatně při teplotě <90°C je střída zhruba 99,6% a při teplotě >97°C je střída 1,4% to už by měl jet ventilátor naplno.
Teplota (°C)
Odpor (Ω)
Minimální
Maximální
70
408
465
80
304
342
90
230
257
100
178
196
110
136
152
Tohle mám přímo z technické informace o tom čidle frekvenci jesem tam vyčetl nějaký 2Hz a spínaní jsem napsal špatně při teplotě <90°C je střída zhruba 99,6% a při teplotě >97°C je střída 1,4% to už by měl jet ventilátor naplno.
Romisek
Nějak takto:
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Přílohy
-
- regulátor.png
- (83.37 KiB) Staženo 154 x
Naposledy upravil(a) masar dne 18 črc 2014, 19:49, celkem upraveno 1 x.
Mělo by to chodit, není to příliš složité. Je možné původní regulátor upravit i bez přidání dalších OZ, ale tohle je přehlednější a snazší pro oživení a nastavení.
Nikdo po tobě nežádal přístupová hesla, ale snad není problém předat sem informace třeba skenem obrazovky a pod. Údaje o použitém proporcionálním ventilu jistě nebudou tajné už proto, že ho nevyrábí výrobce autobusu. Ale nic o něm nevíme.
Kmitočet PWM tohoto regulátoru je kolem 150Hz.
Nikdo po tobě nežádal přístupová hesla, ale snad není problém předat sem informace třeba skenem obrazovky a pod. Údaje o použitém proporcionálním ventilu jistě nebudou tajné už proto, že ho nevyrábí výrobce autobusu. Ale nic o něm nevíme.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kmitočet PWM tohoto regulátoru je kolem 150Hz.
Čidlo nemá s PWM nic společného, nemyslíš?Romisek píše:...Tohle mám přímo z technické informace o tom čidle frekvenci jesem tam vyčetl nějaký 2Hz...