Letování plechu z pivní plechovky
Moderátor: Moderátoři
Já používal plechovky tuším 10l od oleje (kuchyňského!), byl v nich dodávaný do velkých kuchyní. Ale jestli se ještě v nich dodává nevím, většinou je to už v plastu.
Jinak mám ještě nůžky původně na látky, tenší plech jsem s nimi stříhla bez problémů, stříhal jsem s nimi i cuprextit!! a do dneškě není problém stříhat i ten papír. Ale byly to nějaké profi z dob socialismu, kde jsme je sehnali už netuším.
Jinak mám ještě nůžky původně na látky, tenší plech jsem s nimi stříhla bez problémů, stříhal jsem s nimi i cuprextit!! a do dneškě není problém stříhat i ten papír. Ale byly to nějaké profi z dob socialismu, kde jsme je sehnali už netuším.
Taky jsem pájel některé stínicí krabičky z měděných plechů,protože byly k dispozici. S pájením celkem není problém, cín se přidává pod páječku a kouty se pěkně zalévají. Problém je při demontáži takové měděné krabičky - například sundání víčka - velmi to vede teplo a musí se prohřát strašně široké okolí a použít vysokou teplotou, aby to pustilo kde má. To pak moc neprospívá součástkám uvnitř. Ne že by to nešlo, ale proti Fe plechu je to horší.
Kurz - výroba plechové krabky ...
Naposledy upravil(a) kulikus dne 25 črc 2014, 06:38, celkem upraveno 1 x.
Dostal jsem teď v akci ke grilu balík nealko plechovkových piv Staropramen (alko už neměli) a vzpomněl jsem si na tebe. Vzal jsem magnet a plechovka je taky magnetická.
To je tak slaboučký, ostrý, nedržící tvar a vůbec nepříjemný materiál na výrobu krabičky. A jak odstraňuješ ty popisky a určitě to má i zevnitř nějaký povlak aby to nezrezlo. Jak ho dostaneš dolů?
To je tak slaboučký, ostrý, nedržící tvar a vůbec nepříjemný materiál na výrobu krabičky. A jak odstraňuješ ty popisky a určitě to má i zevnitř nějaký povlak aby to nezrezlo. Jak ho dostaneš dolů?
Není to tak hrozné. Při "opravě" vyschlých elektrolytických kondezátorů v lampových přístrojích dám dovnitř moderní kondenzátor a vývody mu přiletuji zevnitř na obal a nýtek ve víku. Používám kapalinu F1 (roztok HF + etanolu) a je to OK. Jenom se to pak musí opláchnout proudem vody.termit256 píše:No zrovna tehle kyseline bych se pro jeji nechutne ucinky na tkane vyhnul velkym obloukem.
Potisk šel dolů celkem snadno kartáčkem s mosaznými/ocelovými drátky.PavelFF píše:jak odstraňuješ ty popisky a určitě to má i zevnitř nějaký povlak aby to nezrezlo.
Plech (AL) má tloušťku 0,15mm, jde dobře stříhat nůžkama na papír. Nožem se zubatým ostřím odkrojím dna a zbylý rukáv rozstřihnu a srovnám přes hranu stolu.
- Přílohy
-
- DSC01040.jpg
- Nápisy jdou dolů drátěným kartáčem
- (76.74 KiB) Staženo 32 x
-
- DSC01042.jpg
- Plech s nalepenou předlohou
- (77.21 KiB) Staženo 21 x
-
- DSC01044.jpg
- Vystřižený plech
- (77.24 KiB) Staženo 26 x
-
- DSC01045.jpg
- Ohýbání
- (75.87 KiB) Staženo 22 x
-
- DSC01055.jpg
- Vysledná krytka
- (42.89 KiB) Staženo 32 x
Já chci ty pákovky s čelistma do vingle!! Existuje to vůbec u nás? Nikdá jsem je dosud neviděl.kulikus píše:Kurz - výroba plechové krabky ...
Ani ta vohejbačka s segmentama není k zahození, když si vzpomenu, jak jsme nařezávali čelisti u klasicky ohýbačky aby na tom šly tyhle ohyby proti bočnicím...
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Synci, na tyhle patroně pánského deodorantu magnet pěkně drží, tedy ocel, cínem pájitelná, pravda, plech trochu silnější než pivní plechovka, nejde lehce zmáčknout. Přeci je to malá tlaková nádoba s hořlavinou. Pivních mám ve sbírce asi dvacet vč. číny a nikde magnet nelepí.
http://img24.cz/images/97441086478458941050.jpg
Ejhle ! Na smíchovskej Staropramen ano:
http://img24.cz/images/69551714804255592683.jpg
http://img24.cz/images/97441086478458941050.jpg
Ejhle ! Na smíchovskej Staropramen ano:
http://img24.cz/images/69551714804255592683.jpg
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Plechovek z ocelového plechu je v supermarketech plno. Namátkou třeba prakticky všechny masové konzervy nebo konzervy s fazolemi a zeleninou.
Akorát je dnes problém v tom, že už nebývají pocínované, ale obvykle z obou stran lakované.
Lak se potom musí buď očistit - třeba ošmirglovat jemným šmirglem o zrnitosti tak 400 a pocínovat anebo se musí pájet vyšší teplotou a agresivními tavidly určenými pro pozinkovaný plech nebo pro nerez. Pájený plech potom není problém omýt ve vodě a kyselini zneutralizovat třeba sodou. Pájená místa se pak musí zatřít aspoň kalafunou, jinak to okolo cínu začne rezivět a poměrně rychle to vzhledem k tenkosti plechu prorezaví.
Pokud by bylo třeba větší plochu plechu a čistě jen pocínovaného , je možné použít plech z několikalitrového plechového kanystříku od ředidla, petroleje nebo technického benzínu atd. Ty jsou ještě dnes obvykle galvanicky pocínované. Při troše výmluvnosti se dá zdarma sehnat třeba někde v autoservisu, kde se i lakuje atd. Pokud má ten plech vydržet delší dobu v trochu větším vlhku, galvanické pocínování nestačí a porezne. Pak je vhodné vzít velkou elektrickou pájku, tyčku cínu a kalafunu coby tavidlo a celou plochu plechu tou pájkou žárově pocínovat.
Pokud budete kvůli tomu kupovat nůžky na plech, doporučuji vybrat ty jednoduché pákové, bez převodů a kupovat je v obchodě, kde se dají vyzkoušet. Běžné nůžky na plech totiž nejsou dělány na tak tenký plech, mívají mezi rameny vůli větší než je tloušťka plechovkového plechu, často se nedají úplně dotáhnout a potom plechovkový plech nestříhají, ale jen ho v místě střihu vytáhnou a ohnou. Taky rozhoduje, v jakém úhlu se ten plech do nůžek strká.
Akorát je dnes problém v tom, že už nebývají pocínované, ale obvykle z obou stran lakované.
Lak se potom musí buď očistit - třeba ošmirglovat jemným šmirglem o zrnitosti tak 400 a pocínovat anebo se musí pájet vyšší teplotou a agresivními tavidly určenými pro pozinkovaný plech nebo pro nerez. Pájený plech potom není problém omýt ve vodě a kyselini zneutralizovat třeba sodou. Pájená místa se pak musí zatřít aspoň kalafunou, jinak to okolo cínu začne rezivět a poměrně rychle to vzhledem k tenkosti plechu prorezaví.
Pokud by bylo třeba větší plochu plechu a čistě jen pocínovaného , je možné použít plech z několikalitrového plechového kanystříku od ředidla, petroleje nebo technického benzínu atd. Ty jsou ještě dnes obvykle galvanicky pocínované. Při troše výmluvnosti se dá zdarma sehnat třeba někde v autoservisu, kde se i lakuje atd. Pokud má ten plech vydržet delší dobu v trochu větším vlhku, galvanické pocínování nestačí a porezne. Pak je vhodné vzít velkou elektrickou pájku, tyčku cínu a kalafunu coby tavidlo a celou plochu plechu tou pájkou žárově pocínovat.
Pokud budete kvůli tomu kupovat nůžky na plech, doporučuji vybrat ty jednoduché pákové, bez převodů a kupovat je v obchodě, kde se dají vyzkoušet. Běžné nůžky na plech totiž nejsou dělány na tak tenký plech, mívají mezi rameny vůli větší než je tloušťka plechovkového plechu, často se nedají úplně dotáhnout a potom plechovkový plech nestříhají, ale jen ho v místě střihu vytáhnou a ohnou. Taky rozhoduje, v jakém úhlu se ten plech do nůžek strká.
Já jsem ještě asi před 5 lety koupil v jednom zapadlým železářství pocínovanej plech 0,3 mm rozměr cca 40x60 cm. Měli poslední 3 tabulky. Na konci bolševika ho měli skoro všude. Ale vůbec netuším, na co to tenkrát bylo. Dokud jsem na ten plech nenarazil, kupoval jsem formu na paštiku, taky pocínovanej plech, vanička cca 10x10x30 cm. Ale bacha, stejnou mají i v nerezu. Používají ji sádrokatóňáři, dá se z ní širokou špachtlí nabírat gips a nezrezne jim jako ta pocínovaná.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele: