Elektromotor 3APB63-4S s brzdou - součástky na brzdu

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sovt
Příspěvky: 9
Registrován: 09 bře 2013, 01:00

Elektromotor 3APB63-4S s brzdou - součástky na brzdu

#1 Příspěvek od sovt »

Zdravím pánové,
hledám seznam součástek popřípadě schéma k brzdě tohoto motoru, motor funguje akorát je potřeba přepájet za nové součástky tišťák od brzdy. Na fotkách uvádím svorkovnici motoru a pod ní tišťák brzdy Motor má vlastnosti Mez Mohelnice 1380 ot/min, 120W
Přílohy
Fotografie0618.jpg
(95.81 KiB) Staženo 138 x
Fotografie0617.jpg
(108.69 KiB) Staženo 151 x
Fotografie0615.jpg
(91.41 KiB) Staženo 123 x
Fotografie0613.jpg
(98.06 KiB) Staženo 129 x
Fotografie0612.jpg
(111 KiB) Staženo 158 x

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#2 Příspěvek od procesor »

Trochu lepšie foto tej dosky z oboch strán a oprava bude za pár (kč).
Sú tam štyri diódy a dva napäťové obmedzovače. Tie diódy sú možno dve a dve paralelne, možno v môstiku...

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#3 Příspěvek od Artaban001 »

Brzda se napájí stejnosměrným proudem. Ten motor je nejspíš podobný tomu, co se používá na pojezdu portálovýho jeřábu. Takže to vidím na nějaký dostatečně dimenzovaný diody, nebo rovnou můstek, a ty dva , pokud jsou to kondenzátory, jsou jen jako nějaký odrušovací prvek..
Brzda je v klidu přitažená magnetem, po "nabuzení" cívky proudem o správné velikosti a polaritě dojde k dočasnému oslabení magnetického toku a brzda odpadne. Takže je nutné dodržovat i správné zapojení konců cívky..

Uživatelský avatar
milin
Příspěvky: 740
Registrován: 23 zář 2005, 02:00
Bydliště: SM

#4 Příspěvek od milin »

ky132/1000 šedý proužek a zápojení do můstku

Uživatelský avatar
sovt
Příspěvky: 9
Registrován: 09 bře 2013, 01:00

#5 Příspěvek od sovt »

Super, díky......No tyhle diody bych snad někde mít měl, nebo je přinejhorším někde seženu.....ty dva, ale nevím co jsou, zítra to zkusím nafotit lépe i čísla co byli na těch napěťových omezovačích či kondenzátorech, třeba to pomůže v identifikaci, i tak ale zatím díky za každý postřeh

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#6 Příspěvek od Achab »

Podobný motor APB 1,5KW/ brzda 230V MEZ Mohelnice jsem před časem zapojoval. Jak už bylo řečeno, je tam běžný můstkový usměrňovač 4× KY 132/1000. V mém případě tam ovšem žádné další součástky nebyly (možná jiné provedení nebo je někdo odstranil), ale je to ochrana cívky před napěťovými špičkami.
Jak je částečně vidět na fotce, zapojení svorkovnice je nalepené na krytu. V podstatě je to standardní motor plus 2 vodiče k usměrňovači, zbytek jsou pomocné svorky pro různé možnosti připojení brzdy. U nového motoru je k zapojení ve svorkovnici přiložen letáček s informacemi, ale v základě lze brzdu propojit takto:

1) - Brzda je připojena mezi fázi (obvykle U1) a uzel vinutí motoru. Vlastnosti - delší čas přítahu i odpadu brzdy, opožděný nárůst brzdného momentu, motor je více namáhán, ale zapojení se používá běžně.

2) - Brzda je připojena mezi fázi a přivedený pracovní vodič N. Vlastnosti - o něco kratší čas přítahu a odpadu, příznivější průběh brzdného momentu.

3) - Brzda je připojena na externí ovládání (např. časovým relé). V tom případě se obvykle připojí jeden pól na přivedený pracovní N, druhý pól je napájen přes externí spínací zařízení ze svorky motoru U1 (nebo z přívodní fáze motoru L1 mimo svorkovnici).

4) - Nejkratšího času reakce brzdy a rychlého nárůstu brzdného momentu je možné dosáhnout spínáním na stejnosměrné straně, záleží jaké propojení konkrétní svorkovnice umožňuje. Pak je nutné SS obvod vyvést na stykač a střídavá strana může být zapojena v podstatě všemi předchozími způsoby.

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“