Váha vzduchu a měření teploty vzduchu
Moderátor: Moderátoři
Váha vzduchu a měření teploty vzduchu
Vespolek
Mám Stilo 1.9 JTD 2001 a Odešla mě v něm váha vzduchu (PBT-GF 30) Ze zvědavosti (šetřivosti) jsem to rozmontoval a zjistil, že v ní je prasklá asi dioda?
(není můj obrázek) Zajímalo by mě jestli by někdo nevěděl čím ji nahradit. Předpokládám, že se na ní měří teplota vzduchu.
Hledal jsem na gůůglu, ale nijak mě neposlouchá. Neřešil někdo podobný problém?
Mám Stilo 1.9 JTD 2001 a Odešla mě v něm váha vzduchu (PBT-GF 30) Ze zvědavosti (šetřivosti) jsem to rozmontoval a zjistil, že v ní je prasklá asi dioda?
(není můj obrázek) Zajímalo by mě jestli by někdo nevěděl čím ji nahradit. Předpokládám, že se na ní měří teplota vzduchu.
Hledal jsem na gůůglu, ale nijak mě neposlouchá. Neřešil někdo podobný problém?
tyjo tak to mě fakt nenapadlo, že by to mohl byt "jen" termistor. Jsem den odedne hloupější. D: na váze (celé nerozdělané) je označení Bosch "0 280 218 019" a když vytáhnu ten měřící díl, tak tam je "F 00C 2G2 044".
Ten termistor (nebo co to je) mě už přítelkyně stihla zašantročit někde v popelnici, ale vzhledově byl jak dioda 1n4148. Něco mi řiká, že na sobě měl i ten proužek označující katodu.
edit: tak jse měli pravdu.
http://www.bosch.com.au/car_parts/en/do ... irmass.pdf
Ten termistor (nebo co to je) mě už přítelkyně stihla zašantročit někde v popelnici, ale vzhledově byl jak dioda 1n4148. Něco mi řiká, že na sobě měl i ten proužek označující katodu.
edit: tak jse měli pravdu.
http://www.bosch.com.au/car_parts/en/do ... irmass.pdf
Naposledy upravil(a) impedance dne 05 srp 2014, 19:11, celkem upraveno 1 x.
jjj, to je presne ono....impedance píše: edit: tak jse měli pravdu.
http://www.bosch.com.au/car_parts/en/do ... irmass.pdf
To je sichr, že je vadný? Měřils něco nebo to vyhodila diagnostika.
Ta "dioda" je termistor pro měření teploty nasávaného vzduchu - IAT senzor
Zbytek je váha vzduchu - MAF senzor
V příloze jsou kdyžtak hodnoty na snímačích pro kontorlu
Ta "dioda" je termistor pro měření teploty nasávaného vzduchu - IAT senzor
Zbytek je váha vzduchu - MAF senzor
V příloze jsou kdyžtak hodnoty na snímačích pro kontorlu
- Přílohy
-
- Fiat Stilo MAF hodnoty.pdf
- (68.62 KiB) Staženo 208 x
-
- Fiat Stilo IAT hodnoty.pdf
- (55.74 KiB) Staženo 190 x
Jak začne váha hlásit hausnumera, motor ztrácí výkon, nadměrně kouří a spotřeba vyskočí nahoru. Ale výstupní signál se ve výrobě trimuje, protože součástky mají určité tolerance parametrů, výměnou samotného termistoru máš větší šanci stav zhoršit, než zlepšit.
Nejspolehlivější bude vyměnit celou váhu. Já vím, cena není zrovna nejpříjemnější, pohybuje se i v rozsahu větším, než 1:2, podle výrobce a prodejce.
Pokud máš motor 192 A1.000, pak k němu lze použít kteroukoli z těchto vah,
nebo máš motor 937 A7.000, pak do něj patří některá z těchto.
Nebo můžeš koupit samotnou vložku s odpory a elektronikou originál od Pierburga, ta jde použít k několika různým motorům.
Pochopitelně se můžeš po tomto typu podívat u různých prodejců.
Co se s tím nesmí dělat, případně, že ne vždy je za chybným výstupem váhy vzduchu závada čidla nebo třeba jak vyhledat závadu v okruhu AGR (EGR).
Nejspolehlivější bude vyměnit celou váhu. Já vím, cena není zrovna nejpříjemnější, pohybuje se i v rozsahu větším, než 1:2, podle výrobce a prodejce.
Pokud máš motor 192 A1.000, pak k němu lze použít kteroukoli z těchto vah,
nebo máš motor 937 A7.000, pak do něj patří některá z těchto.
Nebo můžeš koupit samotnou vložku s odpory a elektronikou originál od Pierburga, ta jde použít k několika různým motorům.
Pochopitelně se můžeš po tomto typu podívat u různých prodejců.
Co se s tím nesmí dělat, případně, že ne vždy je za chybným výstupem váhy vzduchu závada čidla nebo třeba jak vyhledat závadu v okruhu AGR (EGR).
Úplně sem zazdil tu informaci, že byl termistor prasklý.
Ten ilustrační obrázek mě rozhodil. V tom případě jak píše Hill, zřejmě je dobojováno.
Máte někdo zkušenost s použitím nějakého speciálního přípravku na čištění váhy vzduchu?
Uvažoval jsem o tomhle:
http://www.litep4x4.cz/detail/dilenske- ... hy-vzduchu
U jednoho z vozidel co kočíruju začíná čidlo asi haprovat a čas od času vyhodí chybu (neočekávaná hodnota...), tak sem si řikal, že bych to zkusil ošetřit.
Ten ilustrační obrázek mě rozhodil. V tom případě jak píše Hill, zřejmě je dobojováno.
Máte někdo zkušenost s použitím nějakého speciálního přípravku na čištění váhy vzduchu?
Uvažoval jsem o tomhle:
http://www.litep4x4.cz/detail/dilenske- ... hy-vzduchu
U jednoho z vozidel co kočíruju začíná čidlo asi haprovat a čas od času vyhodí chybu (neočekávaná hodnota...), tak sem si řikal, že bych to zkusil ošetřit.
Ja by som povedal, že váha je už dávnejšie zlá a miesto nej je tam zavedený signál z 5V znížený na 4,4 úbytkom práve na tejto didóde. Vyzerá, že to nie je originál, ale dorábané. RJ sa tým oklame stálou dávkou váhy vzduchu. Tak asi nezháňaj ten "váleček" ale celú komplet celú váhu, pretože ako to tu niekto napísal, váha je "drôt" pripevnený na mriežku ofukovanú/ochladzovanú prietokom vzduchu.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=75016
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=75016
Tá dióda/termistor tam patrí, viď http://caudalimetro-express.com/258-lar ... 081644.jpg
Meria lokálne teplotu, aby bolo k čomu vztiahnúť zmenu teploty odporového drôtu. Prasknutú som ešte nevidel. U bosch je na výstupe 2,75V pri asi 14°C. Mohla by to byť aj Si v záv.smere ak je tam nejaký operák. Rozhodne to bez nej nepôjde.
Dalo by sa to odrbat trimrom nastaveným na vhodnú hodnotu v kombinácii s http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=75016 s dôsledkom o nejáký pol liter vyššou spotrebou.
Meria lokálne teplotu, aby bolo k čomu vztiahnúť zmenu teploty odporového drôtu. Prasknutú som ešte nevidel. U bosch je na výstupe 2,75V pri asi 14°C. Mohla by to byť aj Si v záv.smere ak je tam nejaký operák. Rozhodne to bez nej nepôjde.
Dalo by sa to odrbat trimrom nastaveným na vhodnú hodnotu v kombinácii s http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=75016 s dôsledkom o nejáký pol liter vyššou spotrebou.
Pokud je to termistor pro měření teploty vzduchu, nemyslím si, že by měl být problém ho nahradit stejným typem. Horší, pokud je atypický. Obdobně s diodou.
Váhu vzduch jsem jen opatrně ofoukl kompresorem, pokud měníš filtr vzduchu, neměla by být nijak zadělaná. U VW se na ten drátek přes ochranné mřížky mechanicky ani dostat nedá. Ale tuším, že jsem někde nějaký sprej prodávat viděl, ale pro jeho cenu jsem se spokojil se vzduchem.
Jirka
Váhu vzduch jsem jen opatrně ofoukl kompresorem, pokud měníš filtr vzduchu, neměla by být nijak zadělaná. U VW se na ten drátek přes ochranné mřížky mechanicky ani dostat nedá. Ale tuším, že jsem někde nějaký sprej prodávat viděl, ale pro jeho cenu jsem se spokojil se vzduchem.
Jirka